2012-07-21, 13:29
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Hur många med HIV eller AIDS har ni eller har haft i er umgängeskrets? Märks det att dessa började öka bland bögar i början av seklet?

Ingen, så vitt jag vet. Tror det är ganska vanligt bland äldre bögar, som var mycket sexuellt aktiva under aidsepedemin på 80-talet.

Citat:
Ursprungligen postat av Samsungs-Ipad
Är din uppfattning att "bögar" är sämre på att skydda sig jämfört med "vanliga"?

Sedan undrar jag om det ligger något i att "bögar" har mindre kukar?

Jag tror bögar är bättre på att skydda sig, då vi nog är mer insatta i vilka könssjukdomar som finns osv. Bland heteros är det ganska vanligt att man tror att allt är frid och fröjd, så länge tjejen tar p-piller. Njae, jag har erfarenhet av att ligga med bögar som har bra mycket större kukar än genomsnittet.

Citat:
Ursprungligen postat av blown
Är man bög, och således endast tänder på män, hur kommer det sig då att så många homosexuella tycks vilja identifieras med det motsatta könet? Tänker då närmast på att smink används, man talar med en mer feminin röst, man går och svänger på höfterna etc.

Jag tror inte det handlar om att identifiera sig med kvinnor.
När jag sminkar mig så gör jag det för att framhäva det jag tycker är fint i mitt ansikte och dölja det jag tycker är mindre fint. Inte för att se ut som en kvinna. det där med feminin röst har jag dock aldrig begripit. Att man kanske rör mer på höfterna, vickar på rumpan osv, har väl att göra med att vi har andra prefix för sexuella kroppsdelar på oss själva än vad heterokillar har. Hos oss är det ju väldigt viktigt med en sexig killrumpa, exempelvis. Tror int eheterokillar reflekterar så mycket över sina rumpor. Jag är själv att betrakta som ganska androgyn och sminkar mig när jag går ut från lägenheten. Men jag identifierar mig inte alls med kvinnor.
Citera
2012-07-21, 21:34
Medlem
Linkinparkv23s avatar
Ni som har legat med negrer, har det stämt i era fall att negrer generellt sett har större kukar än andra folkgrupper?
Citera
2012-07-21, 23:31
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkinparkv23
Ni som har legat med negrer, har det stämt i era fall att negrer generellt sett har större kukar än andra folkgrupper?

Vad som är "generellt sett" går ju inte att svara på om man inte legat med så pass många att man kan göra en statistisk undersökning. De gånger jag sökt sex, både med vita och svarta, så har jag ju aktivt sökt efter någon med uttalat stor kuk. Alltså inte tagit första bästa med just den folkgruppens genomsnittliga penis.
Citera
2012-07-21, 23:53
Medlem
Tja! En liten unndran bara - hur tjänns de för ej bögar i schärten med ståck ere som ifittan på en n tjej eller ere mer som ståck i sjärten på böghare???

OBBS!! Har inge emot vare sig bögarare eller negrar - vill ha det saggt!!!!!!!!
Citera
2012-07-22, 01:40
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorseMoose
Tja! En liten unndran bara - hur tjänns de för ej bögar i schärten med ståck ere som ifittan på en n tjej eller ere mer som ståck i sjärten på böghare???

OBBS!! Har inge emot vare sig bögarare eller negrar - vill ha det saggt!!!!!!!!
Wow.. Jag hoppas innerligt att det där var tillgjort dålig stavning, annars är väl det här ett praktexempel på varför dagens skola misslyckats totalt.
"I smell a troll..."

Och sorry att säga, men eftersom jag inte har en fitta så har jag ingen aning om hur det känns. Jag kan med andra ord inte göra någon jämförelse. Det du söker efter är transpersoner (ingen koll på om det är de som är transsexuella eller vad de kallas) som genomgått könsbyte.
Citera
2012-07-22, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Jag tycker att alla människor har lika mycket värde.

Det var ju ett sådär svar.

Varför röstar ni på folk som ej gillar er?
Har ni ingen koll på hur bögar står i kurs i Saudi, Iran, Irak, Egypten osv?

Muslimer i Sverige har svårt att acceptera bögar.
De sade först nej till att jobba för bögar sedan efter lite betänketid sa de ja.
Muslimerna hos sossarna.
Citera
2012-07-22, 15:56
Medlem
För att ta det först som sist,är oskuld liksom,har dock varit aktiv men mest oralt.
Med det fåtal gånger jeg har varit i man to man action det har helt enkelt inte varit läge.
Og brudarna har något att lära sig från grabbarna på det fältet Så oralt fungarar minnsann.

Kommer ihåg en bio på 2a långatan-GBG,man satte sig bara i ett bås,eller andra satt i sina bås med dörren sådär på glänt,var en del godingar der faktisk hehe.

Som bisexuell,och jag är inte förvirrad,tänder på vissa killar,typiskt söta/snygga goa kompisar utan att de behöver vare fjollor,det funkar så absolut inte; och då är det bara att lägga lock på grejen,var ett undantag och han var helt enkelt vacker,verkade gilla mig också og kom hela tiden med anspelningar hit och dit,juste flickvän hadde han också,men han flyttade så då rannt det ut i sanden Antar han er bi något

Hadde en annan kamrat/bekantskap, antar han var/är någonstans mitt emellan,sköj när vi ses men liten kontakt annars,oavsett han blev frälst på homsegrejen,dvs snackade högt och länge vid envär anledning om hans nya status som homofil,höll på att säga till han att vi inte var så olika som han trodde,men sådanna nyfrälsta ska trycka det upp i ansiket,huttetu så slitsamt.
Grabben ser bra ut dock,tränar regelbundet,kort på håret och ivrig efter att prata med meg,så han är i kompis-sonen,lite synd för jag gillar fyren som människa,reko grabb.
Men den att gå så jävla hårt ut med sin nya status till allt och alla är jobbigt,och på den tiden hadde jag flickvän ironisk nog,så tro mig det var frestande att berätta vissa saker för snubben.
Antar han hadde fått chock

Borde f,ö bli heltids homofil,ser ut att jag som person funkar mycket där än med tjejer och deras jävla spel hela tiden,och får regelbundet stötar från menn som vil,burde kasje slå till på det men är inte så jävla stora förhållanden här.så det är det samma som at "gå public",till släkten bland annat,hemska tanke

Tröst angående saken,en släkning som bor i området stod ut i lokalblaskan,och vi har samma efternam,tremenning eller nåt,hur som haver får väl skita i vad de på bonnelannet ev måste tänka, bor på lannet se,och saknar inte helt tilldragningskraft på killar bevisat genom många år.

Tjejer är en annans sak,jävla spel hela tiden
Citera
2012-07-23, 14:43
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokakatt
Det var ju ett sådär svar.

Varför röstar ni på folk som ej gillar er?
Har ni ingen koll på hur bögar står i kurs i Saudi, Iran, Irak, Egypten osv?

Muslimer i Sverige har svårt att acceptera bögar.

Jag hare aldrig träffat en invandrare som inte gillat mig. Har aldrig något homofobiskt från någon av de många muslimer som jag känner. Däremot så stöter jag ofta på homofobiska angrepp från pursvenska rasister, ofta boendes på landsbygden. Ska jag då rösta på SD, som består av landets värsta homofober? Vars psyksjuka partisekreterare jämfört homosexualitet med pedofili?

Knappast.
De värsta homofoberna är och förblir rasistiska svenskar.
Citera
2012-07-23, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Jag hare aldrig träffat en invandrare som inte gillat mig. Har aldrig något homofobiskt från någon av de många muslimer som jag känner. Däremot så stöter jag ofta på homofobiska angrepp från pursvenska rasister, ofta boendes på landsbygden. Ska jag då rösta på SD, som består av landets värsta homofober? Vars psyksjuka partisekreterare jämfört homosexualitet med pedofili?

Knappast.
De värsta homofoberna är och förblir rasistiska svenskar.

Det var bara en tanke till bögarna. Självklart blir inte Sverige muslimskt imorgon. Det tar ett bra tag till.
Ja, det finns skit bland alla folkslag så är det. Det är riktigt illa att traktor-bönder håller på mot bögar.
De är kanske osäkra?

SD verkar ju vilja nå just trans, bögar? LÄS
http://www.nationell.nu/2010/03/30/j...transsexuella/

Håller med dig att många i SD är riktiga nötter.
Borde kunnat få fram mer intressanta och trygga personer av alla dem som röstade på dem.
Underlaget finns ju i alla fall.
Citera
2012-07-23, 17:33
Medlem
MrMarios avatar
on-topic nu
Citera
2012-07-29, 16:18
Medlem
AuticaMinores avatar
Låg häromkvällen och slötittade på en ruskigt trist film vars fattiga story kan summeras kort: flicka och pojke i förskoleåldern blir ensamma på isolerad söderhavsö, växer upp, grälar, blir sams, förälskar sig, ligger, får barn, slut.
Enda skälet till att jag inte bytte kanal var en tanke som dök upp och utvecklades till en undran om hur det hela sett ut om historien istället skildrat två unga pojkar som växte upp till män.
Hade utgången blivit densamma tro? Den egentliga frågan är väl om det under extrema förhållanden som dessa går att anpassa sin sexualitet (och där inkluderar jag förälskelse), vad tror ni?
Citera
2012-07-29, 21:04
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Låg häromkvällen och slötittade på en ruskigt trist film vars fattiga story kan summeras kort: flicka och pojke i förskoleåldern blir ensamma på isolerad söderhavsö, växer upp, grälar, blir sams, förälskar sig, ligger, får barn, slut.
Enda skälet till att jag inte bytte kanal var en tanke som dök upp och utvecklades till en undran om hur det hela sett ut om historien istället skildrat två unga pojkar som växte upp till män.
Hade utgången blivit densamma tro? Den egentliga frågan är väl om det under extrema förhållanden som dessa går att anpassa sin sexualitet (och där inkluderar jag förälskelse), vad tror ni?

Gissar att det var Blue Lagoon du såg? Låter som den iaf.

Det märker vi väl redan? på sätt och vis. Att dagens ungdomar är betydligt mer liberala vad det gäller det mesta, jämfört med föräldrar och äldre släktingar.
De äldre, pensionärerna, fick lära sig att snusk var något väldigt personligt, det skulle vara händerna på täcket och lampan skulle vara släckt och allt det där, samt att homosexualitet var djävulens påfund och om man ens tittade på en annan kille hamnade man i helvetet eller fick AIDS eller något annat.
Dagens ungdom anser mer och mer att vad folk pysslar med är deras egen sak och en del är snarare nyfikna på att testa för att se om det är något för dom. Om det då inte finns något socialt runtom som lärt dom att det är "fel" att ha samkönat sex så varför skulle de inte testa?

Efter att ha hängt på lite olika sexkontakts communities också så märks det att det händer att vissa manliga vänner gillar att dela på en tjej, som de säger. Det verkar ju inte vanligt, men inte direkt ovanligt heller.
Killkompisarna skulle aldrig göra något med varandra, suga eller runka varandra i trekanten, eller ens bara onanera ihop nån kväll vid en porrflm (även om en del kanske gör så med, även utanför gayporrfilmer ) men för dom är det helt enkelt inga problem. De är goda vänner, och de vet att de inte är mer än så. Men de har inga problem att se varandra nakna eller ens se varandra ha sex, även om de aldrig skulle gå längre med varandra.

På de större högskolorna och universiteten i sverige, om inte alla, finns ett koncept som heter Nollefrid. Det är kort och gott ett uttalat "förbud" för äldre årskurser att ha ett romantiskt och/eller sexuellt umgänge med de nya, just för att man vet att många är förvirrade, allt är nytt och plötsligt står där en stark och van person som kan guida dig rätt och tar hand om dig och ger dig gemenskap. Detta får de nya att tro att de är kära eller attraherade av de äldre fast de vid en annan situation egentligen inte skulle ha varit det. Mantrat är lite att om folk nu blir kära på riktigt så är någon veckas avhållsamhet inget problem.

Det är ju också rätt känt koncept att många par bildas från att tidigare ha varit goda vänner (både hetero och homo). Det är alltså så att ur gemenskap kan växa något särskilt, som vid ett första ögonkast inte alls hade varit där. Om någon då inte fått lära sig från sociala konstruktioner (usch vad jag hatar att använda sådana genusord..) att homosexualitet är fel, ja då är det inte konstigt att när sexdriften klickar igång att de helt enkelt utforskar den tillsammans med varandra.

I kort, ja jag tror att om de var strandsatta och ingen kontakt med något yttre samhälle som lärde dom alla de normer och åsikter och sociala regler vi har, så skulle det inte vara några som helst problem att de spontant började med en homosexuell relation.
Jag ska väl kanske lägga in en liten brasklapp om att jag inte vet hur just romantiskt knutna de skulle vara, men som rent sexuellt utlopp skulle det nog inte vara något konstigt.
Sedan är det ju i bådas intresse för överlevnad att hålla ihop och de blir väldigt beroende av varandra. Därav kan det ju växa fram något som liknar ett romantiskt förhållande. Vad som sedan skulle hända om båda då var hetero och bara använde varandra som sexuell utlösning (kunde inte komma på ett bättre ord, men det är inte just sprut-utlösning jag menar) är dock mer intressant.
Senast redigerad av Ferdawoon 2012-07-29 kl. 21:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in