Citat:
Ursprungligen postat av
Rawbiz
Haha tack, "slipsfitta"..

Jag är högutbildad men bor och jobbar i ett land där det är 25+C 10 månader om året, så t-shirt är det. En av mina tatueringar täcker hela underarmen och är synlig hela tiden. Så nej, jag döljer den absolut inte.
https://imgur.com/a/xNk47DJ
Den är välgjord, men det är samtidigt ett väldigt neutralt motiv som omöjligt kan leda till att någon tar upp. Hade jag gjort samma sak med mitt uppochnedvända kors med Jesus, som sitter ungefär likadant placerad, hade jag nog inte blivit långvarig. Fast det beror väl på vilket land och så, men även i Sverige har jag stött på problem bland arbetsgivare som (kanske felaktigt) tror att kunder och leverantörer kan ta illa upp. Lär inte bli bättre när jag fortsätter med ockulta symboler på händer och hals, men jag har alltid haft svårt för att behålla arbeten oavsett, så om det visar sig bli ett hinder starkt nog att göra mig oattraktiv på arbetsmarknaden i sin helhet får jag vackert sätta mig på bidragståget. Då slipper jag åtminstone betala skatt
Hur jag vill se ut trumfar min syn på karriär - men då är jag också ganska skev i melonen.