2015-07-09, 12:16
Medlem
fillidutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Visst du "tycker det är snyggt med tatueringar". Folk "tyckte" det var "snyggt med hockeyfrilla" på 80-talet. Undrar varför jag ser så få med hockeyfrilla nu om det var så snyggt?

Tatueringarna är för depraverade, ytliga mongon oavsett om du tycker det är "jättesnyggt". Vissa tycker i sin ungdom att det är jättebra att knarka och dricka sprit hela dagarna när de får mer förstånd så inser de att det inte var ett bra val av livsstil. Mer livserfarenhet kommer göra att du inser att jag har rätt.

Hahaha! Vet du hur länge folk har tatuerat sig egentligen? Att jämföra det med hockeyfrillor är ju bara bevis på vilken koll du har

Tatueringar för mig handlar inte om att vara inne eller cool, det är ett sätt att utrycka sig och smycka sin kropp, jag tycker det är helt okej att du inte gillar tatueringar men säg inte att det är en "fas" man går igenom pga avsaknad av livserfarenhet ffs! Jag kommer va precis lika nöjd med mina tatueringar när jag blir lika bitter och gammal som du som jag är nu!
Citera
2015-07-09, 15:08
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Visst du "tycker det är snyggt med tatueringar". Folk "tyckte" det var "snyggt med hockeyfrilla" på 80-talet. Undrar varför jag ser så få med hockeyfrilla nu om det var så snyggt?
Det är uppenbart att du tror på den klassiska myten "jag kommer ångra mina tatueringar när jag blir gammal". Orkar inte ens förklara för en pajas som dig hur fel du har. Frisyr är en sak, tatueringar något helt annat. Och att man inte skulle kunna göra något åt en gammal tatuering... kom igen nu, är du född på 30-talet? Tatueringar går utmärkt att fylla i/tänka över med nya (om man nu skulleå ngra sig).

Citat:
Tatueringarna är för depraverade, ytliga mongon oavsett om du tycker det är "jättesnyggt". Vissa tycker i sin ungdom att det är jättebra att knarka och dricka sprit hela dagarna när de får mer förstånd så inser de att det inte var ett bra val av livsstil. Mer livserfarenhet kommer göra att du inser att jag har rätt.
Haha. Kan inte sluta skratta, förlåt, men din syn på livet verkar alldeles för skev för att jag ska orka lägga tid och energi detta. Du undviker dock konstant det uppenbara. Alla vill inte göra sig så fina för dig som möjligt, utan för sig själva. Tatueringar behöver inte vara för evigt, inse fakta. De går som sagt att fylla över/fylla i.
Citera
2015-07-09, 16:15
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Frisyr är en sak, tatueringar något helt annat. Och att man inte skulle kunna göra något åt en gammal tatuering... kom igen nu, är du född på 30-talet?

Citat:
Ursprungligen postat av fillidutter
Jag kommer va precis lika nöjd med mina tatueringar när jag blir lika bitter och gammal som du som jag är nu!

Var det inte ni som inte var "fördomsfulla" eller? Ni är kanske redan är äldre än vad jag är nu, so what? Skäms ni inte över att inte ha något meningsfullt och konstruktivt fokus i ert liv utan spendera tid och pengar på tatueringar?

Citat:
Alla vill inte göra sig så fina för dig som möjligt, utan för sig själva.

Du det finns en någorlunda objektiv estetisk som majoriteten av mänskligheten som har fungerande hjärna kan skriva under på.
Citera
2015-07-09, 18:32
Medlem
PiusXIIIs avatar
De flesta taueringar är fula och talanglösa. Dessutom är folks tatueringar ofta osammanhängande och gjorda av den tatuerade som råkar vara närmast när de får lite pengar över.

Resultatet är att väldigt många går omkring och ser ut som klotterplank som ett gäng ligister har gått loss på på fyllan.
Citera
2015-07-10, 11:54
Medlem
fillidutters avatar
Citat:
Var det inte ni som inte var "fördomsfulla" eller? Ni är kanske redan är äldre än vad jag är nu, so what? Skäms ni inte över att inte ha något meningsfullt och konstruktivt fokus i ert liv utan spendera tid och pengar på tatueringar?

Du det finns en någorlunda objektiv estetisk som majoriteten av mänskligheten som har fungerande hjärna kan skriva under på.

hahaha! skäms? vad vet du om ifall jag har något "meningsfullt och konstruktivt fokus" i mitt liv, bara för att man har tatueringar innebär inte det att man inte har något för sig, eller att man skulle vara nån "gangster", varför ska du ens yttra dig om vad jag spenderar tid och pengar på? Tror du innerst inne är lite avundsjuk för att du själv inte har modet och pengarna(tiden?) för att tatuera dig men även det är helt okej!

Fördomar bemöts med fördomar!

Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
De flesta taueringar är fula och talanglösa. Dessutom är folks tatueringar ofta osammanhängande och gjorda av den tatuerade som råkar vara närmast när de får lite pengar över.

Resultatet är att väldigt många går omkring och ser ut som klotterplank som ett gäng ligister har gått loss på på fyllan.

De finns många mindre vackra tatueringar men verkligen långt ifrån alla! Finns också tatueringar som är riktiga konstverk som personen som bär dom kan vara stolta över! Alla väljer själv vilken stil osv man vill tatuera och vad du tycker är fult och talanglöst kanske nån annan tycker är vackert, beauty is in the eye of the beholder!
Jag har aldrig tagit första bästa tatuerare, man gör sin research innan för att hitta en bra tatuerare som passar den stilen du tänkt dig, ganska självklart
Citera
2015-07-10, 13:06
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Varför skulle jag skämmas om jag trivs med mina tatueringar? Idioti. Och pengarbiten? Inga problem. Klart jag inte tatuerar mig om jag inte har råd för tillfället men jag tatuerar mig hellre än en dagsutflykt till exempelvis Liseberg. Alla har olika prioriterar och vad som är viktigt för var och en. Gör du vad du vill med din tid och dina pengar så gör jag vad jag vill. Dina val stör inte mig, så det är dags att du börjar inse att vårt val inte borde störa dig heller.

Citat:
Starka argument du kommer med... Folk som tatuerar sig blev plötsligt hjärndöda och icke funktionella. Skrattretande.
Citera
2015-07-10, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Nu är den fantastiskt vackra våren och försommaren här. Förr var det något man verkligen såg fram mot. Snygga unga glada människor, men tyvärr "overgläns" de av ungdomar som lurats att förstöra sina kroppar med tatueringar. Kan inte säga annat än att det det för jävligt ut med tatuerade armar och ben. Undrar bara hur i helvete tänker ni?

Vad är det som är så "snyggt" med att förstöra en snygg kropp med klotter?

Håller absolut med om att klotter ser förjävligt ut! Skulle själv vara mycket ledsen om jag hade gett en hel arm eller dylikt till en amatör tatuerare (och med amatör så syftar jag inte endast på kökstatueringar, utan scratchers i allmänhet), vilket många unga vänder sig till då priserna är mer överkomliga.

"Good tattoos are not cheap, and cheap tattoos are not good"

Det som förunnar mig är hur mycket research (visst) folk gör när de investerar pengar i en bil/telefon/data men inte då de väljer tatuerare..
Citera
2015-07-10, 14:03
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlo
Håller absolut med om att klotter ser förjävligt ut! Skulle själv vara mycket ledsen om jag hade gett en hel arm eller dylikt till en amatör tatuerare (och med amatör så syftar jag inte endast på kökstatueringar, utan scratchers i allmänhet), vilket många unga vänder sig till då priserna är mer överkomliga.

"Good tattoos are not cheap, and cheap tattoos are not good"

Det som förunnar mig är hur mycket research (visst) folk gör när de investerar pengar i en bil/telefon/data men inte då de väljer tatuerare..

Duktiga tatuerare behöver inte vara dyrare än sämre. Många håller sig till timpris kring en tusenlapp, oavsett kunskap.
Citera
2015-07-10, 14:23
Medlem
Citat:
Duktiga tatuerare behöver inte vara dyrare än sämre. Många håller sig till timpris kring en tusenlapp, oavsett kunskap.

För det allra mesta så tar bättre tatuerare med mer erfarenhet mer betalt än tatuerare som inte ligger på samma nivå. Åtminstone är det så här i USA där jag bor, inte alls ovanligt att tatuerare i samma shop tar olika betalt.

Det va ju inte riktigt det som va poängen med mitt inlägg i vilket fall, om det nu är tatuerare med så olika kunskapsnivå som tar samma timpenning så är det väl ännu större anledning att verkligen göra din egen research!

Jag syftade väl dock tidigare på allt detta "klotter" som så många verkar ha problem med, och menade att en anledning till att det förekommer så mycket på unga människor är för att dom ofta pris shoppar, och i vissa fall låter polarn gå lös i köket.
Citera
2015-07-10, 16:23
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Att unga damer bör ha fina bröst och bakar? Jo, men det är ju väldigt löst hållet som varken förklarar varför både afrikanska nakenfisar och ökenfröknar i hijab kan hitta sig en karl.

Citat:
Du orkar liksom inte bemöda dig att skriva konstruktiva bidrag till diskussionen eller hur? Vissa färgar sitt hår i fördjävliga färger det är sant men det är ju inte speciellt problematiskt för det varar bara en kort tid.
Vad är det konstruktiva i att du låtsas om att tatueringar är något som uppstod nyss och inte något traditionellt?
Citera
2015-07-10, 18:20
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Vad är det konstruktiva i att du låtsas om att tatueringar är något som uppstod nyss och inte något traditionellt?
Råkar du vara medlem i en folkstam som har nån sorts "traditionella tatueringar"? tror inte det. Dagens tatueringar är inte traditionella överhuvudtaget. Vikingar, skyter och diverse naturfolk kanske hade "traditionella tatueringar". Den typen av tatueringar har en kulturell och samhällelig betydelse, det är något helt annat än en ytlig byfåne som går in på en modern tatueringsstudio och väljer random krumelurer att skriva på sin kropp.
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2015-07-10 kl. 18:25.
Citera
2015-07-11, 17:24
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlo
För det allra mesta så tar bättre tatuerare med mer erfarenhet mer betalt än tatuerare som inte ligger på samma nivå. Åtminstone är det så här i USA där jag bor, inte alls ovanligt att tatuerare i samma shop tar olika betalt.
Så ser det inte ut i Sverige, även i större ständer så som stockholm, göteborg och malmö skiljer det sällan mer än 500kr på timpriset. Men självklart finns det undantag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in