Citat:
Ursprungligen postat av
Kackelhus
Ja den här tråden var rätt så mysig, nu kan jag dock inte lova att jag alltid kommer att känna såhär. Det är bara det att sedan jag kollade på Gardells serie så har jag återigen nördat ner mig i bögarnas situation. Hur mycket jag än uppskattar konstuttryck såsom serien av Gardell faktiskt är så kan jag inte köpa den underliggande premissen om att "de som älskade mest var de som oskyldigt dog". Men sen är ju Gardell även i kluster B så inget märkligt där.
Gällande det här med att inte klara sig utan umgänge håller jag med, personligen förstår jag inte människor som måste knulla eller ens kramas men relationer måste alla ha annars blir man depp. För mig har covid varit rätt lugnt, bara det att slippa träffa människor är skönt MEN här förekommer det en stor skillnad mellan människor och människor. Återigen kommer vi till premissen bakom serien och den är helt enkelt inte sann. Knulla runt med så många män det bara går medan AIDS och HIV härjar är inte att ha konsekvenstänkande, sedan får Gardell yla bäst han vill, yla på Gardell!
Mjo jag är faktiskt rätt liberal och anser att alla sa få hata och så, det är därför jag även är lite av en rasist gentemot ideologier som talar om att tysta ner.
Inga löften behövs ffs! Som nån som lärt känna en del personer som var rätt homofoba i starten så är min erfarenhet att dom flesta blir mer besvikna på hur trist det är än nåt annat.
Folk homo som hetero som bi etc etc, är samma lallare mer eller mindre - några litet mer udda, andra litet mer kinky, andra litet mer annorlunda men allihop är som folk e mest. (hade en fd arbetskamrat som spenderade en rätt lång tid med att förklara för mig att jag inte ALLS var bög för att jag inte enligt honom "hade på mig såna kläder" - vilket tydligen var basically assless chaps och såna kepsar som i Oyster Bar i Polishögskolan. Att stå på ett lagergolv och förklara uttryck som "leather daddy" och tidiga 80-talets syn på bögar för en annan person i blåställ var... udda

)
Men än en gång - jag köper inte att alla ska behöva veta allt, eller vara sådär soft bekväma med allt. Klart som fan att saker som man inte har erfarenhet med blir antingen obehagliga eller nåt man e skeptisk runt och man kan bara fylla på med information man har vilket är varför jag är rätt aktiv i den här tråden.
E bra som fan att folk kan - utan känna nåt tryck på att "bete sig" - fråga vadfaen dom vill, exakt hur dom vill.
Hur ska man annars veta saker?
Citat:
Ursprungligen postat av
Avsiktaren
Vad tycker ni om planerna på spårvagn genom allén? Jag vet att det cruisas en del där.
Ni blev ju rätt sura när en frisbeegolfbana installerades i Bragebacken.
Tror inte cruising är så stort numera när det faktiskt inte behövs (kom ju ur en tid när det var olagligt och många vara extremt djupt in i garderoben) kanske som dogging att det finns några som tänder på det? Men det finns andra bättre saker för det där och har aldrig sett nån som cruisar i hela mitt liv
Finns grindr, klubbar, föreningar osv osv... så är nog ingen som bryr sig det minsta.
Sen så bor jag i samma stad som dig och minns när frisbee-banan sattes in... och minns genuint inte nåt ramaskri om det. Förutom att riskera att få en jävla frisbee i nyllet när man joggar.
EDIT: pratade med maken som e uppväxt här och han kan inte heller minnas ett ramaskri. "Var inte det ett cruisingområde på 50-talet senat - vadfaen ska vi göra, K-märka stället?".
Vi fastnade i en diskussion om NÅN cruisar så längre och att det i så fall måste vara en ensam stackars gubbe som missat memot på sena 90-talet som står där som den siste mohikanen i en buske.
Frågan också är om man bara är en person, är det "cruising" eller är det bara friluftsliv?