Citat:
Ursprungligen postat av
patajavel
Du är ju ändå ung ännu.
Jag lever som bög idag, men när jag var i din ålder så hade jag förhållande med tjejer, och var nog "kär", eller trodde det iaf.
Under uppväxten så hade jag lite homo-experiment, men jag trodde nog att jag egentligen var straight, och fick det lite bekräftat eftersom jag kunde ligga med tjejer och ha förhållande å sånt.
Jag var typ 27 när jag förstod på riktigt att jag var bög, att jag bara spelade hetro eftersom det var normen liksom.
Du verkar vara lite tvärt om? Du kankse är hetro, men du spelar med att du är bög eftersom det är enklast för dig just nu?
Hade ett ex för ett par år sedan, vi hade det bra å skulle utveckla vårat förhållande, men han "Kom på" att han inte var gay, och vad jag vet lever han med en tjej idag. Han var typ 23 då.
Det är svårt att ge råd, men jag tror att du någonstans vet vad du vill. Och det är inte helt ovanligt att vara förvirrad i din ålder.
Ska du söka hjälp så gör det för att du har problem med annat, att hitta din sexualitet kan bara du.
Ta hand om dig.
Tack för ditt svar!
Ja, jag vet. Men drabbas ändå av någon slags åldersnoja ibland. Börjar tänka på framtiden, ensamhet, att bli gammal som bög, att inte ha barn osv. Heterosexualitet är ju ingen nyckel till ett lyckligt liv, speciellt inte om man inte lyckas hitta en kvinna, men känns mest som livet blir svårare av att vara bög. Mycket av det här sitter ju säkert i huvudet och beror på andra saker i mitt liv, men ändå. Det känns som att blir svårare att hitta en gemenskap med heterosexuella män och bli vän med heterosexuella män, svårare att tala med sin familj/syskon om sitt förhållande och sånt, att hålla på och ljuga eller bara inte säga något när man tex snackar med folk på jobbet. Det känns som att alla mina andra problem jag har med mig själv blir värre av att vara bög (ängslighet, blyghet/social fobi, vara rädd för att bli dömd osv).
Hmm, okej. Hur kändes det då när du var "kär"? Vilka slags homo-experiment hade du? Jag kan komma ihåg att jag och någon/några andra killar brukade stå och jucka mot varandra någon gång i mellanstadiet, men tror nog mest det var någon slags pre-pubertal sexlek. En som höll på med det där har varit ihop med en tjej sedan typ gymnasiet.
Jag vet inte riktigt, om jag inte vore bög känns det ju som att jag borde känna någon slags intensiv sexuell längtan efter kvinnor. Det är väl ändå något som typ varje heterosexuell man känner. Om jag inte vore bög, varför började jag då runka till bögporr när jag var typ 16-17? Även heterosexuella killar som har svårt med tjejer blir ju inte bögar liksom. Jag kan ju tycka att tjejer är snygga, vackra, söta eller t.o.m sexiga, men känns inte som jag vill ha sex med dom. Men tror inte det är så ovanligt som bög heller.
Okej, lite udda det där med ditt ex. Var det hans första förhållande med dig eller? Han hade varit bög fram till dess?
Ska umgås lite idag med min partners kompis som hade flickvän ett tag för några år sen, kanske kan nysta ut det här lite. Jag tror också att jag kan komma fram till något till slut. Ja, jag har sökt hjälp även för andra saker redan.
Tack!