Citat:
Det spelar väl ingen roll när jag köper bitcoin, som du säger. Men det spelar väl roll när jag köper grejer för mina bitcoin om det går ett tag mellan köpet av bitcoin och köpet av grejer. Det var ju en här i tråden som väntade ett tag och fick grejer på silk road för över 1000 kr mer än vad han lagt ut från början. Om jag köper bitcoin och sedan väntar en vecka innan jag handlar på silk road och bitcoin har sjunkit 30 kr och silk road har justerat priserna, då får jag väl mindre grejer för de kronor jag hade från början?
Ursprungligen postat av Sockerbit
Om du ska använda dina bitcoin så spelar det ju ingen roll när du köper. Alla priser justeras efter växelkursen.
Citat:
Ok, men varför håller folk på med anonym sändning på blockchain.info, bitcoinfog, skickar mellan 4 olika wallets och såna här grejer då? Är det vanligt att man för över direkt från kapiton, eller var man nu inskaffade bitcoin, direkt till silk road? Det sparar man ju en massa avgifter på så det verkar bra.
Ursprungligen postat av Sockerbit
Sedan kan du nog sluta noja dig över register och spårning av bitcoin-överföringar. Det är omöjligt att spåra överföringen till SR om du använder en ny adress på SR hela tiden. Det kommer bara se ut som att du för över X BTC till Adress A och nästa månad till Adress B, sedan Adress C och så vidare. Man kan enkelt byta adress på SR. Tar seriöst kanske 10 sekunder för dig att få en helt ny och unik adress.
. Dock borde jag ha fått mer bc enligt mina beräkningarn.. Aja, är glad att det fungerade alls.