2013-08-19, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Well, jag är lite osäker på vart jag fått dessa siffror så ta med en nypa salt, men jag skulle säga att det är mycket vanligare att killar är ombytliga i vad de gillar. Det finns de som är exklusivt aktiva eller exklusivt passiva, men att de är i tydlig minoritet.
Sedan finns det ju vissa som föredrar att vara aktiva eller passiva, och om de föredrar det med vissa killar. Hittar någon en pojkvän som är riktigt bra på att vara aktiv kan det hända att den andra blir mer passiv just för att det är skönt för att killen vet vad han gör. Är den ande riktigt usel på att vara aktiv kan det ju hända att han får bli mer passiv av den anledning.
Ska väl notera att Aktiv vs. Passiv inte alls har att göra med Dominant vs Undergiven att göra.

Sedan lär man ju upp varandra och så. Är den ena usel på att suga så får ju den andra helt enkelt visa hur det går till och visa hur han vill ha det.

Det kanske blir som ett rollspel för dem tror jag vilken som är aktiv eller passiv, tror du man kan se det på dem om man ser dem vilken som har vilken roll? finns det speciella signaler för det här mellan bögar så att säga eller är det något som man kommer överens om?
Citera
2013-08-19, 14:56
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marre2013
Det kanske blir som ett rollspel för dem tror jag vilken som är aktiv eller passiv, tror du man kan se det på dem om man ser dem vilken som har vilken roll? finns det speciella signaler för det här mellan bögar så att säga eller är det något som man kommer överens om?
Varför skulle det bli ett rollspel?
Visst kan det hända att du känner dig mer dominant med vissa partners och mer undergiven med andra? Eller bara att du ibland är mer dominant och ibland mer undergiven med samma person? Är det ett rollspel? Nej det är bara vad du känner för vid varje tillfälle.

Nej vi har inga hemliga handskakningar eller liknande. Det finns inga hemliga signaler för vad vi gör. Det är inte mer annorlunda hur du raggar än hur vi raggar. Hur vet du om en tjej faktiskt vill bli påsatt? Hon kanske bara vill ha oralsex och inget mer? Hur skulle du ta reda på hur hon vill ha det?
Enklast är ju att bara fråga rakt ut..
Citera
2013-08-19, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Varför skulle det bli ett rollspel?
Visst kan det hända att du känner dig mer dominant med vissa partners och mer undergiven med andra? Eller bara att du ibland är mer dominant och ibland mer undergiven med samma person? Är det ett rollspel? Nej det är bara vad du känner för vid varje tillfälle.

Nej vi har inga hemliga handskakningar eller liknande. Det finns inga hemliga signaler för vad vi gör. Det är inte mer annorlunda hur du raggar än hur vi raggar. Hur vet du om en tjej faktiskt vill bli påsatt? Hon kanske bara vill ha oralsex och inget mer? Hur skulle du ta reda på hur hon vill ha det?
Enklast är ju att bara fråga rakt ut..

Varför jag frågar är för homosex anses inte vara naturligt på samma sätt som vanliga hetero, det är helt enkelt en annan nivå kan man säga utan mycket mer avancerat enligt mig. Då är det inte så konstigt heller att man har sina egna koder inom gruppen det är det jag menar
Citera
2013-08-19, 19:35
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marre2013
Varför jag frågar är för homosex anses inte vara naturligt på samma sätt som vanliga hetero, det är helt enkelt en annan nivå kan man säga utan mycket mer avancerat enligt mig. Då är det inte så konstigt heller att man har sina egna koder inom gruppen det är det jag menar
Homosexuella beteenden är väl påvisade i naturen och finns inom flera arter. Det är absolut inte ovanligt.
Kanske mindre ofta förekommande än heterosexuellt beteende, men inte ovanligt och absolut inte onaturligt! Naturen gör sällan saker "for teh lolz" utan det finns rätt ofta något syfte för det.

Och nej, homosexualitet är inte onaturligt eftersom det inte leder till avkommor om du nu tänkte fråga det. Hade vi haft problem med barnadödligheten hade vi löst det genom att skaffa betydligt fler barn.

Well, på samma sätt som synthare har sina egna koder, och som politiker har sitt egna politikerspråk, så har ju homosexuella egenheter för sig. Det är dock inte mer speciellt än vad två snickare skulle kunna göra när de träffas och snackar.

Kika på den här: "Yes, we are gay but.."
http://www.youtube.com/watch?v=tsjOlsG9ZG4
Citera
2013-08-21, 19:48
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danzul
Vi fungerar precis likadant som heteron gör, det enda som skiljer ett hetero från någon som är homo är vilket kön man tycker om. Resten har med _individer_ att göra, du får det att låta som att vi är en enda homogen grupp som alla delar samma problem/fetish/drömmar m.m...

Det är ju den generella sanningen jag är ute efter fattar du väl?

Eller är du en sån där mupp som tror att världen består av sju miljarder superunika individer varav alla följer sitt alldeles egna och helt unika tanke, beteende och levnadsmönster?
Citera
2013-08-21, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Det är ju den generella sanningen jag är ute efter fattar du väl?

Eller är du en sån där mupp som tror att världen består av sju miljarder superunika individer varav alla följer sitt alldeles egna och helt unika tanke, beteende och levnadsmönster?

Nej verkligen inte men homosexuella är en så spridd grupp av individer att det inte går att dra en generell sanning om homosexuella. Det enda som går att göra är att definiera olika delgrupper inom gruppen men vi(bögar) skiljer oss lika mycket som människorna gjorde i lumpen förr. Folk tagna från Sveriges alla hörn och klasser, med olika uppväxt och personligheter. Så det skulle vara lika meningsfullt och lika lätt som att försöka definiera alla subgrupper i "heterovärlden" för det finns lika många grupper i "vår" värld som "er".
Citera
2013-08-21, 21:04
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DKey
Vilka problem? Dina senaste inlägg genomsyrar verkligen den okunskap du har om ämnet. Istället för att "gräva i problemen vi har" skapar du bara fördomsfulla påståenden som inte alls stämmer.

Det finns inget fördomsfullt i att påpeka de problem som existerar med analsex.
Vad har det egentligen för betydelse att prostatan råkar sitta lite längre ner än jag trodde och att ni lättare kan komma åt den då? En bra fråga är om allt ideligt dunkande mot er heliga prostata verkligen är värt den smärta och ev skador som kommer på köpet.

Skador som består i blodkärl som lätt brister och bildar smärtsamma sår eller krampaktiga muskler som signalerar att "stopp, här ska inget in, endast utgång!" men i den rosenskimrande bubbla ni slutit er inom där lever ni i tron att bögsex är lika fint och önskvärt som vaginala samlag och detta istället för att lyssna när era egna kroppar säger ifrån.

Vet inte hur länge du har hängt med i tråden men några sidor längre bak pratades det lite lätt kring bögars utseenden där jag undrade varför de flesta av dem är mer eller mindre fula och man valde på detta helt sonika förkasta min uppfattning som fördomsfull trots att jag verkligen ansträngt mig och letat sen i april månad på ca femton olika gaysidor bland närmare tusen klipp utan att hitta mer än tiotalet riktigt vackra bögar.

Vad gäller de gays man spanar efter i verkliga livet på tex Bee bar, HBTQ-festivalen eller det nyliga kulturkalaset möts man också alltid av samma tråkiga skara som i filmerna.

Vill lägga till att ovanstående inte är skrivet av elakhet för jag har själv en släkting som förmodligen är bög och även han innehar de där typiskt gayiga proportionerna som så ofta setts i klippen - kortväxt, smalaxlad, XL huvud och infantila drag i ansiktet. Som en förvuxen bebis ungefär.
Det hade varit trevligt att hitta fler som ser fina ut, det är allt jag menar.
Citera
2013-08-21, 22:19
Medlem
Hej läste precis några sidor i denna tråden och det var en besvikelse när man fann dessa sidor fyllda utav AuticaMinore dumheter, det var iofs bra argument emot henne så det var lite underhållande iaf.

Så som jag uppfattar sexualitet så är det något man föds med man kan inte riktigt påverka vad det är man gillar.

Jag såg någon här i tråden nämna hur han delade upp människorna i subgrupper beroende på vad dom gillar att göra och prata om när dom träffas.
Dela nu upp sexualitet i alla dessa subgrupper som finns, jag menar den listan som finns på vilken porrsida som helst den listar upp flikar från A till Z.

Utav dessa flikar så gillar nog mest människor nakna snygga tjejer/killar där dessa utövar vanligt sex. Men generellt så gillar nog mest människor olika saker mellan dessa kategorier.
Folk som vet om att dom är bögar har ställts inför scenariot där dom inte längre känner samhörighet i sexualitet som större delen av människorna känner.

Min fråga är ifall bögar i större allmänhet vandrar runt med större förståelse för andra människor sexuella avvikelser?. Som te.x folk som utövar bdsm eller kisslekar?.
Citera
2013-08-21, 22:47
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thekimp
Hej läste precis några sidor i denna tråden och det var en besvikelse när man fann dessa sidor fyllda utav AuticaMinore dumheter, det var iofs bra argument emot henne så det var lite underhållande iaf.

Äh lägg av!
Man är inte dum för att man väljer att försöka uppmärksamma en del av många bistra sanningar om människors förljugenhet.
Blev du stött av att veta att dina partners förmodligen fejkat intimitet med dig också?
Och strunt samma att man inte har expertkoll på mannens olika erektila tillstånd, precis som om du skulle vara någon mästare på det motsatta könets alla delar då.
Idiot och elitistsvin.
Citera
2013-08-21, 23:05
Medlem
Citat:
Äh lägg av!
Man är inte dum för att man väljer att försöka uppmärksamma en del av många bistra sanningar om människors förljugenhet.
Blev du stött av att veta att dina partners förmodligen fejkat intimitet med dig också?
Och strunt samma att man inte har expertkoll på mannens olika erektila tillstånd, precis som om du skulle vara någon mästare på det motsatta könets alla delar då.
Idiot och elitistsvin.

Jag nämner bara dina dumheter i tråden som jag skulle summera till denna frågan "varför ska en man göra något sexuellt ifall han inte kommer eller åtminstone får erektion".
Man kan vara dum på vissa fronter och smart på andra.
Citera
2013-08-21, 23:55
Medlem
P-Orridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thekimp

Så som jag uppfattar sexualitet så är det något man föds med man kan inte riktigt påverka vad det är man gillar.

Jag såg någon här i tråden nämna hur han delade upp människorna i subgrupper beroende på vad dom gillar att göra och prata om när dom träffas.
Dela nu upp sexualitet i alla dessa subgrupper som finns, jag menar den listan som finns på vilken porrsida som helst den listar upp flikar från A till Z.

Utav dessa flikar så gillar nog mest människor nakna snygga tjejer/killar där dessa utövar vanligt sex. Men generellt så gillar nog mest människor olika saker mellan dessa kategorier.
Folk som vet om att dom är bögar har ställts inför scenariot där dom inte längre känner samhörighet i sexualitet som större delen av människorna känner.

Min fråga är ifall bögar i större allmänhet vandrar runt med större förståelse för andra människor sexuella avvikelser?. Som te.x folk som utövar bdsm eller kisslekar?.
Jag kan givetvis inte tala för alla, men min uppfattning är att så är fallet, ja. Dessutom är min uppfattning att det funkar på ytterligare ett plan: när man redan är "utanför" på ett sätt är det lättare att våga vara det även på andra sätt om man hyser en sådan önskan, exempelvis genom att anamma en speciell stil/subkultur, knarka, vara vegetarian/vegan, ha konstigt sex eller vad som helst. Det är absolut inte statistiskt säkerställt eller så, men det är min uppfattning att bi-/homosexuella oftare är mer förstående för alternativa livsstilar o.dyl. och även lever dem själva i större utsträckning. (Observera att jag inte påstår att majoriteten gör det, bara att andelen är högre än för heterosexuella.)
Citera
2013-08-22, 14:55
Medlem
NotEnoughCowBells avatar
Citat:
Eller så är detta något du bara intalat dig själv för att förenkla din egen världsbild i syftet att få mer kontroll över den.
Finns gott om berättelser där kvinnor medger fejkad njutning och orgasmer för att de inte vågat påpeka bristerna i partnerns sexteknik och kvinnor kommer ju undan med lögnerna för att de är goda skådespelare samt det faktum att kvinnans njutning inte är lika tydlig som ett stånd eller en utlösning.
Och samma möjlighet ges ju då till män att fejka om nu påståendet är sant att de kan känna njutning utan att få stånd. Då blir det ju lätt att skylla på detta om påsättaren nu skulle undra varför den andre förblir slak under sexet och den undergivne inte vågar berätta sanningen att han inte njuter av den smärtsamma behandlingen.

Aha, och där hamnar vi i din solipsistiska argumentation igen... Jag behöver inte känna de tvivelkänslor du uppenbarligen vill att jag och andra bögar ska känna. Ingen här verkar vittna om en sådan osäkerhet så jag har ingen aning varifrån du får dessa fantasier och hjärnspöken ifrån.

Det blir dessutom svårt att ta dina inlägg på allvar då du ungefär argumenterar såhär "Jag har en uppfattning om mäns sexualitet och njutningsförmåga - trots att jag själv inte är man - och även har jag en uppfattning om hur bögar känner, tycker och tänker; om då svaren här inte bekräftar mina föreställningar som jag har så måste det betyda att dessa bögar och män ljuger och döljer något, ty min kunskap om det andra könets njutningsförmåga är alltid sann!" Ja, med en sådan argumentation så spelar det ingen roll vad någon här säger då du redan har en teori som inte går att motbevisa.

Det är lika dumt som att hävda att ingen människa kan tycka om senap då senap är för stark och äcklig och om någon då säger att denne tycker om senap så ljuger den för att visa sig tuff eller vara lite annorlunda. Om man har en sådan syn på senap så är det omöjligt att anse något annat än att senap måste vara äckligt - oavsett vad folk säger. Därför blir det rätt meningslöst att diskutera med dig, jag uppmanar folk att helt enkelt ignorera dig tills du ändrar utgångspunkt som gör samtalet möjligt och meningsfullt.

Det du förespråkar är att det finns en internationell bög-konspiration där generationer efter generationer, från kontinent till kontinent, från århundrade till århundrade, ljuger om att analsex är skönt för den som tar emot, av någon mystisk anledning som du inte har gett någon vettig förklaring till. Jag tror det är helt orimligt, snudd på vanföreställningar, att hävda att alla de bögar jag träffat är en del i denna konspiration och jag, som ensam bög, är den enda som kan finna njutning i att bli knullad.

Citat:
Så varför läser man så sällan om alla dessa män utanför bögarnas sfär som älskar att få samma behandling?
I sexspalter tex är ju män anonyma och förlorar därmed inte sitt anseende på att fråga om anal stimulans, ändå brukar ämnet sällan komma på tal annat än av kvinnor vars partner tjatar om att ge henne analsex och allt som vanligast blir kolumnistens svar mer varnande än uppmuntrande - "gå inte med på något som inte känns rätt", "använd rikligt med lubrikanter", "ändtarmen är känslig och spricker lätt så var försiktig i tempo" och andra mindre inbjudande förmaningar.

Jag läser inte sexspalter så jag kan inte svara på det. Jag baserar min uppfattning från heterosexuella kvinnor och män jag träffar ute i verkligheten och pratar med.

Citat:
Kände du inte snarare en lätt brännande smärta som du kanske misstog för njutning alternativt att du kände både och?
Och samma fråga när en välutrustad man rör sig därinne i ett eskalerande tempo - borde inte detta ge upphov till hemorrojder och andra mer bestående problem som uttöjdhet och förslappning?

Det finns ett skämt om att de som tar det i baken kommer i all framtid att bara kunna lägga smygare och tysta pruttar. Jag har själv ingen erfarenhet att det skulle vara så -- och nej, det brändes inte. Sluta spekulera i hur min kropp uppfattar saker o ting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in