2013-02-18, 10:57
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerbit
Om du ska använda dina bitcoin så spelar det ju ingen roll när du köper. Alla priser justeras efter växelkursen.
Det spelar väl ingen roll när jag köper bitcoin, som du säger. Men det spelar väl roll när jag köper grejer för mina bitcoin om det går ett tag mellan köpet av bitcoin och köpet av grejer. Det var ju en här i tråden som väntade ett tag och fick grejer på silk road för över 1000 kr mer än vad han lagt ut från början. Om jag köper bitcoin och sedan väntar en vecka innan jag handlar på silk road och bitcoin har sjunkit 30 kr och silk road har justerat priserna, då får jag väl mindre grejer för de kronor jag hade från början?

Citat:
Ursprungligen postat av Sockerbit
Sedan kan du nog sluta noja dig över register och spårning av bitcoin-överföringar. Det är omöjligt att spåra överföringen till SR om du använder en ny adress på SR hela tiden. Det kommer bara se ut som att du för över X BTC till Adress A och nästa månad till Adress B, sedan Adress C och så vidare. Man kan enkelt byta adress på SR. Tar seriöst kanske 10 sekunder för dig att få en helt ny och unik adress.
Ok, men varför håller folk på med anonym sändning på blockchain.info, bitcoinfog, skickar mellan 4 olika wallets och såna här grejer då? Är det vanligt att man för över direkt från kapiton, eller var man nu inskaffade bitcoin, direkt till silk road? Det sparar man ju en massa avgifter på så det verkar bra.
Citera
2013-02-18, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunstigjunker
Du har 574.4 SEK på Kapiton, men du har lagt en köporder för en del av dina pengar. Tryck på "Handla" längst upp till vänster så kan du se vilka ordrar du har lagt. När du har lagt en köporder kan du inte röra pengarna som ingår i ordern. Om du vill ändra ordern eller ta ut pengarna får du avbryta köpordern. Det gör du genom att trycka på krysset bredvid den, när den listas på handla-sidan.
Missade att det skulle ha funnits ett kryss, men nu gick ordern igenom i alla fall . Dock borde jag ha fått mer bc enligt mina beräkningarn.. Aja, är glad att det fungerade alls.
Citera
2013-02-18, 12:05
Medlem
Bimboankans avatar
http://coinworker.com Fungerar ju inte?
man klistrar in sin wallet addres, trycker på "start working" väljer något i listan som visas (av dom två jag ser.)
Får följade svar när jag väljer

"Unfortunately, there are no tasks of this type available right now! Please check back in a few minutes."
Vart så sen igår då jag tänkte testa.
Citera
2013-02-18, 12:37
Medlem
Sockerbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Det spelar väl ingen roll när jag köper bitcoin, som du säger. Men det spelar väl roll när jag köper grejer för mina bitcoin om det går ett tag mellan köpet av bitcoin och köpet av grejer. Det var ju en här i tråden som väntade ett tag och fick grejer på silk road för över 1000 kr mer än vad han lagt ut från början. Om jag köper bitcoin och sedan väntar en vecka innan jag handlar på silk road och bitcoin har sjunkit 30 kr och silk road har justerat priserna, då får jag väl mindre grejer för de kronor jag hade från början?

Precis, ju längre du väntar ju mer pengar är det möjligt att du vinner eller förlorar. Oftast räknar jag med att på kort sikt så kommer jag alltid gå back om jag försöker spara mina pengar men jag kanske vinner på lång sikt. Menar säg att priser dyker med 30kr, det kan ta allt från en dag, en vecka, en månad, ett år eller kanske aldrig innan det återhämtat sig.

Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Ok, men varför håller folk på med anonym sändning på blockchain.info, bitcoinfog, skickar mellan 4 olika wallets och såna här grejer då? Är det vanligt att man för över direkt från kapiton, eller var man nu inskaffade bitcoin, direkt till silk road? Det sparar man ju en massa avgifter på så det verkar bra.

Så länge du bara köper något stort så finns det inga direkta anledningar till att vara nojig eftersom ingen kommer att bry sig att spåra ner dig och du kommer bara vara bakgrundsbrus i en polisutredning som bäst. DU kommer helt enkelt vara transaktion #4579843508734 som skickade 4 bitcoin från adress p978yt2iubed086356jkbfg80 till adress a0h9öiu9p76453hbawcuwe364 eller va fan.

Vi snackar en nivå av ointressanthet långt under med att bli filmad av överbevakningskameror på ICA.
Citera
2013-02-18, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Fast mitt svar var ju rätt, med tanke på att det rörde sig i kapitons nätverk. Jag kände inte igen bilden och det stod ju ingenstans att det handlade om kapiton. Kunde varit vad som helst.

Jag tolkade ditt svar som att du menade att pengarna var på väg att överföras mellan två bankkonton. Nåja, nu har i alla fall frågeställaren fått svar på sin fråga.
Citera
2013-02-18, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mak1
Är också inne på http://skude.se/BTC/, där man kan, vad jag har förstått, logga in på olika sidor och skriva i en viss capchta med ett visst tidsintervall, för att FÅ bitcoins? Någon som lyckats med detta?

Kul att du har hittat min sida! Det fungerar att få ut bitcoins, men det kan ibland ta ett litet tag innan de olika länkade sidorna gör sina utbetalningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Bombadill
Undrar också över det där, udra hur mycket man kan få, för det står ju inget om. Och undrar om det är safe, lär ju inte finnas någon känd metod för att sno btc bara av att ha en adress iaf.

Det är möjligt att sidan använder en egen adress som pengarna går till så att de tjänar pengar på våra klick. Också fullt möjligt att det är en legit sida, det smartaste om sidaorna som den använder är legit är ju att skicka pengarna till en egen adress, sedan skicka en viss procent vidare till adressen användaren använder. Då tjänar alla på det. man skulle kunna göra det med eller utan användarens vetskap.

När du klickar på en länk så kan du se på respektive sida hur stor utbetalningen är. Det rör sig inte om mycket pengar. Om du räknar på det så är det väl knappt värt tiden det tar att att klicka på länken och lösa captchan, men det kan ju vara kul som tidsfördriv eller av någon annan anledning än just det ekonomiska värdet.

Jag snor inte åt mig något av de utbetalade pengarna, de går direkt från respektive utbetalare till den adress som du anger. Du kan själv kolla hur min sida fungerar genom att titta i källkoden. Om du väljer att spara en adress i adressfältet så ligger den som en cookie på din dator, jag har ingen egen databas med adresser. Det är inget fuffens. Däremot får jag in några satoshis på reklam som visas, och på att en del av sidorna ger mig ersättning för att jag skickar besökare till dem.

Jag tycker att vi kan ta diskussioner om min sida i den här tråden i stället: https://www.flashback.org/t1856910
Den tråd vi nu skriver i är rätt överfull.
Citera
2013-02-18, 22:55
Medlem
SYLLDs avatar
Finns sidor där man kan träffa säljare av BTC irl i tex Stockholm...kan någon länka till sidorna!

hitta! https://localbitcoins.com/
Citera
2013-02-19, 00:05
Medlem
dokoalseleds avatar
Sist jag lade ett köpbud kom det upp direkt på kapiton.se/orderdjup. Nu har det gått några timmar och jag ser forfarande inte mitt bud på den sidan. wtf
Citera
2013-02-19, 11:00
Medlem
Har lite problem med mina bitcoins...

Beställde i fredags bitcoins genom bitcoinnordic, när man skulle skriva in adress så fyllde jag i den adress som finns på silkesvägen. Min fråga är ska man använda sig av nån bitcoinwallet eller så som mellanhand mellan bitcoinnordic och SR? Någon annan som använt sig av samma hemsida som kan komma med lite råd?
Citera
2013-02-19, 18:00
Medlem
Sopgubbes avatar
Finns det någon sajt med bra, objektiv information om bitcoin-spekulation? Artiklar, information och/eller forum.

På bitcointalk.org t ex är ju varannan positiv post uppenbarligen av någon sate som försöker få upp värdet på sina bitcoins.
Citera
2013-02-19, 20:59
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
1 BTC > 1 Oz Silver
Citera
2013-02-19, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopgubbe
Finns det någon sajt med bra, objektiv information om bitcoin-spekulation? Artiklar, information och/eller forum.

På bitcointalk.org t ex är ju varannan positiv post uppenbarligen av någon sate som försöker få upp värdet på sina bitcoins.

Du kan titta på http://www.bitcoinbullbear.com för en del teknisk analys. De har en prenumerationstjänst också, men den kostar. Jag skulle vilja påstå att det inte finns någon riktigt objektiv bedömare - antingen har personen själv investerat eller blankat i BTC och kan då knappast sägas vara objektiv, eller så har han eller hon inte förstått vad det handlar om. Mitt råd är att fortsätta läsa spekulationsdelen av bitcointalk och försöka hitta några olika skribenter som du tycker kan lägga fram sin sak på ett trovärdigt och begripligt sätt.

Förresten tror jag att vi kommer att få se ett nytt rekord mot USD inom loppet av 24h
Senast redigerad av gunstigjunker 2013-02-19 kl. 21:39. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in