2015-08-31, 18:43
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Är ni skygga bland heterokillar? Tex om ni har nån ytlig heteropolare som ni känt kortare period, ni är inte öppna med det va? Enbart inom den "säkra sfären"..
Jag har nästan uteslutande heterokompisar. Dock är jag än person som inte direkt har några problem med att vara öppen med min läggning så att säga. För mig är det inte konstigare än att andra killar är heterosexuella. Det är liksom inte en big deal för mig om de berättar om eskapader de haft med tjejer eller om jag berättar om eskapader med killar, så kan vi skratta åt hur lika eller olika killar och tjejer beter sig.
Dock är det nog en annan sak om man inte är helt utanför garderoben, då man fortfarande är lite mer försiktig med hur man beter sig och inte vill att någon ska verka tro något annat än att än är hetero. Men jo, det är klart man är försiktig och tänker sig för. Det är ju omöjligt att veta om någon på stan ogillar bögar till den nivå att jag riskerar att bli misshandlad så att hålla handen på stan, sådär som alla kära tonprspar, som alla gulliga pensionörer gör.. Det där är inget bögar gör utan att först ha övervägt risken bakom det. Är det ett safe område etc.
Har tyvärr problem med YouTube just nu men Pantsi (tror jag hon hette), en transperson från Stor Britannien höll ett TEDTalk om just det där, borde vara lätt att hitta. Intressant lyssning!

Citat:
Ursprungligen postat av WardenMcClusky
Så du är egentligen inte en bög utan bara homosexuell?
Det där är nog den bästa beskrivningen som finns!
Precis som folk kn lyssna på hevy metal utan att vara klädda i Metallica tröjor och headbanga hela tiden så går det att vara homosexuell utan att vara den klichéiga bögen från filmer och TV-serier.

Citat:
Ursprungligen postat av Gbg-Smoke
Fy fan är det inte jävligt hemsk att bli påsat i röven av en annan man? så jävla äckligt. Pratar du sådär lite tjejigt också eller?
Du skulle bli förvånad över hur många manliga killar gillar att vli påsatta. Precis som många av fjollorna inte alls gillar att bli påsatta.
Är det analsex över lag du tycker är äckligt, eller är det att det är mellan två män? Skulle du finna det okej om en kille satte på en tjej analt? Om en tjej satte på en kille med strap-on?
Citera
2015-09-01, 00:49
Medlem
WardenMcCluskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon

Det där är nog den bästa beskrivningen som finns!
Precis som folk kn lyssna på hevy metal utan att vara klädda i Metallica tröjor och headbanga hela tiden så går det att vara homosexuell utan att vara den klichéiga bögen från filmer och TV-serier.

Stör den stereotypen dig? Vad tycker du om att begreppet "homosexuell" är manligt kodat och att lesbianerna oftast hamnar utanför? Jag menar, alla trådar som handlar om homosexuella i allmänhet slutar med att folk bara diskuterar bögar....
Citat:

Du skulle bli förvånad över hur många manliga killar gillar att vli påsatta. Precis som många av fjollorna inte alls gillar att bli påsatta.
Är det analsex över lag du tycker är äckligt, eller är det att det är mellan två män? Skulle du finna det okej om en kille satte på en tjej analt? Om en tjej satte på en kille med strap-on?

Fast analsex är väl ändå lite äckligt? Jag tänker på bajs och sånt. Måste man inte tvätta sig innan samlag? Det gör ju porrstjärnorna. Och det måste väl ändå vara avtändande, eller? Att ta hem ett krogragg och sedan det första man gör är att man tvättar sig...
Citera
2015-09-01, 12:28
Medlem
Mandy-Lees avatar
Citat:
Fast analsex är väl ändå lite äckligt? Jag tänker på bajs och sånt. Måste man inte tvätta sig innan samlag? Det gör ju porrstjärnorna. Och det måste väl ändå vara avtändande, eller? Att ta hem ett krogragg och sedan det första man gör är att man tvättar sig...

Nu hoppar jag in i tråden fast jag inte är bög för att svara på det här påståendet. Det stämmer att porrstjärnorna "douchar" innan de ska spela in en scen, men kom då ihåg att det där 15-minuter långa knullklippet egentligen tog minst 10 timmar att filma, och givetvis krävs det mer för att undvika olyckor om man ska bli påsatt av och till under en 10-timmars period.

Ett vanligt samlag varar inte 10 timmar, utan snarare 10 minuter, och vanligtvis räcker det att känna att ändtarmen är tom (alltså att man inte är bajsnödig) för att kunna genomföra det utan att det sker någon shitstorm. So to speak.
Citera
2015-09-01, 21:24
Medlem
JokkMokks avatar
Citat:
Nu när ämnet ändå kom upp: varför skapar många bögar en hel livsstil och subkultur kring sin sexualitet? Varför lever de inte som heterosexuella där ens heterosexualitet inte är en big deal? Varför lägger bögar så stort värde i att vara bög?

Mycket bra fråga. Jag har aldrig förstått det, antagligen så är det en anti-reaktion på hur stigmatiserat det faktiskt var förr i tiden att vara bög och nu när det är "OK" att vara det så gör man det för att reta upp de som inte tycker att det är OK eller någonting. Ett jävligt besynnerligt beteende är det, helt klart.
Citera
2015-09-01, 21:30
Medlem
lobstoks avatar
Men finns det inte flest vardagliga bögar?

Detär ju pridebögarna man lägger märke till

Har hört att vanliga bögar ej uppskattar pride
Citera
2015-09-01, 21:46
Medlem
JokkMokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lobstok
Men finns det inte flest vardagliga bögar?

Detär ju pridebögarna man lägger märke till

Har hört att vanliga bögar ej uppskattar pride

Ingen aning om hur fördelningen ser ut men jag tror att de flesta är som mig, alltså en pridehatande "vanlig" bög.
Citera
2015-09-01, 22:25
Medlem
Ratads avatar
Hur ofta får en vanlig stealthbög till det med någon på jobbet eller plugget? Hur stor träffchans till ett ligg eller en pojkvän har ni med vanlig hantverksraggning utan datesiter eller hippa hak med för dyr öl?
Citera
2015-09-02, 11:56
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokkMokk
Ingen aning om hur fördelningen ser ut men jag tror att de flesta är som mig, alltså en pridehatande "vanlig" bög.

alltså när jag läser dina inlägg så får jag ett sken av att du försöker framstå som den där mer städade bögen. Dvs inte fjollig, manlig, tycker inte om pride och fjollerier, du vill va maskulin och så umgås du nästan bara med heteromän. Whats up with that? Jag dömer inte, är bara intresserad. Kan det inte vara så att du nästan lite stör dig på vad du är, att du önskar att du inte var homo, du vill leva som en hetero men innerst inne är du attraherad av män?

Lite som vissa mulatter som hatar svarta, fast de själva har det blodet i dig. Förvirrade liksom. Som sagt, vill inte trampa på dina tår men jag misstänker att du ff inte funnit dig själv, du är inte liksom tillfreds med dig själv...än.

Du tror inte att du vill testa komma över till vårt lag istället? alltså heterolaget? Vem vet, du kanske inser att du passar här istället. Allt kan hända.
Citera
2015-09-02, 11:59
Är det normalt för bögar att vilja ha sex med heterokillar, i så fall varför? Och har det någonsin lyckats?
Citera
2015-09-02, 12:48
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Hur ofta får en vanlig stealthbög till det med någon på jobbet eller plugget? Hur stor träffchans till ett ligg eller en pojkvän har ni med vanlig hantverksraggning utan datesiter eller hippa hak med för dyr öl?
Det hände förstås oftare innan vi började bli bortskämda med sex-on-demand via internet för sisådär en tjugo år sen. Men mig händer det fortfarande då och då. Kollegor har jag än så länge hållit tassarna från av arbetshygieniska skäl, men jag fick t ex till det med en gift granne härom månaden.
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Är det normalt för bögar att vilja ha sex med heterokillar, i så fall varför? Och har det någonsin lyckats?
om det är normalt vet jag inte. Själv föredrar jag gifta män, bla. eftersom de har all anledning att inte berätta vidare om det hela. Och sen är jag inte så jättetänd på klichébögar. Och ja, det har lyckats. Upprepade gånger. Du kan läsa mer på temat längre bak i tråden.
Citera
2015-09-02, 13:53
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
Det hände förstås oftare innan vi började bli bortskämda med sex-on-demand via internet för sisådär en tjugo år sen. Men mig händer det fortfarande då och då. Kollegor har jag än så länge hållit tassarna från av arbetshygieniska skäl, men jag fick t ex till det med en gift granne härom månaden.
om det är normalt vet jag inte. Själv föredrar jag gifta män, bla. eftersom de har all anledning att inte berätta vidare om det hela. Och sen är jag inte så jättetänd på klichébögar. Och ja, det har lyckats. Upprepade gånger. Du kan läsa mer på temat längre bak i tråden.

Tror inte ett skit på det du påstår. Varför skulle en HETERO man vilja ha sex med en man? Du ser ju hur dumt det låter, att du knullar "hetero-män" är inte sant. Dessa hetero-män är inget annat än bögar/bi själva. Fan va dum du är hahaha

sen spelar det ingen roll om de är gifta. det var elton john också
Citera
2015-09-02, 17:01
Medlem
JokkMokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
alltså när jag läser dina inlägg så får jag ett sken av att du försöker framstå som den där mer städade bögen. Dvs inte fjollig, manlig, tycker inte om pride och fjollerier, du vill va maskulin och så umgås du nästan bara med heteromän. Whats up with that? Jag dömer inte, är bara intresserad. Kan det inte vara så att du nästan lite stör dig på vad du är, att du önskar att du inte var homo, du vill leva som en hetero men innerst inne är du attraherad av män?

Lite som vissa mulatter som hatar svarta, fast de själva har det blodet i dig. Förvirrade liksom. Som sagt, vill inte trampa på dina tår men jag misstänker att du ff inte funnit dig själv, du är inte liksom tillfreds med dig själv...än.

Du tror inte att du vill testa komma över till vårt lag istället? alltså heterolaget? Vem vet, du kanske inser att du passar här istället. Allt kan hända.

Spot on, jag "kämpade" emot min läggning fram tills bara några månader sedan faktikst då jag kom ut. Jag har levt i förhållanden med kvinnor så det "laget" har jag allt spelat för.

Om du refererar manlighet = macho så är jag inte det. Jag lyssnar mest på Metal och hatar schlager och det är väl en utav de vanligaste fördomarna, att alla skulle gilla den sortens musik likväl tanken på housemusik äcklar mig.

Samtidigt så har jag ju "bögiga" intressen också om man får uttrycka det så. Designar kläder t.ex.

Iom att när jag har träffat andra bögar så har det skett under diskreta förhållanden med tanke på att jag var långt inne i en garderob så att "mingla" med andra bögar har liksom aldrig hänt och därmed svårt att få vänner som är homosexuella. Känner en person som är bög och två flator, that's it.

Som jag även påpekat flera gånger som ditt uttryck "What's up with that?" så resonerar jag och mina vänner att det enbart är en preferens. Du kanske t.ex. inte gillar kaviar, what's up with that?

Edit: Fan vad konstigt jag skrev, ser ju för jävla dumt och osammahängande ut. Jag skyller på trötthet.
Senast redigerad av JokkMokk 2015-09-02 kl. 17:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in