Citat:
Ursprungligen postat av
Lost-Highway
Nu kommer en fråga från en bög till alla er andra bögbröder:
Det kanske bara är min erfarenhet som är skev men visst är det ett väldigt heterosexuellt beteende att raka bröst, armar, rygg, svank, mage etc (beroende på hur mycket kroppsbehåring man råkar ha) och vara len som en tolvåring?
...
Hur har detta skönhetsideal uppstått hos de straighta och varför har vi bögar inte påverkats lika mycket av det? Är jag ensam om denna upptäckt?
Skulle inte säga att det är strikt heterosexuellt. Har straighta killkompisar vars tjejer verkar envisas och tjata om det där förvisso, och somliga verkar gå runt i någon vanföreställning om att man måste vara helt slät för att kunna passera som kroppsbyggare, men å andra sidan har jag stött på gaykillar som gör precis samma sak. Hår på ryggen och vanprydande små buskage här och där tycker jag att man ska ta bort om de inte är en del av någon koherent enhet liksom, men då är det vaxning alternativt permanent hårborttagning och inget annat som gäller. Ofta så ser man halvtaskiga rakningar och inflammerade stubbiga hårsäckar... Ett av mina ex var rätt hårig och envisades med att raka skinkorna ibland. Resultatet? —Rödprickiga skinkor. Inte så hett... En annan kille jag raggade upp hade jag trott skulle vara av den där blonda vikingatypen med mycket hår på bröstet. Tro på fan om inte puckot hade rakat bort allt innan vår dejt, och kvar var bara det där sträva stubbhelvetet. Det blev en speed-date...
Själv har jag inga sådana problem, men jag tar en trimmer och klipper ner den sparsamma hårväxt jag har så att det inte blir sådana där superlånga otäcka strån som somliga går runt med. Hår på bröstet är ju riktigt sexigt om man sköter det på samma sätt som ett skägg ungefär och gör samma sak. Strån som sticker ut ur själva tyget på en t-shirt eller skjorta är naturligtvis inte acceptabelt.