2011-06-04, 10:34
Medlem
riXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IK
Menar du att man kan skicka pengar till plånboken på USB-minnet, eller att man kan spendera pengarna fastän man har USB-minnet liggandes i ett kassaskåp?

Du kan skicka pengar till plånboken på USB-minnet när den är offline, men för att spendera dem måste du koppla upp dig.
Egentligen finns det inga "pengar" i plånboksfilen, utan bara en krypteringsnyckel som visar att du är ägare till en viss bitcoinaddress.

All information om alla adressers saldo och transaktionshistorik finns distribuerat på alla användares datorer. (Dock finns det möjlighet att i framtiden kunna ha möjlighet att inte lagra historik utan bara saldo om datamängden börjar bli stor).
Citera
2011-06-05, 20:47
Medlem
Priset på 1 BTC verkar har rusat de senaste dagarna för att notera 20 $ per BTC?!

Har det varit hög efterfrågan eller?
Citera
2011-06-05, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigoroso
Priset på 1 BTC verkar har rusat de senaste dagarna för att notera 20 $ per BTC?!

Ja. Det skrivs mer och mer om bitcoin och det börjar dyka upp trådar på stora mainstream forum i USA. En artikel om en site där man kan köpa i princip vilka droger man vill och betala anonymt med bitcoin har hjälpt till en del också.

Hoppa på tåget nu. Det finns fortfarande extremt mycket pengar att tjäna. Kraschen kommer men den kommer inte komma än på ett par månader.
Citera
2011-06-05, 23:15
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OscarDeLa
Ja. Det skrivs mer och mer om bitcoin och det börjar dyka upp trådar på stora mainstream forum i USA. En artikel om en site där man kan köpa i princip vilka droger man vill och betala anonymt med bitcoin har hjälpt till en del också.

Hoppa på tåget nu. Det finns fortfarande extremt mycket pengar att tjäna. Kraschen kommer men den kommer inte komma än på ett par månader.
Siten heter Silk Road föresten och det är lite smått fascinerande att surfa omkring där. Man kan inte bara köpa droger utan även vapen och lite annat smått och gott.

För den nyfikne så är det bara att ladda ner TOR och gå in på:
http://ianxz6zefk72ulzz.onion/index.php
Citera
2011-06-05, 23:45
Medlem
P-Orridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Siten heter Silk Road föresten och det är lite smått fascinerande att surfa omkring där. Man kan inte bara köpa droger utan även vapen och lite annat smått och gott.

För den nyfikne så är det bara att ladda ner TOR och gå in på:
http://ianxz6zefk72ulzz.onion/index.php
Heh, det var faktiskt via den sidan jag upptäckte bitcoins. Jag har bara stött på bra säljare där, rekommenderas.
Citera
2011-06-06, 00:15
Medlem
Citat:

Yes. Letar sig bara några få % av alla dom miljarders miljarder kronor som droger omsätter in i bitcoin systemet så har vi troligtvis en valuta som går spikrakt uppåt.

Potentialen till att få in kapital ifrån "shady" verksamheter är enorm. Läkemedel, doping, droger och så vidare är områden som alla kan hjälpa till att driva hjulet framåt.
Citera
2011-06-06, 12:08
Medlem
SÄLJ SÄLJ SÄLJ

Frågan är om det kommer krascha om några dagar eller några timmar
Citera
2011-06-06, 13:42
Medlem
Förresten är jag beredd att sätta pengar på detta om någon vill sälja mig sälj optioner (bitoption.com)
Citera
2011-06-06, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OscarDeLa
Yes. Letar sig bara några få % av alla dom miljarders miljarder kronor som droger omsätter in i bitcoin systemet så har vi troligtvis en valuta som går spikrakt uppåt.

Potentialen till att få in kapital ifrån "shady" verksamheter är enorm. Läkemedel, doping, droger och så vidare är områden som alla kan hjälpa till att driva hjulet framåt.

Vilket leder till att myndigheterna snabbt och effektivt stänger igen verksamheten, vilket de säkerligen kommer vilja förr snarare än senare. Sen kan diskuteras hur enkelt det kommer bli, men om verksamheten blir illegal kommer givetvis folk att fly skutan i stor omfattning.
Citera
2011-06-06, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigoroso

did anyone say bubble?
Citera
2011-06-06, 17:05
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
did anyone say bubble?
Spekulation är inte samma sak som bubbla. En bubbla är felplacerad spekulation. Det är helt uppenbart att mycket av dagens bitcoin-värde är spekulation i en större framtida ekonomi. Men huruvida det är en bubbla eller inte avgörs av ifall denna spekulation är korrekt eller ej.
Senast redigerad av 2_Thumbs_Up 2011-06-06 kl. 17:10.
Citera
2011-06-06, 17:45
Medlem
Citat:
Spekulation är inte samma sak som bubbla. En bubbla är felplacerad spekulation. Det är helt uppenbart att mycket av dagens bitcoin-värde är spekulation i en större framtida ekonomi. Men huruvida det är en bubbla eller inte avgörs av ifall denna spekulation är korrekt eller ej.

Vilken bubbla har inte kallats spekulation fram tills att den brast? Med mitt inlägg tycker jag att jag gjorde rätt tydligt att denna spekulation i mina ögon är inkorrekt (att valutan är vida övervärderad). Förstår inte alls var du vill komma.

.....bubbles, my bubbles!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in