2016-08-14, 11:40
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TryggaRekan
Tycker ni er kunna se på en man om han är bög eller inte på dennes sätt att äta en banan?

Ingen aning men däremot går det att se på vissa mäns ansikten att de har en homosexuell läggning. En del av dem har ju den där "bögblicken" eller om det möjligen rör sig om en speciell typ av "bögmimik" de för sig med i kombination med det förenämnda.

Lite lättare att känna igen detta minspel om man möter många bögar till vardags kanske.
Citera
2016-08-14, 12:27
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Ingen aning men däremot går det att se på vissa mäns ansikten att de har en homosexuell läggning. En del av dem har ju den där "bögblicken" eller om det möjligen rör sig om en speciell typ av "bögmimik" de för sig med i kombination med det förenämnda.

Lite lättare att känna igen detta minspel om man möter många bögar till vardags kanske.
ja, jag tycker också att det är så. det är ingen hundraprocentig identifieringsmetod eftersom felträffarna är ganska många, (ffa är det rätt många bögar som saknar de där kännetecknen), men är man medveten om dess begränsningar är den rätt användbar.
Citera
2016-08-15, 08:05
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
ja, jag tycker också att det är så. det är ingen hundraprocentig identifieringsmetod eftersom felträffarna är ganska många, (ffa är det rätt många bögar som saknar de där kännetecknen), men är man medveten om dess begränsningar är den rätt användbar.

Menar du att det finns en avsevärd mängd straighta killar som för sig med ett liknande kroppsspråk och ansiktsmimik? Måtte väl främst vara metromännen som missuppfattas som gay då.

Tack för att du gett mig mer hövliga svar på sistone. Både här såväl som inne på Eurovisiontråden Får väl försöka göra detsamma i fortsättningen.
Citera
2016-08-15, 09:13
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Menar du att det finns en avsevärd mängd straighta killar som för sig med ett liknande kroppsspråk och ansiktsmimik? Måtte väl främst vara metromännen som missuppfattas som gay då.
jag tycker det går åt båda hållen. som jag påpekade i förra inlägget är det en del bögar som inte kan upptäckas på det sättet, och så finns det en del heterosexuella män som ger falskt utslag. man kan alltså inte förlita sig på den här metoden allena.
Citera
2016-09-06, 21:39
Medlem
Nu är jag bög själv, men vill kolla lite vad ni andra tycker om detta.

Om man tar sig till cruising ställen (typ nakenbad eller annat), hänger där och så, men inte gör nåt sexuellt, eftersom jag är yngre så är gubbarna där och blir nyfikna.

Är detta dumt? Jag menar det är lite spännande och blir kåt själv, men vill inte ha sex med nån där.
Citera
2016-09-06, 21:53
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GnusMan

Om man tar sig till cruising ställen (typ nakenbad eller annat), hänger där och så, men inte gör nåt sexuellt, eftersom jag är yngre så är gubbarna där och blir nyfikna.

Är detta dumt? Jag menar det är lite spännande och blir kåt själv, men vill inte ha sex med nån där.

Eventuell våldtäkt är väl det värsta som kan hända
Citera
2016-09-06, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Eventuell våldtäkt är väl det värsta som kan hända

Är inte orolig för det.
Citera
2016-09-06, 22:15
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GnusMan

jag tror inte att du behöver frukta våldtäkt så länge du inte har problem med att bevaka dina egna gränser. men vad vet jag, kanske dras du till sådana här ställen för att du hoppas att någon där ska överskrida dem. hur som helst kan jag inte förstå vad som skulle vara dumt med det.
Citera
2016-09-06, 22:21
Medlem
Kodiak-s avatar
Hur pass central upplever ni att eran sexualitet är i era liv? Det är väl en del av allas identitet, men tillhör man en avvikande grupp så borde den ju rimligtvis ha format en i kanske extra stor mån under ens uppväxt och liv.
Citera
2016-09-06, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
jag tror inte att du behöver frukta våldtäkt så länge du inte har problem med att bevaka dina egna gränser. men vad vet jag, kanske dras du till sådana här ställen för att du hoppas att någon där ska överskrida dem. hur som helst kan jag inte förstå vad som skulle vara dumt med det.

Jag är inte rädd för våldtäkt , vill bara kåta upp mig och andra, men inte leda till sex. Varit på typ nakenbad och gubbar runkat och tittat på mig för att hoppas att jag visar en reaktion och så.
Citera
2016-09-07, 11:31
Medlem
Överliggarens avatar
Vad tror ni bögar om teorin att ni mentalt egentligen är kvinnor (ni har en hjärna som tenderar åt "kvinnlighet", m.m.), och att detta är skälet till att ni attraheras av män?

Del av teorin är dessutom att den typiske bögen börjar livet som transsexuell, men lyckas trycka ner och sublimera denna kvinnliga självidentifikation i övre barndomen för att i puberteten, när begärshormonerna går helt amok, identifiera sig som en (ofta riktig jävla) man som tänder på (riktiga) män.

Teorin ingår exempelvis i den här boken av J. Michael Bailey, som dessutom handlar om olika typer av transgenderism, m.m:
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Ma...Would_Be_Queen
Senast redigerad av Överliggaren 2016-09-07 kl. 11:36.
Citera
2016-09-07, 15:12
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Vad tror ni bögar om teorin att ni mentalt egentligen är kvinnor (ni har en hjärna som tenderar åt "kvinnlighet", m.m.), och att detta är skälet till att ni attraheras av män?

Del av teorin är dessutom att den typiske bögen börjar livet som transsexuell, men lyckas trycka ner och sublimera denna kvinnliga självidentifikation i övre barndomen för att i puberteten, när begärshormonerna går helt amok, identifiera sig som en (ofta riktig jävla) man som tänder på (riktiga) män.

Teorin ingår exempelvis i den här boken av J. Michael Bailey, som dessutom handlar om olika typer av transgenderism, m.m:
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Ma...Would_Be_Queen
det är en hypotes, inte en teori. personligen finner jag den alltför reduktionistisk; den verkar utgå från att alla homosexuella män (aktiva som passiva, feminina som maskulina) skulle se likadana ut i hjärnan (och att alla heterosexuella män oavsett könsuttryck skulle göra det). varför alla världens män skulle tillhöra en av två grupper, och att skiljelinjen skulle gå just vid könet på de personer männen ifråga begär, förklaras inte. därtill förutsätter hypotesen att bisexualitet inte finns, vilket är en lögn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in