2013-02-15, 01:51
Medlem
Hur kommer det sig att bitcoins ökar så snabbt i värde? skulle köpa igår och då stod den i 155sek idag 165 sek kollar man historiken så är det väldigt sällsynt att den slutar på ett värde som är mindre än dagen innan. känns som en ruskigt stor bubbla.
Citera
2013-02-15, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeerSeeker
Hur kommer det sig att bitcoins ökar så snabbt i värde? skulle köpa igår och då stod den i 155sek idag 165 sek kollar man historiken så är det väldigt sällsynt att den slutar på ett värde som är mindre än dagen innan. känns som en ruskigt stor bubbla.

Jo, att satsa finansiellt på bitcoin idag är ganska osäker marknad. Antingen stiger det till 1000kr eller så exploderar bubblan. Men att göra affärer med det är definitivt lönsamt idag. Köp en dag, vänta 5 dagar och få mer
Citera
2013-02-15, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Jo, att satsa finansiellt på bitcoin idag är ganska osäker marknad. Antingen stiger det till 1000kr eller så exploderar bubblan. Men att göra affärer med det är definitivt lönsamt idag. Köp en dag, vänta 5 dagar och få mer
Jag kollade värdet för runt 2 veckor sen och då var det 125:- nu 170:- Hela världen håller på att gå i KK men ändå så ökar bitcoins så mycket, Vart kommer värdeökningen ifrån?
Citera
2013-02-15, 09:47
Medlem
https://www.flashback.org/t2054823
Citera
2013-02-15, 09:52
Medlem
Citat:
Vart kommer värdeökningen ifrån?

Tillgång och efterfrågan. Efterfrågan på bitcoin ökar i högre takt än tillgången. Det kommer bara ut 3600 BTC per dygn, och efterfrågan är uppenbarligen större än så. Då stiger priset.

Saker som har fått efterfrågan att stiga:
  • Fler knarkare upptäcker att man kan köpa droger på Silk Road med bitcoins
  • Fler webbutiker och -tjänster tar betalt i bitcoin. Nu senast Reddit.
  • Priset har stigit ett tag, folk vill gå in spekulativt.
Citera
2013-02-15, 10:49
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Jag kollade värdet för runt 2 veckor sen och då var det 125:- nu 170:- Hela världen håller på att gå i KK men ändå så ökar bitcoins så mycket, Vart kommer värdeökningen ifrån?

Ändå!? Det kanske är just därför?
Citera
2013-02-15, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d--b
https://www.flashback.org/t2054823

Tack. Insåg dock att jag nog kastade bort 1 BTC pågrund av att man inte kan skicka tillbaka till adressen jag använde. Eller så förlorade jag på 97%

Ska hålla mig till kokain för pengarna.
Citera
2013-02-15, 14:12
Medlem
Hur är det egentligen med priserna när man ska köpa bc på kapiton? Om man skriver in att man vill köpa t ex 5bc för 170spänn per bc, köper den automatiskt när priset sänks till den nivån då? Alltså, man får inte sina bitcoins fören priset har sänkts till det priset?

Vet att jag har läst om detta förut, men minns inte var eller vad jag ska söka efter..
Citera
2013-02-15, 14:26
Medlem
nisse877s avatar
Era Jävla Fittungar!!!!!
Hur Fan Kan Ni Sitta O Skriva Att De Går Att Göra överförningar Till Kapiton Genom Betalo??? Har Fört över Flera Tusen Kronor Till Fel Person.

Jävla Horungar är Ni!

och det är säker 20tal till som gjort överföring till samma fel person!!!!
Senast redigerad av nisse877 2013-02-15 kl. 14:32.
Citera
2013-02-15, 15:17
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Är det någon som täljer guld just nu på den där satoshiDice?

Ägaren alltså?
Citera
2013-02-15, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMidnatt
Hur är det egentligen med priserna när man ska köpa bc på kapiton? Om man skriver in att man vill köpa t ex 5bc för 170spänn per bc, köper den automatiskt när priset sänks till den nivån då? Alltså, man får inte sina bitcoins fören priset har sänkts till det priset?

Vet att jag har läst om detta förut, men minns inte var eller vad jag ska söka efter..

Det är när någon säljer till det priset om jag har fattat det rätt, och inte när bitcoins sänks till det priset. Men om det sänks så går det ju definitivt fortare att köpa om du vill ha riktigt lågt.

Citat:
Ursprungligen postat av nisse877
Era Jävla Fittungar!!!!!
Hur Fan Kan Ni Sitta O Skriva Att De Går Att Göra överförningar Till Kapiton Genom Betalo??? Har Fört över Flera Tusen Kronor Till Fel Person.

Jävla Horungar är Ni!

och det är säker 20tal till som gjort överföring till samma fel person!!!!

Du får gärna specifiera problemet och vad som har hänt, jag förstår ej, kapiton brukar funka bra genom bankgiro.
Citera
2013-02-15, 18:26
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Är det någon som täljer guld just nu på den där satoshiDice?

Ägaren alltså?
Mer eller mindre.

Enligt den här artikeln jag har länkat till tidigare så drog ägaren in ca 500.000 dollar första sex månaderna (och ägaren har inte cashat ut sina bitcoins så han har även tjänat på värdeökningen).

SatoshiDice är väldigt intressant på så sätt att man använder blockkedjan direkt och att alla transaktioner därmed är helt transparenta (om än psuedonyma). Det innebär också att man skulle kunna fortsätta operera även om hemsidan skulle stängas ner av någon anledning (eftersom bitcoinadresserna fortfarande är kända).

Följer man alla bitcointransaktioner här så ser man att var och varannan transaktion går till SatoshiDice, så deras vinst är helt öppen för allmänheten (minus underhållskostnader vilka bör vara försumbara).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in