2011-11-22, 11:08
Medlem
Tronkans avatar
dessa tatueringar. dagens i-landsproblem, verkligen!

varfr bryr du dig vad folk vljer och gras med _deras_ kroppar? vill ngon ha en halvsleeve eller liknande s lt personen i frga avgra om hon/han vill ha det eller ej.

Sjlv tycker jag tatuerade tjejer r ganska porrigt. givetvis beroende p motiv och var den sitter. ngon jag inte sjlv r s frtjust i r halstatueringar, eller i huvudomrdet.

men en halvsleeve, fullsleeve kan jag tycker r oerhrt snygga. samma sak gller ryggtavlor etc.
Citera
2011-11-22, 11:19
Medlem
Jag tror att det handlar om att "White Trash" har romantiserats i populrkulturen p senare r. I USA har flera betydande inslag i svl film, musik som TV romantiserat white trash under de senaste 20 ren. Begreppet white trash/WT har ven skt sig till Sverige, dr det frekommer som nedsttande uttryck om etniska svenskar med lg social status.

Tatueringar r ett av de mest stereotypiska knnetecknen fr white trash och kanske den enda egenskap som har ftt en vidare spridning utanfr den traditionella WT-stammen. Sannolikt beror detta p de begrnsade sociala uppoffringar som en tatuering innebr, d den oftast gr att dlja med klder d man inte r p badstranden. Sannolikt r det ngot lockande i de lgt stendes primala och bekymmerslsa beteenden som exempelvis sex och drogvanor som gr att delar av medelklassen grna vill identifiera sig med WT och drfr skaffar tatueringar. Man kanske vill vara lite "hora" och "bad guy"?
Citera
2011-11-22, 11:25
Medlem
viking76s avatar
Jag hller med TS, de flesta tatueringar r relativt fula. Mnga kommer nog ngra sig nr de bir 40-50 r. Den gulliga delfinen p rumpan ser nu ut som en blval i rven.

Tacka vet jag 80-talet nr det bara var bgar, sjmn och kkfarare som tatuerade sig.

Ett ftal tatueringar r dock snygga med folk som verkligen vet vad de gr.
Citera
2011-11-22, 11:26
Bannlyst
Frstr inte all denna hat? Visst fr ni ha en sikt. Men ni beter er som ni vore frn 1920.

Visst, folk som bara gr massa ytliga tatueringar. Det frstr jag inte fullt ut. Men folk har ocks betydelsefulla tatueringar. Vnner som gtt bort, familj. En viss punkt i ens liv som gtt bra. Allt snt dr. Och man vill freviga det gonblicket eller den sorgen man br osv.

Jag tycker frvrigt att det r snyggt med tatueringar. P bde killar och tjejer. Dock inte verdrivet och inte allt fr tydligt och ytligt s att sga. Ser det inte alls som WT d det r en helt naturlig grej nufrtiden. Men jag antar att p FB r allt WT .
Citera
2011-11-22, 11:27
Medlem
anma0739s avatar
Att man orkar bry sig om att andra mnniskor tatuerar sig. De kan tatuera in telefonkatalogen i ansiktet for all that I care...
Citera
2011-11-22, 11:34
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicoo
Frstr inte all denna hat? Visst fr ni ha en sikt. Men ni beter er som ni vore frn 1920.
P flashback r alla problem stora problem

Men som jag sa, frgar man p facebook vad man ska tatuera s r meningen med tatueringen antagligen bara att skaffa en till och med lsa trdar ge den en betydelse. Frgar man efter vilken figur frn ankeborg som passar bst som karikatyr p Reinfeldt kanske man kan komma undan med det tycker jag men inte om man vill ha ngot som har en mening.
Citera
2011-11-22, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicoo
Frstr inte all denna hat?

Hat r nring fr sjlen. Visste du inte det?
Citera
2011-11-22, 11:41
Medlem
Processens avatar
Fan va du var trttsam, en riktig jvla nrd. r sjlv inte tatuerad och skulle aldrig falla mig i gadda mig d det r ett enkelt igenknningstecken ifall man blir efterlyst pga. vad fan vet jag.

Om det r ngot jag str mig p r det ditt tydliga behov att flkta med din frkrlek t verklassen, och tydliga hat mot "w.t".

Mig lurar du inte, din mor r en kta w.t. Kanske det hela inlgget br handla om. Hur du ska acceptera din w.t. mor och inse att strva efter bli verklass r inte fr dig.
Citera
2011-11-22, 11:42
Medlem
kolvass avatar
Tatuerade en mrt p kuken i yngre tonren... den r numera en vithaj

N, serist, ytterst f tatueringar r snygga och skulle jag gra ngon s skulle det t.ex vara ett portrtt p ungarna eller ngot sdant
Citera
2011-11-22, 11:44
Medlem
Dunhams avatar
Mnga arbetsgivare placerar tatuerat folk i ett fack vilket innebr att den tatuerade kan se fram emot lgre ln, lgre status och mer manuellt slitsamt arbete. Hela livet. Om man nu fr ett jobb verhuvudtaget...

Och kanske kommer detta ndras men det r s vrlden ser ut idag.
Citera
2011-11-22, 11:53
Medlem
Motherlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunham
Mnga arbetsgivare placerar tatuerat folk i ett fack vilket innebr att den tatuerade kan se fram emot lgre ln, lgre status och mer manuellt slitsamt arbete. Hela livet. Om man nu fr ett jobb verhuvudtaget...

Och kanske kommer detta ndras men det r s vrlden ser ut idag.

h. Det dr r en myt. Av de 3 40+ jag knner med tatueringar har alla 2 fina chefsjobb och den andra ett annat vlbetalt jobb. Tatueringar r s vida spritt nu att den dr synen inte finns kvar. Folk som gr tribals kan nog ltt bli placerade i ett WT-arbetarmnniska-fack skulle jag tro.
Citera
2011-11-22, 12:05
Medlem
Enigms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleach
Hat r nring fr sjlen. Visste du inte det?

Nej d! Krlek r!

Lt folk gra vad de vill med deras kroppar. Tycker det kan vara snyggt med tatueringar om det inte grs av ngon som kpt en tatueringsmaskin och tatuerar polare p fyllan i hans kllare eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in