2024-12-07, 22:46
Medlem
Det här fick mig att skratta till: https://www.dn.se/insidan/hur-gor-ja...xuellt-passiv/

Är det ett vanligt problem bland bögar? Båda vill rövknulla - ingen vill bli rövknullad?
Citera
2024-12-09, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Det här fick mig att skratta till: https://www.dn.se/insidan/hur-gor-ja...xuellt-passiv/

Är det ett vanligt problem bland bögar? Båda vill rövknulla - ingen vill bli rövknullad?

Enligt den här tråden verkar det omvända vara vanligare.
Citera
2024-12-11, 13:18
Medlem
Citat:

Vanligt och vanligt..
Min bild är att de flesta gillar både och, men kanske har någon preferens eller lutar åt något håll.
Citera
2024-12-16, 10:30
Läste för länge sedan, något skämtsamt, att alla bögar går i rask takt. Kan då dra slutsatsen att hälften av Stockholms manliga befolkning är bögar.....
Citera
2024-12-16, 12:18
Jag har en fråga.

Jag har börjat experimentera med att bära damskor. Jag började med platta ballerinaskor. Det känns ganska naturligt nu och jag bär dem nu när jag går och handlar. Jag känner mig sexig och jag gillar när folk tittar på mig. Ingen säger något! Haha...

Nu har jag skaffat några par med klackar. En fredagkväll tog jag en taxi till en bögbar. Samma där. Några tittade men ingen sa något.

De bögar jag känner är ganska konservativa. De har barn och lever familjeliv och skulle nog se ner på mig om jag dök upp i pumps.

Jag känner mig inte som bög utan jag är ganska säker på att jag är heterosexuell. Jag har aldrig blivit kär i en man. Jag bara visar upp mig. En känsla som börjar växa fram är att jag förolämpar bögar genom att visa upp mig i mina fina skor på deras scen.

Vad tycker ni?
Citera
2024-12-17, 00:16
Medlem
Slutaljugnubogs avatar
1. Tycker bögar generellt att barn mår bättre med två bögar än med sin ensamstående biologiska mamma?
2. Tycker bögar generellt att transvestiter och könsdyformi är normala tillstånd?
3. Tycker bögar generellt att sexualkunskap ska komma i förskolan?

har verkligen inget agg mot bögar i sig, eller lebbar, men ser det mer som en hobby eller kompis grej då man inte kan skaffa familj på riktigt. Alltså jag skulle ju inte bli lika arg om min fru varit otrogen med en kvinnlig vän än med en manlig vän även om denne vart bög då det funnits chans att hon kan bli gravid.

Så i min bok är inte homosexualitet en sjukdom men könsdyformi och pedofili är mentala sjukdomar enligt mig.
Citera
2024-12-17, 23:22
Medlem
Mohaves avatar
Tycker du, som bög, att Jesus, så som han brukar porträtteras, som en ung man med skägg och långt hår, är sexig?
Citera
2024-12-18, 18:32
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Tycker du, som bög, att Jesus, så som han brukar porträtteras, som en ung man med skägg och långt hår, är sexig?

Jesus måste väl ha dragits till killar själv, han umgicks ju bara med andra män.
Och begär har alla, det ser man ju med alla katolska präster. Så Jesus måste ju stillat sina begär med sina lärjungar.
Citera
2024-12-19, 06:02
Medlem
dooeys avatar
Borde inte även bisexuella få svara på frågor här?
Kan svara så gott jag kan själv som bi.

Alla bögar eller bisexuella är nog knappast överens om allting, så det blir ju personliga subjektiva svar här snarare än objektiva forskningsbaserade svar.

Anser t.ex. personligen (till skillnad från vissa) att attraktion för maskulint har med inre feminint att göra, och vice versa.
Har svårt att få ihop vad det annars skulle bottna i. Svårt att bevisa men även att motbevisa.
Min egna upplevelse säger mig dock ha rätt i detta, och bögar är ju tydligt feminina.
Citera
2024-12-19, 19:43
Medlem
Citat:

Vet ej, jag personligen är dock inte homo utan isåfall BI, inget intresse i ett förhållande med en kille men sex med en kille då och då gillar jag. Jag är inte glad i att knulla en kille, vill hellre bli knullad själv
Citera
2024-12-20, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
1. Tycker bögar generellt att barn mår bättre med två bögar än med sin ensamstående biologiska mamma?
2. Tycker bögar generellt att transvestiter och könsdyformi är normala tillstånd?
3. Tycker bögar generellt att sexualkunskap ska komma i förskolan?

har verkligen inget agg mot bögar i sig, eller lebbar, men ser det mer som en hobby eller kompis grej då man inte kan skaffa familj på riktigt. Alltså jag skulle ju inte bli lika arg om min fru varit otrogen med en kvinnlig vän än med en manlig vän även om denne vart bög då det funnits chans att hon kan bli gravid.

Så i min bok är inte homosexualitet en sjukdom men könsdyformi och pedofili är mentala sjukdomar enligt mig.

Barn mår bra av engagerade, närvarande och kärleksfulla föräldrar. Det spelar mindre roll vilket kön, sexuell läggning eller antal. Generellt har människor i parförhållanden större möjligheter att hjälpas åt i omsorgen om ett barn, men det är inte något som är absolut nödvändigt.

Vad gäller könsdysfori - vad är ens din fråga? Det är "normalt" i bemärkelsen att det existerar. Det är inte särskilt vanligt, men ja, det finns folk som upplever stort obehag över dissonansen mellan deras kropp och hur de själva uppfattar sin könstillhörighet. På samma sätt existerar ju transvestiter också, men att vara transvestit är inte nödvändigtvis förenat med några symptom som indikerar mental ohälsa, till skillnad från könsdysfori som är en medicinsk term.

Vad gäller sexualundervisning så finns det inget skäl att ha det i förskolan. Det finns inte heller någon seriös aktör i samhället som förespråkar det. Här vill jag vara tydlig med att blotta existensen av samkönade relationer inte utgör sexualundervisning. På samma sätt som det inte är sexualundervisning när Tommy och Annika har en mamma och en pappa, så är det inte sexualundervisning när Kalle har två pappor. Det är en beskrivning av hur verkligheten kan se ut.
Citera
2024-12-20, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dooey
Borde inte även bisexuella få svara på frågor här?
Kan svara så gott jag kan själv som bi.

Alla bögar eller bisexuella är nog knappast överens om allting, så det blir ju personliga subjektiva svar här snarare än objektiva forskningsbaserade svar.

Anser t.ex. personligen (till skillnad från vissa) att attraktion för maskulint har med inre feminint att göra, och vice versa.
Har svårt att få ihop vad det annars skulle bottna i. Svårt att bevisa men även att motbevisa.
Min egna upplevelse säger mig dock ha rätt i detta, och bögar är ju tydligt feminina.

Hur menar du? Att man bara kan vara attraherad av något maskulint om man själv är feminin?

Menar du att alla bögar är feminina innerst inne (i vadå, själen?) Och att de därför dras till män?

Hur går det ihop med bögar som attraheras av feminina twinks? Hur förklarar du flator som dras till butchiga kvinnor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in