2018-10-19, 23:57
Medlem
Merwinnas avatar
Det allra vrsta r nr de tatuerat sig i ansiktet, p halsen och p hnderna, d.v.s. stllen dr det inte kommer att g att dlja i framtiden, om de skulle ndra sig och vilja leva ett liv dr tattisar inte passar in. Killen som stod framfr mig i kassakn hromdagen t.ex.. Han hade ordet "unbrekable" (sic!) tatuerat med grnsvart blck i nacken! T.o.m. jag, som inte r en vldsam person i vanliga fall, fick lust att visa honom att han hade fel dr... Vem Fan kommer att vilja anstlla honom nu eller i framtiden..?
Citera
2018-10-20, 01:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Lste ngon underskning nyligen dr det faststlldes att majoriteten av folk som r emot tatueringar r homosexuella. Det lter konstigt men s r det, s det blir skert enklare fr dom att kritisera p exempelvis flashback dr de kan vara anonyma.

Frutom att tatuera sig s var nog det dr det dummaste jag hrt. Fram med lnk till den underskningen omgende.
Citera
2018-10-20, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det allra vrsta r nr de tatuerat sig i ansiktet, p halsen och p hnderna, d.v.s. stllen dr det inte kommer att g att dlja i framtiden, om de skulle ndra sig och vilja leva ett liv dr tattisar inte passar in. Killen som stod framfr mig i kassakn hromdagen t.ex.. Han hade ordet "unbrekable" (sic!) tatuerat med grnsvart blck i nacken! T.o.m. jag, som inte r en vldsam person i vanliga fall, fick lust att visa honom att han hade fel dr... Vem Fan kommer att vilja anstlla honom nu eller i framtiden..?

Ls mitt tidigare inlgg - har en tatuering p varje arm och har ett vldigt stabilt och bra jobb som betalar ver average.
Citera
2018-10-22, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rawbiz
Ls mitt tidigare inlgg - har en tatuering p varje arm och har ett vldigt stabilt och bra jobb som betalar ver average.

Ja, men ven slipsfittor och andra hgutbildade yrkesaktiva kan ju dlja sina tatueringar med skjortrmar resp. -kragar, s varfr ens nmna det? Du kan bli statsminister med fulla sleeves, ingen bryr sig, eftersom det dljs med standardplagget skjorta. Skulle det vara en nyhet? Hajar inte relevansen.
Citera
2018-10-22, 17:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlie90
Ja, men ven slipsfittor och andra hgutbildade yrkesaktiva kan ju dlja sina tatueringar med skjortrmar resp. -kragar, s varfr ens nmna det? Du kan bli statsminister med fulla sleeves, ingen bryr sig, eftersom det dljs med standardplagget skjorta. Skulle det vara en nyhet? Hajar inte relevansen.

Inte jag heller, eftersom jag specifikt nmnde tatueringar i ansiktet, p hnderna och halsen... Det r frmodligen s, att tatuerade inte kan lsa...
Citera
2018-10-23, 08:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Fast du kan fortfarande f problem om ni ska ka p en kick-off t.ex., dr det ingr ngon sport, eller dr ni frvntas bada i en pool och basta tillsammans. Och tatuerade kvinnor kan dessutom f problem p en bal eller firmafest, kollegas brllop etc. med kldkod "frack" - dr de frvntas bra rmlsa/kortrmade och djupt urringade aftonklnningar.
Senast redigerad av Merwinna 2018-10-23 kl. 09:05.
Citera
2018-10-23, 10:39
Medlem
Citat:

Haha tack, "slipsfitta".. Jag r hgutbildad men bor och jobbar i ett land dr det r 25+C 10 mnader om ret, s t-shirt r det. En av mina tatueringar tcker hela underarmen och r synlig hela tiden. S nej, jag dljer den absolut inte.

https://imgur.com/a/xNk47DJ
Senast redigerad av Rawbiz 2018-10-23 kl. 10:53.
Citera
2018-10-23, 10:59
Medlem
Fredrar killar och tjejer utan tatueringar. Vissa har ju hur mycket blck som helst p armarna ser riktigt fult ut.
Citera
2018-10-25, 11:35
Medlem
Citat:
Haha tack, "slipsfitta".. Jag r hgutbildad men bor och jobbar i ett land dr det r 25+C 10 mnader om ret, s t-shirt r det. En av mina tatueringar tcker hela underarmen och r synlig hela tiden. S nej, jag dljer den absolut inte.

Den r vlgjord, men det r samtidigt ett vldigt neutralt motiv som omjligt kan leda till att ngon tar upp. Hade jag gjort samma sak med mitt uppochnedvnda kors med Jesus, som sitter ungefr likadant placerad, hade jag nog inte blivit lngvarig. Fast det beror vl p vilket land och s, men ven i Sverige har jag sttt p problem bland arbetsgivare som (kanske felaktigt) tror att kunder och leverantrer kan ta illa upp. Lr inte bli bttre nr jag fortstter med ockulta symboler p hnder och hals, men jag har alltid haft svrt fr att behlla arbeten oavsett, s om det visar sig bli ett hinder starkt nog att gra mig oattraktiv p arbetsmarknaden i sin helhet fr jag vackert stta mig p bidragstget. D slipper jag tminstone betala skatt

Hur jag vill se ut trumfar min syn p karrir - men d r jag ocks ganska skev i melonen.
Citera
2018-10-26, 17:17
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

grsligt ful tatuering! grattis till att se ut som en mupp d...
Citera
2018-10-27, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
grsligt ful tatuering! grattis till att se ut som en mupp d...

Haha tack! Tur att bde jag och min omgivning gillar den. Nu blev jag vldigt ledsen d en random person frn FB inte gillade den
Citera
2018-10-27, 12:08
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Haha tack! Tur att bde jag och min omgivning gillar den. Nu blev jag vldigt ledsen d en random person frn FB inte gillade den

jamen klart dina pundarpolare gillar den ngot annat vore helt otnkbart..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in