2018-12-28, 12:36
Medlem
Har aldrig själv dragit åt det hållet men har några bekanta.
1 kille har nog alltid vetat sen puberteten men var lite speciell som barn.
Han levde ihop med en man men söp ihjäl sig.
2. Bekant som också alltid varit udda men jag är osäker på om han faktiskt är bög eller bara söker gemenskapen.
3. En kompis som var ihop med en del tjejer drog iväg till Berlin på nån konstnärlig utbildning kom hem helt förändrad pratade och klädde sig konstigt och proklamerade att han föredrog killar (Då var han runt 30) 10 år senare träffade han en kvinna som han gifte sig med.
Så jag skulle vilja säga att vissa är nog homo av födseln andra är nog bara mer lättpåverkad och skall följa nån trend.
Har sett samma med några tjejkompisar var homo under fotbolskariären från puberteten och några år framåt men har senare kommit ut som hetero.
Citera
2018-12-28, 18:34
Finns det inte redan typ 10 trådar om exakt denna fråga?

Hur som helst så tror inte jag på någon plötslig uppenbarelse. För mig handlade det om att jag vetat det sen jag var typ 5 eller nått, tjejerna jag hade under tonåren var enkom att "rätta in sig i ledet".

Samlade lite mod och bytte senare - tror även att samhällets mer liberala syn såklart hjälpte till.

Komma till insikt i en bastu? Really? Seriöst skitsnack och homofobi tänker jag. Vem fan sitter som gay i en bastu med straighta män när man inte är trygg i sin läggning? Låter som en fruktansvärd situation tänker jag.
Citera
2018-12-30, 21:52
Medlem
SkepticalHippos avatar
Trådar sammanfogade.

/Moderator
Citera
2019-01-01, 10:52
Medlem
Varför visar bögar så jävla övertydligt om att de är bögar? Kan ni inte vara som helt normala människor som lever sin vardag?

Det ska ju vara en massa yttre attribut, prata som fjollor etc. Finns det bögar man inte ens märker?
Citera
2019-01-06, 04:58
Medlem
Zouxs avatar
Jag känner en kille som jag inte hade märkt var bög om ingen hade nämnt det.
Citera
2019-01-11, 21:53
Medlem
PingPongZongs avatar
Har ni fortfarande örhänge i höger öra? Menar inte sådana som gjorde det på 70-80talet. Och har ni fått stryk av polisen för att ni haft örhängen? Nu kanske en del tänker att polisen misshandlar inte folk för dom har hål i örat. Men det gjorde dom förr. Polisen kunde hänvisa till lagen om förargelseväckande beteende. När jag var liten så åkte en kille på stryk för han hade parfym. Polisen frågade om han var bög. Killen sa nej. Polisen frågade då om han förnekade, ja att han ljög om att han inte var bög. Killen flinade och fick ett batongslag över käften. Sen släpa dom ut han och slängde han i bilen.

Men frågan är om ni fortfarande har örhänge i högerörat. Det var ju ett bögtecken då homosexualitet var en psykisk sjukdom. Kunde få sparken från sitt jobb pga detta.
Citera
2019-01-12, 19:19
Medlem
Ni bögar i tråden, hur kom ni slutligen att acceptera er själva? Hur blev ni säkra på att ni var bögar? Tänkte ni någonsin varför ni blev det?

Jag känner mig totalt trasig av detta från och till. Måste skriva av mig.

Jag runkade nog till bögporr första gången 2011, då var jag runt 16-17 år. Tidigare hade jag runkat lite till tjejer som satte på killar med strap-ons. Innan det straight porr. Kommer nog ihåg att jag tyckte någon kille var söt när jag gick i 9an, men lite osäker där. I gymnasiet vet jag definitivt att det var någon kille som jag aldrig snackade med som jag tyckte var intressant.

Innan detta, så hade jag ingen attraktion eller så till killar. Det är svårt att veta vad man kände när man var liten, men jag var iaf kär i en tjej när jag var typ 13 eller 14. Men då var man ju bara ett litet barn liksom? Innan jag gick ut grundskolan hade jag någon tjejkompis men inte så mycket mer efter det.

Någon gång i 9an fick jag också en del sömnproblem, ångest och nedstämdhet. Det här höll i sig och gav mig nog en del social ångest. Det har hållit i sig, och i många fall är jag speciellt ängslig kring attraktiva tjejer. Jag runkar dock i stort sett bara till bögporr, och när jag runkar till straight porr känns det för det mesta som det är killen som är intressant. Jag är nog också lite undergiven av mig.

Kärnan i det här är väl att det känns som jag på något sätt blivit rädd för tjejer. Tjejer ska man inte ha sex med är typ min känsla. Jag har svårt att veta vad jag känner när jag tänker på att ha sex med någon tjej, men det skulle nog kännas som jag utnyttjade henne typ? Det känns som jag ger tjejer creepy-vibbar. Jag kan nog tycka att tjejer är vackra eller attraktiva, men jag vet inte om jag vill ha sex med dom; det känns typ fel. Det känns som jag inte är värd det eller något, att jag är för ful eller konstig eller något sånt.

Ett sätt att testa det här är väl att ha sex med en tjej, men vet inte riktigt var jag ska hitta en?

Det är ganska uppenbart att oavsett vilka anledningarna är, så är jag ju ändå bög på något sätt. Jag är sen 2 år tillbaka i en relation med en kille. Jag har legat med 2 killar och dejtat 3 totalt, hade sex första gången 2017. Jag är inte och var inte kär i killen jag är ihop med nu, och jag älskar honom inte. Måste man det för att vara i en relation? Han har en fin kropp och bryr sig om sitt utseende, men första gången jag träffade honom så kände jag ju knappast att jag var attraherad av hans ansikte. Men han är väldigt rar, jag gillar att vara med honom och han har blivit min bästa vän. Tanken att vara utan honom gör ont, och jag vill inte lämna honom ensam.

Jag vet inte om jag känt kärlek för någon förutom när jag var 13 och var kär i den där tjejen. Någon slags känsla hade jag nog för första killen jag dejtade. Annars känns det mest som att jag har svårt att säga nej och har fortsatt dejta killar för att jag tänkt att det är bättre än att vara ensam och inte vill säga nej.

Jag har tänkt att jag borde gå i terapi för det här, men vet inte riktigt var jag ska vända mig.
Citera
2019-01-13, 04:40
Medlem
patajavels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenadKyckling
Ni bögar i tråden, hur kom ni slutligen att acceptera er själva? Hur blev ni säkra på att ni var bögar? Tänkte ni någonsin varför ni blev det?

Jag känner mig totalt trasig av detta från och till. Måste skriva av mig.

Jag runkade nog till bögporr första gången 2011, då var jag runt 16-17 år. Tidigare hade jag runkat lite till tjejer som satte på killar med strap-ons. Innan det straight porr. Kommer nog ihåg att jag tyckte någon kille var söt när jag gick i 9an, men lite osäker där. I gymnasiet vet jag definitivt att det var någon kille som jag aldrig snackade med som jag tyckte var intressant.

Innan detta, så hade jag ingen attraktion eller så till killar. Det är svårt att veta vad man kände när man var liten, men jag var iaf kär i en tjej när jag var typ 13 eller 14. Men då var man ju bara ett litet barn liksom? Innan jag gick ut grundskolan hade jag någon tjejkompis men inte så mycket mer efter det.

Någon gång i 9an fick jag också en del sömnproblem, ångest och nedstämdhet. Det här höll i sig och gav mig nog en del social ångest. Det har hållit i sig, och i många fall är jag speciellt ängslig kring attraktiva tjejer. Jag runkar dock i stort sett bara till bögporr, och när jag runkar till straight porr känns det för det mesta som det är killen som är intressant. Jag är nog också lite undergiven av mig.

Kärnan i det här är väl att det känns som jag på något sätt blivit rädd för tjejer. Tjejer ska man inte ha sex med är typ min känsla. Jag har svårt att veta vad jag känner när jag tänker på att ha sex med någon tjej, men det skulle nog kännas som jag utnyttjade henne typ? Det känns som jag ger tjejer creepy-vibbar. Jag kan nog tycka att tjejer är vackra eller attraktiva, men jag vet inte om jag vill ha sex med dom; det känns typ fel. Det känns som jag inte är värd det eller något, att jag är för ful eller konstig eller något sånt.

Ett sätt att testa det här är väl att ha sex med en tjej, men vet inte riktigt var jag ska hitta en?

Det är ganska uppenbart att oavsett vilka anledningarna är, så är jag ju ändå bög på något sätt. Jag är sen 2 år tillbaka i en relation med en kille. Jag har legat med 2 killar och dejtat 3 totalt, hade sex första gången 2017. Jag är inte och var inte kär i killen jag är ihop med nu, och jag älskar honom inte. Måste man det för att vara i en relation? Han har en fin kropp och bryr sig om sitt utseende, men första gången jag träffade honom så kände jag ju knappast att jag var attraherad av hans ansikte. Men han är väldigt rar, jag gillar att vara med honom och han har blivit min bästa vän. Tanken att vara utan honom gör ont, och jag vill inte lämna honom ensam.

Jag vet inte om jag känt kärlek för någon förutom när jag var 13 och var kär i den där tjejen. Någon slags känsla hade jag nog för första killen jag dejtade. Annars känns det mest som att jag har svårt att säga nej och har fortsatt dejta killar för att jag tänkt att det är bättre än att vara ensam och inte vill säga nej.

Jag har tänkt att jag borde gå i terapi för det här, men vet inte riktigt var jag ska vända mig.

Du är ju ändå ung ännu.
Jag lever som bög idag, men när jag var i din ålder så hade jag förhållande med tjejer, och var nog "kär", eller trodde det iaf.

Under uppväxten så hade jag lite homo-experiment, men jag trodde nog att jag egentligen var straight, och fick det lite bekräftat eftersom jag kunde ligga med tjejer och ha förhållande å sånt.

Jag var typ 27 när jag förstod på riktigt att jag var bög, att jag bara spelade hetro eftersom det var normen liksom.

Du verkar vara lite tvärt om? Du kankse är hetro, men du spelar med att du är bög eftersom det är enklast för dig just nu?

Hade ett ex för ett par år sedan, vi hade det bra å skulle utveckla vårat förhållande, men han "Kom på" att han inte var gay, och vad jag vet lever han med en tjej idag. Han var typ 23 då.

Det är svårt att ge råd, men jag tror att du någonstans vet vad du vill. Och det är inte helt ovanligt att vara förvirrad i din ålder.
Ska du söka hjälp så gör det för att du har problem med annat, att hitta din sexualitet kan bara du.

Ta hand om dig.
Citera
2019-01-13, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patajavel
Du är ju ändå ung ännu.
Jag lever som bög idag, men när jag var i din ålder så hade jag förhållande med tjejer, och var nog "kär", eller trodde det iaf.

Under uppväxten så hade jag lite homo-experiment, men jag trodde nog att jag egentligen var straight, och fick det lite bekräftat eftersom jag kunde ligga med tjejer och ha förhållande å sånt.

Jag var typ 27 när jag förstod på riktigt att jag var bög, att jag bara spelade hetro eftersom det var normen liksom.

Du verkar vara lite tvärt om? Du kankse är hetro, men du spelar med att du är bög eftersom det är enklast för dig just nu?

Hade ett ex för ett par år sedan, vi hade det bra å skulle utveckla vårat förhållande, men han "Kom på" att han inte var gay, och vad jag vet lever han med en tjej idag. Han var typ 23 då.

Det är svårt att ge råd, men jag tror att du någonstans vet vad du vill. Och det är inte helt ovanligt att vara förvirrad i din ålder.
Ska du söka hjälp så gör det för att du har problem med annat, att hitta din sexualitet kan bara du.

Ta hand om dig.
Tack för ditt svar!

Ja, jag vet. Men drabbas ändå av någon slags åldersnoja ibland. Börjar tänka på framtiden, ensamhet, att bli gammal som bög, att inte ha barn osv. Heterosexualitet är ju ingen nyckel till ett lyckligt liv, speciellt inte om man inte lyckas hitta en kvinna, men känns mest som livet blir svårare av att vara bög. Mycket av det här sitter ju säkert i huvudet och beror på andra saker i mitt liv, men ändå. Det känns som att blir svårare att hitta en gemenskap med heterosexuella män och bli vän med heterosexuella män, svårare att tala med sin familj/syskon om sitt förhållande och sånt, att hålla på och ljuga eller bara inte säga något när man tex snackar med folk på jobbet. Det känns som att alla mina andra problem jag har med mig själv blir värre av att vara bög (ängslighet, blyghet/social fobi, vara rädd för att bli dömd osv).

Hmm, okej. Hur kändes det då när du var "kär"? Vilka slags homo-experiment hade du? Jag kan komma ihåg att jag och någon/några andra killar brukade stå och jucka mot varandra någon gång i mellanstadiet, men tror nog mest det var någon slags pre-pubertal sexlek. En som höll på med det där har varit ihop med en tjej sedan typ gymnasiet.

Jag vet inte riktigt, om jag inte vore bög känns det ju som att jag borde känna någon slags intensiv sexuell längtan efter kvinnor. Det är väl ändå något som typ varje heterosexuell man känner. Om jag inte vore bög, varför började jag då runka till bögporr när jag var typ 16-17? Även heterosexuella killar som har svårt med tjejer blir ju inte bögar liksom. Jag kan ju tycka att tjejer är snygga, vackra, söta eller t.o.m sexiga, men känns inte som jag vill ha sex med dom. Men tror inte det är så ovanligt som bög heller.

Okej, lite udda det där med ditt ex. Var det hans första förhållande med dig eller? Han hade varit bög fram till dess?

Ska umgås lite idag med min partners kompis som hade flickvän ett tag för några år sen, kanske kan nysta ut det här lite. Jag tror också att jag kan komma fram till något till slut. Ja, jag har sökt hjälp även för andra saker redan.

Tack!
Citera
2019-01-18, 22:40
Medlem
Gaydars avatar
Hej fittpipperkarl till TS.! Ännu en heterofis karl som gräver i andra karlars kukar och kalsonger.

Hur trovärdigt "straight" är dessa Ubermaniga (SD/KD) underlivspredikanter här år 2019?

Borde inte dessa självsäkert utlevda hetersexkarlar fokusera BETYDLIGT mindre på mäns underliv/kukar (Hur Straight är ett sånt intresse?)

Skärpa er och koncentrera er på jäntors "barnhål" - där ni väl mest vill in med kuken/fittpippern "mega-entummaren! mellan de bena ändå??

Det är nåt som är väldigt fel med påstått heterosexuella mäns här ständigt publika nojande i andra mäns underliv/kalsonger.

SMYGBÖGAR som låtsas vara fittpippers!

Ligg med en karl vet jag och kom igen! Knappast en Världshändelse.
Senast redigerad av Gaydar 2019-01-18 kl. 22:48.
Citera
2019-02-13, 21:20
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Jag hare aldrig träffat en invandrare som inte gillat mig. Har aldrig något homofobiskt från någon av de många muslimer som jag känner. Däremot så stöter jag ofta på homofobiska angrepp från pursvenska rasister, ofta boendes på landsbygden. Ska jag då rösta på SD, som består av landets värsta homofober? Vars psyksjuka partisekreterare jämfört homosexualitet med pedofili?

Knappast.
De värsta homofoberna är och förblir rasistiska svenskar.

Det var ett par år sedan du skrev det här inlägget, men jag kunde bara inte hålla mig från att kontra med detta sena svar. Nu har du träffat från noll till hundra med bara ett klick.

Mob of 100 parents gather outside school to protest against gay teacher

Hitta vitingen.
Citera
2019-02-27, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Varför visar bögar så jävla övertydligt om att de är bögar? Kan ni inte vara som helt normala människor som lever sin vardag?

Det ska ju vara en massa yttre attribut, prata som fjollor etc. Finns det bögar man inte ens märker?

Du tycker att alla bögar är så för att du märker bara dem du beskriver indier inlägg.
Självklart finns det killar du skulle aldrig tro är homosexuella eftersom de inte passar in i din stereotyp av vad en homosexuell är och hur han beter sig.
men även om alla bögar var fjolliga och är som du beskriver dem, varför skulle det vara ett problem ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in