2018-05-17, 18:31
Medlem
Danlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitt-namn
Växlar man mellan vem som sätter på vem eller är det alltid samma som tar emot och samma som ger (aktiv och passiv)?

Det beror precis på vad man tänder på /gillar. En del är versatila, men de flesta är antingen top eller bottom som standard.

Själv så är jag inte så förtjust i analsex. Föredrar oralsex eller "handjobs" Att bara spana in varandra när man runkar är också något som är fruktansvärt sexigt
Citera
2018-05-18, 12:11
Medlem
nnattaaahhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AncientScripture
Att ha sex med den man tycker om ja, men inte att de dras till samma kön och inte alls till det motsatta. Anledningen till att vi accepterar det allt mer är ju av helt andra skäl än de vetenskapliga, var inte alls länge sedan man bestämt ansåg homosexualitet som en störning.

Lite väl mycket luft under vingarna på vissa svar här i tråden, bara för de sker i naturen betyder inte att det är naturligt. Men intressant hur ni tänker kring dessa frågor nonetheless.

Mängden allmänbildad kunskap från den här användaren är ju rent ut sagt pinsam.. 😂
Spelar du eller är du verkligen såhär dum?🤔
Citera
2018-05-18, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nnattaaahh
Mängden allmänbildad kunskap från den här användaren är ju rent ut sagt pinsam.. 😂
Spelar du eller är du verkligen såhär dum?🤔

Bryr mig verkligen vad du tycker Men om du försöker mäta dig får du gärna peka på vad som är dumt istället för att bara idiotförklara någon.
Citera
2018-05-19, 12:42
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Har skrivit det på flera ställen i tråden redan men, here goes:

Att något går "emot naturen" för att det inte leder till barn kan ha haft en poäng när den mänskliga befolkningen var ett par tusen individer. Nu för tiden är inte riktigt bristen på människor ett överhängande problem för arten. Om något har vi snarare blivit ohållbart många i förhållande till vad vi kan producera när det kommer till mat och vatten samt att göra det på ett hållbart sätt som inte påverkar omgivningen och ekosystemet negativt.
Samt att med den argumentationen så borde preventivmedel förbjudas i klassisk Katolicism-stil, som säger att allt sexuellt umgänge måste kunna leda till barn.

Det finns även exempel bland djur där de finner sig i en miljö där de inte har några naturliga fiender. Det finns ingen som jagar och äter dom. Alltså, om de fortsätter att föröka sig på samma nivå som när hälften av arten blev uppätna innan de kunde föröka sig, men i en miljö där alla överlever och kan föröka sig, vad tror vi händer med det som djuret äter? Plötsligt dör maten (plantan eller djuret) ut pga att alla ätits upp, vilket leder till svält och massdöd. Kanske försvinner även den arten.

Det finns även arter, Lejon om jag inte minns fel, där honorna tillsammans har lite av ett Dagis-system så att om modern går ut för att jaga så finns det honor kvar i flocken som kan ta hand om ungarna. Vad är poängen med det om honorna hjälper ungar som inte ens är deras? Det hjälper ju inte deras gener att leva vidare! Nej, men det hjälper arten att leva vidare.

Sedan finns ju arter, vissa gorillor har jag för mig, där alfahannen helt enkelt dödar eller sparkar ut all avkomma som inte är hans, och om en ny hanne kommer och tar över blir det rätt många unga som kan stryka med. Allt för att hannens egna gener ska vara de som sprids.

En Homosexuell person tampas inte på samma sätt för att få tillgång till honorna, medan de fortfarande är starka, kan jaga och kan beskydda flocken precis som alfahannen.
Den homosexuelle individen kan även adoptera ett barn som blivit utstött från flocken vilket leder till att fler individer i arten överlever vilket leder till minskad risk för utrotning. Med tanke på alla gatubarn, barnhemsbarn etc ute i världen så känns det snarare som att vi har ett överskott på barn kontra hur många som vill/kan vara föräldrar till dom. Homosexuella par (eller heterosexuella som inte kan få biologiska barn av diverse anledningar) kan därför ha en viktig roll i artens överlevnad genom att hjälpa barn utan sina biologiska föräldrar.
Detta helt ignorerar hur barnlösa par inte behöver vabba, gå hem tidigt för att hämta på dagis, etc. Homosexuella är mer produktiva än heterosexuella barnfamiljer och hjälper på så sätt samhället.

Så för att sammanfatta: Sex som inte leder till egna barn är inte per definition något onaturligt. Se till artens och flockens (samhällets) överlevnad i förhållande till naturen och miljön vi lever i istället.

Det är klart man logiskt kan resonera på det här sättet. Men "naturligt" instinktivt tror jag själva frågan är.

Alfa-apan i ditt exempel dödar andra för att hans gener ska spridas. Av instinkt. Känner er instinkt ingen sorg över att föra era gener vidare?

Har träffat gay-killar som jättegärna vill ha barn. Vissa av dem har skaffat det på olika sätt. Så jag har svårt att tro att bara för att man är homosexuell så är man en alien med helt andra mänskliga behov.
Citera
2018-05-19, 22:54
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Det är klart man logiskt kan resonera på det här sättet. Men "naturligt" instinktivt tror jag själva frågan är.

Alfa-apan i ditt exempel dödar andra för att hans gener ska spridas. Av instinkt. Känner er instinkt ingen sorg över att föra era gener vidare?

Har träffat gay-killar som jättegärna vill ha barn. Vissa av dem har skaffat det på olika sätt. Så jag har svårt att tro att bara för att man är homosexuell så är man en alien med helt andra mänskliga behov.
Jag skulle tro att jag själv ser barn lite som jag ser husdjur: de är kul att leka med men när jag tröttnat så är det bekvämt att bara lämna tillbaka dom till ägaren igen (därför jag varken har husdjur eller barn, men leker gärna med andras).

Och ja du har rätt, många homo-par vill väldigt gärna ha barn! Titta bara på mängden lesbiska som jobbar för att inkluderas i inseminationsprogrammet. Likaså bögar som vill bli pappor. Se på heterosexuella par som adopterar trots att de kan få eller redan har egna barn!

Detta återkopplar dock till det jag nämnde om överskott av barn. Övergivna barn, barn som förlorat sina föräldrar i olyckor, barn som är i mindre lyckade familjer (tex missbrukande och/eller våldsamma föräldrar) skulle hos andra arter bara kastas ut för att överleva bäst de kan själva (det vill säga troligen dö rätt snabbt då de är inga och inte lärt sig tillräckligt). Dock, hos människan så finns personer/par som inte kan/vill få egna barn antingen pga sjukdom, genetiska riskfaktorer, sexuell läggning eller annat, som finns och kan ta hand om dessa barn. Se bara på adoption, se på de fall där två personer möts och en eller båda har barn från tidigare relation (vilket känns rätt vanligt i dagens samhälle)! Tänk på de fall där frugan varit otrogen och mannen inte ens vet om att det inte är hans gener men är lika lycklig och omhändertagande av ungen ändå!
Så uppenbarligen har vi ingen koll själva på om en unge är vår egna eller ej, annat än DNA-test vilket är tämligen ny teknik.. Människan har alltså inget inbyggt system för att veta vilka våra föräldrar eller våra barn är. Du skulle kunna ropa "Fruktsallad!" inne på BB och jag har svårt att tro att det skulle gå att sortera upp rätt unge till rätt förälder genom ett i människan inbyggt system (lukt, feromoner, ungens skrik, etc). Hade det varit superviktigt för människan att just en hanes egna gener spreds så hade vi troligen utvecklat ett system för att känna av sådant. Dock, en del arter löser ju sådant genom just en alfahanne och om han känner att någon är konstigt, exempelvis ser en annan hanne eller att det blir barn vid "fel" tid kan det ställa till problem. Finns även arter där honor medvetet skiftar runt ungar för att en alfahanne inte ska veta vilka som är hans egna ungar och därmed inte våga ha ihjäl på måfå i risken att det är hans egna som stryker med.
Och ja det finns djurarter där ungar som aldrig träffat en eller båda sina föräldrar ändå kan känna igen dom och undvika att para sig med dom. Har för mig råttor funkar så.

Så ja, återigen har jag börjat ranta något otroligt..
I vanliga fall har jag en diskussion med någon som oftast bryter in när jag svamlar för mycket men här på forum är det svårt =/

Men för att summera, för många är det viktigare att HA ett barn, därmed inte så noga VEMS barnet är. Det är ju din uppfostran, dina värderingar och dina tankar som du för över till barnet och som till stor del bestämmer om det blir någon som bidrar till samhället och artens överlevnad eller ej.
Citera
2018-06-30, 09:06
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AncientScripture
Att ha sex med den man tycker om ja, men inte att de dras till samma kön och inte alls till det motsatta. Anledningen till att vi accepterar det allt mer är ju av helt andra skäl än de vetenskapliga, var inte alls länge sedan man bestämt ansåg homosexualitet som en störning.

Lite väl mycket luft under vingarna på vissa svar här i tråden, bara för de sker i naturen betyder inte att det är naturligt. Men intressant hur ni tänker kring dessa frågor nonetheless.

Då måste preventivmedel vara väldigt mycket "mot naturen". För inte så länge sen var det också förbjudet, och det ansågs som en störning att en kvinna ville ha sex utan att vilja få barn.
Citera
2018-06-30, 09:09
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Jag är nyfiken på hur högar ser på storleken. Särskilt i ett förhållande. Hur är det att vara mindre utrustad och vara ihop med någon begåvad med en ordentlig banan? Existerar det ens?
Citera
2018-08-04, 10:24
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag är nyfiken på hur högar ser på storleken. Särskilt i ett förhållande. Hur är det att vara mindre utrustad och vara ihop med någon begåvad med en ordentlig banan? Existerar det ens?

Dog tråden för att jag tog upp frågan om storlek? Så känsligt kan det väl ändå inte vara?
Citera
2018-08-04, 16:39
Citat:

Ingen aning. Sugen på att testa det själv?
Citera
2018-08-04, 23:20
Medlem
ResKille91s avatar
Jag tycker det är roligare att vara med en som har lite större
Citera
2018-08-05, 00:13
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:

Min dolme är väl inte sådär jättestor, men har aldrig upplevt det vara något problem i mina förhållanden. Det är dock inte knull som är min stora specialkunskap inom sex. Min stora specialkunskap inom sex är: Stimulans.

Jag avskyr dock de med liten dolme, eftersom jag gillar att bli knullad, och har den som knullar en liten dolme, så blir det inte mycket till knullkänsla.
Citera
2018-08-05, 02:16
Medlem
patajavels avatar
Citat:

Jag gillar lite mindre ifall jag får välja.
(Dock så är jag aktiv). Tycker det är lite sexigare med en mindre kuk.

Dock så är min erfarenhet att man inte bryr sig så mycket i ett förhållande. Man blir nog kär i personen och älskar den personens kuk oavsett.

Kärleken funkar nog samma för alla oavsett sexualitet eller kön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in