2013-12-23, 12:27
Medlem
Lost-Highways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Har gaymän mer aktiv sexliv än hetroseuxella? Det är väll inte helt ovanligt att när man väl stadgar sig så väljer man leva i ett öppet förhållande?

Det håller på bli en förändring på den fronten. Ju mer som homosexuella har omfamnats av det mer etablerade samhället ju mer har homosexuella även assimilerat sig till heteronormen och allt vad det innebär -- att det börjar bli något av ett ideal även för bögar att skaffa villa-vove-volvo och barn; något jag tycker är tråkigt då vi bögar i varje fall kunde slippa de förväntningarna förr i tiden. Om du frågar mig så är de borgerliga heterosexuella idealen rentutav äckliga.

Men jag antar att normaliteten har sitt pris, det går inte att förändra normer utan samtidigt hamna i nya.
Senast redigerad av Lost-Highway 2013-12-23 kl. 12:31.
Citera
2013-12-25, 01:21
Medlem
Chujis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Highway
Det håller på bli en förändring på den fronten. Ju mer som homosexuella har omfamnats av det mer etablerade samhället ju mer har homosexuella även assimilerat sig till heteronormen och allt vad det innebär -- att det börjar bli något av ett ideal även för bögar att skaffa villa-vove-volvo och barn; något jag tycker är tråkigt då vi bögar i varje fall kunde slippa de förväntningarna förr i tiden. Om du frågar mig så är de borgerliga heterosexuella idealen rentutav äckliga.

Men jag antar att normaliteten har sitt pris, det går inte att förändra normer utan samtidigt hamna i nya.

Det är precis min syn på det hela med. Det är så tramsigt det hela, och gör även att många yngre är fullkomligt livrädda att sticka ut det allra minsta. Behållningen från hela queer-grejen tycker jag är att man inte bara har en frihet i att göra som man själv vill, det är även en plikt att inte bli som heterosarna.
Citera
2013-12-25, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chuji
Det är precis min syn på det hela med. Det är så tramsigt det hela, och gör även att många yngre är fullkomligt livrädda att sticka ut det allra minsta. Behållningen från hela queer-grejen tycker jag är att man inte bara har en frihet i att göra som man själv vill, det är även en plikt att inte bli som heterosarna.

På vad motiverar du den åsikten?

Vad är det för fel att vilja leva på sätt X, Y, eller Z? Bara för att jag har möjligheten att sälja alla mina saker och flytta till ett annat land betyder inte det att jag måste göra det. Bara för att kvinnor (och män) har möjligheten att jobba efter de fått barn är det inget fel med de som väljer att bli hemmafru/man. Jag ser inte hur det helt plötsligt skulle bli min plikt att bli som alla homos bara för att jag har samma läggning som dom. Queer i sig handlar väl om att vara sig själv? Om jag vill leva på ett visst sätt eftersom det passar mig som person, är inte det då att vara mig själv?
Citera
2013-12-25, 15:35
Medlem
Chujis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danzul
På vad motiverar du den åsikten?

Vad är det för fel att vilja leva på sätt X, Y, eller Z? Bara för att jag har möjligheten att sälja alla mina saker och flytta till ett annat land betyder inte det att jag måste göra det. Bara för att kvinnor (och män) har möjligheten att jobba efter de fått barn är det inget fel med de som väljer att bli hemmafru/man. Jag ser inte hur det helt plötsligt skulle bli min plikt att bli som alla homos bara för att jag har samma läggning som dom. Queer i sig handlar väl om att vara sig själv? Om jag vill leva på ett visst sätt eftersom det passar mig som person, är inte det då att vara mig själv?

Nja, det är nog inte någon hårt hållen åsikt jag har på det viset, alla får naturligtvis göra som de vill. Homos är dock inte bundna av samma konventioner, regler och krav som heterosexuella - så jag har svårt att se något annat skäl i att ta på sig de traditionerna frivilligt än att man är rädd för att sticka ut. Queer betyder udda, och vill man inget annat än att verka "normal" så är man nog i den bemärkelsen inte så udda. Därmed inte sagt att man måste vara som alla homos heller.
Citera
2013-12-25, 21:59
Medlem
Mickehooks avatar
Jag vill ta på tjejer och finner deras hy anorlunda än män håriga äckliga kroppar.
Kvinnor är mjuka och jag vill beskydda dom, män ser jag mer som fiender eller bundsförvanter i kunskap, intressen och erfarenheter.Män är inte mjuka och behöver inte beskyddas enligt mig.
Jag är alltså som ni säkert listat ut inte bög.
Bögeriet är för mig helt obegripligt, jag hatar dock inte bögar eller tycker det är fel på något sätt.

Förklara för mig hur ni kan vara bögar?
seså...
Citera
2013-12-26, 02:01
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Tack Rose för ditt icke-PK svar. Alltid glädjande att läsa dom!

Jag tror att gubbsjukan slår in oavsett sexuell läggning. Fram för allt gäller yngre tjejer på +20 vilket är helt rätt biologiskt då yngre är fertila jämfört med kvinnor i klimakteriet. Tror att just äldre homosexuella män har en tendens att ta ut svängarna betydligt mer. Det behövs mer kinky i sänghalmen så att säga.

Har gaymän mer aktiv sexliv än hetroseuxella? Det är väll inte helt ovanligt att när man väl stadgar sig så väljer man leva i ett öppet förhållande?

Det stämmer nog bra. Det finns ju forskning som tyder på att män som nått den ålder där kvinnor når klimakteriet, tappar delar av den hjärnfunktion som styr det generella folkvettet - så då ter det sig som normalt för dem att ogenerat ragga på tonåringar. Ofta förutsätter de att tonåringarna bör uppskatta det.

Homosexuella män, som blev sexuellt aktiva på 80-talet, är väl helt enkelt inskolade i en sorts sexuell undervegetation, där samhällets i övriga moraliska regler inte gäller och där man istället hetsar varandra till riskfyllt sexuellt leverne. Vi yngre är ju uppväxta med en frigjordhet som är helt integrerad med det normala, öppna samhället - i och med internet. Vi behöver inte gömma oss i dunkla källarlokaler och kan leva med vanliga, heterosexuella umgängeskretsar.
Citera
2013-12-26, 02:08
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickehook
Jag vill ta på tjejer och finner deras hy anorlunda än män håriga äckliga kroppar.
Kvinnor är mjuka och jag vill beskydda dom, män ser jag mer som fiender eller bundsförvanter i kunskap, intressen och erfarenheter.Män är inte mjuka och behöver inte beskyddas enligt mig.
Bögeriet är för mig helt obegripligt, jag hatar dock inte bögar eller tycker det är fel på något sätt.

seså...

Jag tycker om mjuksinta, varma och genomsnälla killar, som i princip är vanliga, nära vänner som man dessutom kan vara extra intim med. Jag kan inte tänka mig att vara vän med en kille/man som är "hård/macho", eftersom det inte matchar min egen personlighet. Hade jag varit heterosexuell, så är jag säker på att jag inte heller skulle vilja ha en kvinna som inte har en personlighet som liknar min egen.

Jag tror det helt enkelt handlar om personkemi, oavsett vilket kön man föredrar. Alla vi män är ju inte storväxta, håriga och macho.
Citera
2013-12-28, 10:10
Medlem
K-pacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurite
Består majoriteten utav eran vänskapskrets utav heterosexuella eller homosexuella?

Majoriteten är klart hetero. Har aldrig förstått varför man måste välja vänner utifrån sexuell läggning? Jag umgås med människor som är trevliga. Punkt.

Jag har egentligen bara 2 vänner som är gay som jag umgås med regelbundet.
Förutom min man då förstås.
Citera
2013-12-28, 10:25
Medlem
K-pacs avatar
Citat:

seså...

Förklara för mig...hur kan du vara hetero?

Det är inget jag har valt. Jag tänder helt enkelt inte på tjejer.
Jag har flera tjejkompisar och kan tycka att en kvinna är vacker men mer på ett estetiskt plan. Ungefär som att jag kan uppskatta en vacker tavla. Även om jag ser en naken, vacker kvinna så blir jag inte det minsta sexuellt attraherad. Ser jag heteroporr är det bara männen jag tittar på medan kvinnorna känns för mig som statister (på det sexuella planet alltså).

När jag var yngre så testade jag att ha sex med flera kvinnor men eftersom jag var tvungen att tänka på killar för att få stånd så kändes det vettigare att satsa på "the real thing".
Senast redigerad av K-pac 2013-12-28 kl. 11:12.
Citera
2013-12-28, 21:02
Medlem
Mickehooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-pac
Förklara för mig...hur kan du vara hetero?

Det är inget jag har valt. Jag tänder helt enkelt inte på tjejer.
Jag har flera tjejkompisar och kan tycka att en kvinna är vacker men mer på ett estetiskt plan. Ungefär som att jag kan uppskatta en vacker tavla. Även om jag ser en naken, vacker kvinna så blir jag inte det minsta sexuellt attraherad. Ser jag heteroporr är det bara männen jag tittar på medan kvinnorna känns för mig som statister (på det sexuella planet alltså).

När jag var yngre så testade jag att ha sex med flera kvinnor men eftersom jag var tvungen att tänka på killar för att få stånd så kändes det vettigare att satsa på "the real thing".
Ok, det är bara som det är alltså, vilket jag egentligen borde ha förstått

Du är sann mot dig själv och det gynnar dig och din självkänsla så då kommer en annan fråga..

Var det svårt för dig att vara sann mot dig själv och gå din egen väg med tanke på heteronormen som råder?
Citera
2013-12-28, 22:02
Medlem
iJWMNs avatar
Citat:
Ok, det är bara som det är alltså, vilket jag egentligen borde ha förstått

Du är sann mot dig själv och det gynnar dig och din självkänsla så då kommer en annan fråga..

Var det svårt för dig att vara sann mot dig själv och gå din egen väg med tanke på heteronormen som råder?

Nu frågade du inte mig, men antar du vill höra från flera? Jag svarar i vilket fall.

Jag själv hade väldigt svårt att acceptera det för mig själv och försökte stöta bort det, men till slut så insåg jag det inte gick att ändra på. Då var jag ungefär 15 år, tog ytterligare några år innan jag kom ut till mina vänner som tyckte det inte var någon big deal när jag väl kom ut till dom. Skulle inte bry mig något vidare om någon vågade öppna sin mun om min sexualitet på ett negativt sätt.

Förövrigt tror jag att jag passar bra in i "heteronormen", förutom att jag blir förälskad i killar istället för tjejer.

Hoppas jag svarade på det du ville ha svar på.
Citera
2013-12-28, 22:39
Medlem
K-pacs avatar
Citat:

Ja för min del var det en ganska lång process eftersom jag inte hade några vettiga referenspunkter. Min far markerade redan när jag var liten att han inte gillade bögar. När jag växte upp kände jag inga bögar och alla homosexuella som porträtterades i media var av den hyperfeminina handledsslängande sorten vilket jag över huvud taget inte kunde identifiera mig med (detta var på 80-talet). I högstadiet förstod jag att jag var attraherad av killar men fattade inte riktigt vad det innebar. Det kändes jobbigt att vara bög vilket gjorde att jag försökte förtränga hela grejen och verka straight.

Jag hade inga problem att ligga med tjejer i början mest för att när man är ung så kan ju få stånd typ bara genom att tänka på sex. Däremot så insåg jag att det inte fanns någon framtid i det eftersom jag aldrig lyckades bli kär i någon tjej och inte var sexuellt attraherade av dom utan fick tänka på killar. Därför trasslade jag inte in mig i något förhållande och skaffade barn osv vilket jag är väldigt glad för nu. Efter ett tag slutade jag att träffa tjejer och övergick till killar. När jag väl träffade en kille och blev kär så föll alla pusselbitarna på plats och jag började bli den jag var ämnad att bli. Jag ska tillägga att det inte gick över en natt och inte var okomplicerat innan jag kom fram till "slutstationen". När jag väl kom ut så var det inte något större problem. Lite antiklimax.

Idag förstår jag inte varför jag väntade så länge. Jag är helt tillfreds med att vara bög och kan inte se något alternativ. Jag har en underbar man och är öppen för alla i min omgivning inklusive jobbet. Visst kan nya bekantskaper ibland reagera med förvåning när dom inser att jag är bög men det är allt.
Senast redigerad av K-pac 2013-12-28 kl. 23:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in