2013-01-28, 18:01
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anna_83
Vet inte riktigt om jag hoppas på det. Jag trivs med att lågutbildade, lantisar, förortare och folk med dåligt självförtroende märker upp sig själva. Det skulle vara bra mycket svårare att identifiera bra människor om majoriteten av befolkningen inte hade tatueringar. Förut tatuerade man fångar och nu går slöddret självmant in och tatuerar sig för flera tusentalskronor. Under semestern är det extra användbart, när man till exempel ska välja barer och strandplatser. Hade aldrig anställt eller dejtat någon med en synlig tatuering. Vad är problemet?

Kan du utveckla lite? Du har inget emot tatueringar som fenomen, bara de går att dölja med valfritt klädesplagg? Eller?
Citera
2013-01-29, 10:16
Medlem
anna_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Kan du utveckla lite? Du har inget emot tatueringar som fenomen, bara de går att dölja med valfritt klädesplagg? Eller?

Jag tycker tatueringar är fult och tyder på bristande självförtroende. Jag har ingenting emot det som fenomen - tvärtom. Jag föredrar synliga tatueringar eftersom jag då ser dessa direkt. Har man dock en "liten" tatuering från ungdomen som går att dölja lägger jag ingen större vikt vid det.
Citera
2013-01-30, 16:01
Medlem
Citat:
Jag tycker tatueringar är fult och tyder på bristande självförtroende. Jag har ingenting emot det som fenomen - tvärtom. Jag föredrar synliga tatueringar eftersom jag då ser dessa direkt. Har man dock en "liten" tatuering från ungdomen som går att dölja lägger jag ingen större vikt vid det.

Att tveklöst avfärda alla tatueringar som fula är direkt efterblivet, det är ungefär som att påstå att all konst är ful. Det hela beror ju på tatuerarens skicklighet, val av motiv, placering osv.

Det finns även människor som endast skaffar en tatuering för sin egen skull likväl som det självklart finns människor som skaffar dassiga tatueringar på grund av sviktande självförtroende, precis som du säger.

Poängen är att det finns många nyanser av det hela, du framstår som trångsynt och dum när du är bergfast i din okunskap. Jag tatuerade mig för att jag personligen tycker det är snyggt och valde motiv enbart ur estetisk synpunkt och inte med någon metafysisk och "djup" baktanke. En tatuering behöver inte stå för någonting, det kan vara en utsmyckning precis som örhängen eller en snygg skjorta.
Citera
2013-01-30, 16:49
Medlem
anna_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Att tveklöst avfärda alla tatueringar som fula är direkt efterblivet, det är ungefär som att påstå att all konst är ful. Det hela beror ju på tatuerarens skicklighet, val av motiv, placering osv.

Det finns även människor som endast skaffar en tatuering för sin egen skull likväl som det självklart finns människor som skaffar dassiga tatueringar på grund av sviktande självförtroende, precis som du säger.

Poängen är att det finns många nyanser av det hela, du framstår som trångsynt och dum när du är bergfast i din okunskap. Jag tatuerade mig för att jag personligen tycker det är snyggt och valde motiv enbart ur estetisk synpunkt och inte med någon metafysisk och "djup" baktanke. En tatuering behöver inte stå för någonting, det kan vara en utsmyckning precis som örhängen eller en snygg skjorta.

Jag tycker inte att alla tatueringar som motiv är fula, jag tycker att bläck på kroppen i regel är fult och tyder på dålig självkänsla. Det finns säkert undantag, det gör ju ofta det, men jag har inte sett några. Jag kan ju inte utgå från någon annan uppfattning än min egen. Jag gillar inte heller baggypants. Gör det mig till trångsynt och dum?

Jag skiter i huruvida du har en baktanke eller väljer ett förbenat "estetiskt" mönster från Indien. Jag är helt övertygad om att jag kommer tycka det se ut som om du kommer från landet, förorten eller komvux. Jag tycker inte du låter speciell. Vi får väl se om jag ändrar uppfattning i framtiden. CIAO
Citera
2013-01-30, 16:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Hade aldrig anställt eller dejtat någon med en synlig tatuering.
Håller helt med dig, det är det första jag kollar på när jag intervjuar arbetssökande, dom går bort direkt.
Citera
2013-01-30, 17:33
Medlem
Citat:
Jag tycker inte att alla tatueringar som motiv är fula, jag tycker att bläck på kroppen i regel är fult och tyder på dålig självkänsla. Det finns säkert undantag, det gör ju ofta det, men jag har inte sett några. Jag kan ju inte utgå från någon annan uppfattning än min egen. Jag gillar inte heller baggypants. Gör det mig till trångsynt och dum?

Jag skiter i huruvida du har en baktanke eller väljer ett förbenat "estetiskt" mönster från Indien. Jag är helt övertygad om att jag kommer tycka det se ut som om du kommer från landet, förorten eller komvux. Jag tycker inte du låter speciell. Vi får väl se om jag ändrar uppfattning i framtiden. CIAO

Nej, att du inte gillar baggypants gör dig inte trångsynt. Hade du däremot sagt att du inte gillade byxor överhuvud taget på grund av baggypants hade din liknelse inte haltat så kraftigt. Förstår du?

Ah, den gamla myten om att folk som tatuerar sig gör det för att dom anser sig vara unika snöflingor, då vet jag vilken nivå du ligger på...
Citera
2013-02-01, 13:51
Medlem
Citat:

Måste bara få lägga in en liten notis här! På dig låter det som att dom som tatuerar sig är lågutbildade,kommer från landet eller går på komvux!? Har jag rätt?

Om jag nu har rätt kan jag ju bara säga att jag är tatuerad på hela höger underben och på vänster underarm. Ska även göra en helarm på högerarm. Detta gör jag för att jag tycker det är vackert och ett bra forum att visa vad jag gillar och vad för slags person jag är.

Nu till saken! Jag jobbar i en högre position på ett stort företag med över 400 000 anställda över hela världen. Jag har ett IQ på minst 126 och ska även utföra ett test för medlemskap i mensa. Blev även den yngsta styrelsemedlemmen någonsin i den förening jag är med i då jag blev invald.

Om jag är lågutbildad,bonde eller white trash får du väldigt gärna berätta lite om dig själv som uppenbarligen måste ha en otroligt gedigen bakgrund.
Citera
2013-02-01, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Håller helt med dig, det är det första jag kollar på när jag intervjuar arbetssökande, dom går bort direkt.

Det är ju otroligt diskriminerande!? Av vilken anledning? Det är exakt som att säga att du aldrig skulle anställa någon som hade annan hudfärg än du!
Citera
2013-02-01, 14:11
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Costas88
Det är ju otroligt diskriminerande!? Av vilken anledning? Det är exakt som att säga att du aldrig skulle anställa någon som hade annan hudfärg än du!

Nej det är det inte! En bättre jämförelse är att neka någon p.g.a. hens livsstil, till exempel en punkare med ansiktet fullt av skrot. Jag tror punkaren skulle få passera gå utan att kassera in en anställning av samma anledning som det tatuerade drägget, dvs de passar inte in på arbetsplatsen i fråga.
Citera
2013-02-01, 14:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Costas88
Det riskerar att stöta bort kunder, på samma sätt som att jag inte anställer folk med piercingar, mohawkfrisyr, nazistuniform eller burka.

Ett annat skäl ser du i inlägget ovan:
Citat:
Om jag nu har rätt kan jag ju bara säga att jag är tatuerad på hela höger underben och på vänster underarm. Ska även göra en helarm på högerarm. Detta gör jag för att jag tycker det är vackert och ett bra forum att visa vad jag gillar och vad för slags person jag är.
Att anställa en person som inbillar sig att någon är intresserad av "vilken slags person" den är, eller att denna person tror att några tatueringar skulle uttrycka detta.
Skulle inte tro det, håll käften & jobba istället.
Citera
2013-02-01, 14:20
Medlem
Citat:
Det riskerar att stöta bort kunder, på samma sätt som att jag inte anställer folk med piercingar, mohawkfrisyr, nazistuniform eller burka.

Att anställa en person som inbillar sig att någon är intresserad av "vilken slags person" den är, eller att denna person tror att några tatueringar skulle uttrycka detta.

Stöta bort kunder? vad jobbar du med om jag får fråga? Bibelförsäljning?

Och att jag "inbillar" mig att folk är intresserade av vilken sorts person jag är baseras på det faktum att jag har konversationer med folk!? Och att folk alltid undrar vad mina tatueringar står för.

Du bryr dig ju också om hur folk är!? Eftersom du sållar bort en hel del folk direkt pga utseende har du ju redan bestämt dig för vad dom är för personer!! Eller du kanske menar att du inte bryr dig om dom alls direkt pga att du redan vet att dom är ointelligenta??

Det kan inte bara vara så att du är en bitter trångsynt människa!? Kanske ska flytta till nordkorea? Där får folk bara ha ett par olika frisyrer,inte ha några överdrivna åsikter utanför normerna och alla ska va lika!? Känns som det passar dig

Ps. Har semester, Du vet!?? sånt som vi tatuerade har..Slappa jävlar ds.
Citera
2013-02-01, 14:28
Medlem
Citat:

Dock måste jag lägga till en sak... Jag förstår tyvärr ditt resonemang angående att inte anställa folk om du har butik. Men enda anledning att det är så är för att det finns alldeles för många trångsynta och fördomsfulla människor som du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in