2016-03-25, 14:57
Medlem
JokkMokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
jag känner inte igen någon sådan regel. men jag känner igen klichén.

Det skrev jag inte heller, i regel betyder generellt. Jag baserar det på egna upplevelser och sexuella möten.
Citera
2016-03-25, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokkMokk
Det skrev jag inte heller, i regel betyder generellt. Jag baserar det på egna upplevelser och sexuella möten.

I min regel så är det inte så.
Citera
2016-03-25, 21:40
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokkMokk
tack, jag vet vad "i regel" betyder. inte bara du, utan även jag, kan ge uttryck för våra erfarenheter här.
Citera
2016-03-28, 11:09
Medlem
JokkMokks avatar
Citat:
tack, jag vet vad "i regel" betyder. inte bara du, utan även jag, kan ge uttryck för våra erfarenheter här.

Jag är inte här för att bråka men iom att du skrev "känner inte till någon sådan regel" så tolkade jag det som om att vi tappade kontexten. Klart att alla kan ge uttryck det är väl det tråden är till för?

Ja, det var ett barnsligt svar av mig att slå någon på fingrarna och det var inte min orginaltanke. Sorry.
Citera
2016-03-28, 14:14
Medlem
LiberalGuys avatar
Det som stor mig riktigt i gaykulturen ar att man maste vara pa ett visst satt for att passa in. Min laggning handlar inte om vem jag ar pa ytan utan vem jag ar som person.

Jag gar i helt vanliga klader som t-shirt, jeans och snapback-keps. Men anda kanns det som man inte blir valkommen for att man inte klar sig "gay."

Jag drog mig tidigare till bjornar for jag trodde att attityden var mer avslappnad men icke, lika utseendefixerade fast pa ett annat vis. Nar man val fick komma in i gruppen blev man sedd som en sexleksak, typ.

Sa i fortsattningen kommer jag bara umgas med straighta, tyvarr.
Citera
2016-03-28, 14:23
Medlem
Vet inte om detta är rätt tråd men here it goes.
Är en heterokille på snart 26 år som i ett par år nu funderat på att träffa och testa sex med killar.
Är främst intresserad av äldre män. Har kontakt med en som vill träffa mig imorgon och jag vill också, men en del av mig gör att jag fegar ur.
Hur ska jag göra för att ta det där sista steget?

Kom gärna med allmänna tips vad man ska tänka på första gången också
Citera
2016-03-28, 14:25
Medlem
LiberalGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKR4K3N90
Är en heterokille på snart 26 år som i ett par år nu funderat på att träffa och testa sex med killar.
Är främst intresserad av äldre män. Har kontakt med en som vill träffa mig imorgon och jag vill också, men en del av mig gör att jag fegar ur.

Testa appen Growlr. Jag sjalv var med dar men radera efter ett tag Good luck!
Citera
2016-03-28, 14:40
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiberalGuy
Det som stor mig riktigt i gaykulturen ar att man maste vara pa ett visst satt for att passa in. Min laggning handlar inte om vem jag ar pa ytan utan vem jag ar som person.
jag väntar fortfarande på att stöta på ett enda sammanhang där det inte fungerar så. jag tycker inte bögar skiljer sig så mycket från andra människor på den punkten.

Citat:
Ursprungligen postat av LiberalGuy
Sa i fortsattningen kommer jag bara umgas med straighta, tyvarr.
straighta människor är på intet sätt mindre konformistiska än bögar bara för att de har mer överseende med just ditt yttre. jag skulle snarare råda dig till att ha lite mer överseende med din omgivning – du lär vinna mer på det.
Citera
2016-03-28, 14:50
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKR4K3N90

försök komma underfund med vad den där impulsen som stoppar dig handlar om. det är svårt för mig eller någon annan att veta om den hjälper eller stjälper dig – du måste själv försöka begripa den.

för det fall att träffen blir av: följ din magkänsla, låt dig inte begränsas av onödiga hämningar. en del tar till alkohol för att slappna av och förlora hämningarna, vilket jag inte rekommenderar då alkohol även kan få en att fatta riktigt korkade beslut, men det får du ta ställning till själv.

och, tja, använd kondom och ett icke olje-/fettbaserat glidmedel.
Citera
2016-03-28, 15:08
Medlem
LiberalGuys avatar
Citat:
jag väntar fortfarande på att stöta på ett enda sammanhang där det inte fungerar så. jag tycker inte bögar skiljer sig så mycket från andra människor på den punkten.

straighta människor är på intet sätt mindre konformistiska än bögar bara för att de har mer överseende med just ditt yttre. jag skulle snarare råda dig till att ha lite mer överseende med din omgivning – du lär vinna mer på det.

Jag kanske bara har haft otur och kanske lite for naiv i manga situationer.

Minns du diskussionen vi hade om bjornar. Jag kan erkanna att du hade mycket ratt i det du skrev, sa lange nagon ar knullbar sa duger den personen. Sista gangen jag var pa en bear bar, blev det riktigt jobbigt faktiskt. Speciellt om man ar liten i kroppen och svart att gora motstand, om ni forstar hur jag menar. Att bara ta for sig och tro att man har overtaget fick mig att inse vilka dessa "kramgoa bamsarna" ar.

Skratta om ni vill men detta ar sant.
Citera
2016-03-29, 14:59
Medlem
Leipreachans avatar
Är det inte extremt mycket droger bland bögar? Och att bögarna har mycket ansvar för kokainets debut i Sverige. Alla vet ju att knark är vanligare bland homosexuella än oss hetero.
Citera
2016-03-29, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leipreachan
Är det inte extremt mycket droger bland bögar? Och att bögarna har mycket ansvar för kokainets debut i Sverige. Alla vet ju att knark är vanligare bland homosexuella än oss hetero.

Vilken föreställningsvärld lever du i? Känner inte alls igen mig i ditt märkliga och fördomsfulla mess, har du någon form av belägg för dina klyschor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in