2018-10-19, 23:57
Medlem
Merwinnas avatar
Det allra värsta är när de tatuerat sig i ansiktet, på halsen och på händerna, d.v.s. ställen där det inte kommer att gå att dölja i framtiden, om de skulle ändra sig och vilja leva ett liv där tattisar inte passar in. Killen som stod framför mig i kassakön häromdagen t.ex.. Han hade ordet "unbrekable" (sic!) tatuerat med grönsvart bläck i nacken! T.o.m. jag, som inte är en våldsam person i vanliga fall, fick lust att visa honom att han hade fel där... Vem Fan kommer att vilja anställa honom nu eller i framtiden..?
Citera
2018-10-20, 01:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Läste någon undersökning nyligen där det fastställdes att majoriteten av folk som är emot tatueringar är homosexuella. Det låter konstigt men så är det, så det blir säkert enklare för dom att kritisera på exempelvis flashback där de kan vara anonyma.

Förutom att tatuera sig så var nog det där det dummaste jag hört. Fram med länk till den undersökningen omgående.
Citera
2018-10-20, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det allra värsta är när de tatuerat sig i ansiktet, på halsen och på händerna, d.v.s. ställen där det inte kommer att gå att dölja i framtiden, om de skulle ändra sig och vilja leva ett liv där tattisar inte passar in. Killen som stod framför mig i kassakön häromdagen t.ex.. Han hade ordet "unbrekable" (sic!) tatuerat med grönsvart bläck i nacken! T.o.m. jag, som inte är en våldsam person i vanliga fall, fick lust att visa honom att han hade fel där... Vem Fan kommer att vilja anställa honom nu eller i framtiden..?

Läs mitt tidigare inlägg - har en tatuering på varje arm och har ett väldigt stabilt och bra jobb som betalar över average.
Citera
2018-10-22, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rawbiz
Läs mitt tidigare inlägg - har en tatuering på varje arm och har ett väldigt stabilt och bra jobb som betalar över average.

Ja, men även slipsfittor och andra högutbildade yrkesaktiva kan ju dölja sina tatueringar med skjortärmar resp. -kragar, så varför ens nämna det? Du kan bli statsminister med fulla sleeves, ingen bryr sig, eftersom det döljs med standardplagget skjorta. Skulle det vara en nyhet? Hajar inte relevansen.
Citera
2018-10-22, 17:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlie90
Ja, men även slipsfittor och andra högutbildade yrkesaktiva kan ju dölja sina tatueringar med skjortärmar resp. -kragar, så varför ens nämna det? Du kan bli statsminister med fulla sleeves, ingen bryr sig, eftersom det döljs med standardplagget skjorta. Skulle det vara en nyhet? Hajar inte relevansen.

Inte jag heller, eftersom jag specifikt nämnde tatueringar i ansiktet, på händerna och halsen... Det är förmodligen så, att tatuerade inte kan läsa...
Citera
2018-10-23, 08:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Fast du kan fortfarande få problem om ni ska åka på en kick-off t.ex., där det ingår någon sport, eller där ni förväntas bada i en pool och basta tillsammans. Och tatuerade kvinnor kan dessutom få problem på en bal eller firmafest, kollegas bröllop etc. med klädkod "frack" - där de förväntas bära ärmlösa/kortärmade och djupt urringade aftonklänningar.
Senast redigerad av Merwinna 2018-10-23 kl. 09:05.
Citera
2018-10-23, 10:39
Medlem
Citat:

Haha tack, "slipsfitta".. Jag är högutbildad men bor och jobbar i ett land där det är 25+C 10 månader om året, så t-shirt är det. En av mina tatueringar täcker hela underarmen och är synlig hela tiden. Så nej, jag döljer den absolut inte.

https://imgur.com/a/xNk47DJ
Senast redigerad av Rawbiz 2018-10-23 kl. 10:53.
Citera
2018-10-23, 10:59
Medlem
Föredrar killar och tjejer utan tatueringar. Vissa har ju hur mycket bläck som helst på armarna ser riktigt fult ut.
Citera
2018-10-25, 11:35
Medlem
Citat:
Haha tack, "slipsfitta".. Jag är högutbildad men bor och jobbar i ett land där det är 25+C 10 månader om året, så t-shirt är det. En av mina tatueringar täcker hela underarmen och är synlig hela tiden. Så nej, jag döljer den absolut inte.

Den är välgjord, men det är samtidigt ett väldigt neutralt motiv som omöjligt kan leda till att någon tar upp. Hade jag gjort samma sak med mitt uppochnedvända kors med Jesus, som sitter ungefär likadant placerad, hade jag nog inte blivit långvarig. Fast det beror väl på vilket land och så, men även i Sverige har jag stött på problem bland arbetsgivare som (kanske felaktigt) tror att kunder och leverantörer kan ta illa upp. Lär inte bli bättre när jag fortsätter med ockulta symboler på händer och hals, men jag har alltid haft svårt för att behålla arbeten oavsett, så om det visar sig bli ett hinder starkt nog att göra mig oattraktiv på arbetsmarknaden i sin helhet får jag vackert sätta mig på bidragståget. Då slipper jag åtminstone betala skatt

Hur jag vill se ut trumfar min syn på karriär - men då är jag också ganska skev i melonen.
Citera
2018-10-26, 17:17
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

gräsligt ful tatuering! grattis till att se ut som en mupp då...
Citera
2018-10-27, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
gräsligt ful tatuering! grattis till att se ut som en mupp då...

Haha tack! Tur att både jag och min omgivning gillar den. Nu blev jag väldigt ledsen då en random person från FB inte gillade den
Citera
2018-10-27, 12:08
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Haha tack! Tur att både jag och min omgivning gillar den. Nu blev jag väldigt ledsen då en random person från FB inte gillade den

jamen klart dina pundarpolare gillar den något annat vore helt otänkbart..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in