Citat:
Ursprungligen postat av
Lantbruk
Hej. Känner bara en enda bög och jag bor i djupaste Småland så bögar är fortfarande lite exotiska för mig.
En fördom jag har är att bögars relationer med varandra ofta är betydligt mer konfliktfria och jag får en bild av att ni aldrig eller sällan bråkar och gnäller med varandra.
Stämmer detta och skulle ni vilja ge ett exempel på när ni eventuellt har haft en konflikt med en pojkvän eller KK?
Ska väl säga att bögar kan vara Dramaqueens på en helt annan nivå än ens tjejer kan..
Dock tror jag att det kan ha att göra med att man är på en liknande nivå. En snubbe vet oftare hur en snubbe resonerar. Signalerna att någon vill bli lämnad ensam ett tag eller att någon egentligen vill prata om något som hänt men kanske inte riktigt vill/vågar bara säga allt på en gång och behöver lite uppmuntran.
Om två författare är tillsammans så kan de båda inse att när det närmar sig deadline kanske det inte är läge att ta debatten om att hjälpa till extra i hemmet eftersom den personen sliter sitt hår i frustration och panik. Två Universitetsstudenter kan inse att när det närmar sig tenta-dags är det kanske helt OK att man inte träffas varje dag och att det blir sena kvällar, eller att någon är frustrerad och att det inte beror på partnern utan på någon jobbig inlämningsuppgift.
Precis som heterosexuella par kan vara/verka perfekt i synk med varandra och kunna läsa av varandras signaler på ett bra sätt så kan även bögar och flator göra det. Kanske lite enklare just för att man kan gå tillbaka till sig själv och fundera över hur man själv tänker när man beter sig på ett visst sätt.
Detta förhindrar ju inte att det finns psykopater (och då menar jag inte den kliniska och medicinska termen) även bland homos. Personer som verkligen inte förstår att någon annan kan må dåligt, att inte allt kretsar kring den ena och allt det där.