2013-02-27, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Nej jag drev inte med dig. Jag vill inte att det ska synas på mitt kontoutdrag att jag betalat till kapiton för jag måste lämna in kontoutdraget till socialen varje månad. En del säger att det är lugnt att göra så, banken-->kapiton-->SR.

Jag läste nyligen i tidningen att anmälningarna om narkotikabrott ökat kraftigt i min kommun. Det känns inte bra. Jag hoppas att det inte är Silk Road-användare som åker dit. Jag funderar på att gå i det där tåget i april för legalisering av cannabis.

Jävlar vad jobbigt allt ska va..
Har ju svårt att tro att alla orkar göra värsta grejorna för att få pengar in till SR.
Samtidigt är jag för nojig för att strunta i alla omvägar..
Citera
2013-02-27, 22:01
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derft
Jävlar vad jobbigt allt ska va..
Har ju svårt att tro att alla orkar göra värsta grejorna för att få pengar in till SR.
Samtidigt är jag för nojig för att strunta i alla omvägar..

Jag vet inte vilka omvägar du har tänkt på. Du gör som du vill. Jag betalar till kapitons bankgiro på tobaksaffärer och sen till bitcoinfog. Så gör jag tills vidare. Det är inte så jobbigt.
Citera
2013-02-27, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Jag vet inte vilka omvägar du har tänkt på. Du gör som du vill. Jag betalar till kapitons bankgiro på tobaksaffärer och sen till bitcoinfog. Så gör jag tills vidare. Det är inte så jobbigt.

Du måste ha tid till att gå till en tobaksaffär. Pengar ska överföras. Föra över pengarna till bitcoinfog som rekommenderar att man har pengarna där i dryg en vecka. Känns bara som allt tar sjukt lång tid. Man måste verkligen planera..

OT:Sen ska pengarna komma in på SR-kontot...
Sen ska allt gå bra med köpen där också.
Citera
2013-02-27, 22:28
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derft
Du måste ha tid till att gå till en tobaksaffär. Pengar ska överföras. Föra över pengarna till bitcoinfog som rekommenderar att man har pengarna där i dryg en vecka. Känns bara som allt tar sjukt lång tid. Man måste verkligen planera..

OT:Sen ska pengarna komma in på SR-kontot...
Sen ska allt gå bra med köpen där också.

Sant. Men jag går till tobaksaffären bara för att minska risken att socialen undrar vad det är jag gör. Om du har ont om tid borde det nog gå att betala från internetbanken. Bitcoinfog, om man nu vill använda det, kräver ju lite framförhållning men det tar inte så lång tid att sköta själva överföringarna.
Citera
2013-02-27, 22:48
Bannlyst
Kan starkt rekommendera att köpa ukash på närmaste pressbyrå (Man får lite skumma blickar när man köper ukash för mer än 500kr, men splitta era köp och slå sedan ihop koderna på deras hemsida om ni nojjar).

Gå sedan in på ukash hemsida för att konvertera din SEK- kod till en EUR- kod.

Gå sedan till mercabit.eu och lös in din Euro- kod mot bitcoins. Avgiften är "10.5% over mtgox EUR daily high, or more 0.12btc for every transaction".

Ange din Silk Road adress, logga ut från SR och logga sedan in igen efter en timme.

Walla.

Avgiften må vara hög, men klart värt det imo.
Citera
2013-02-27, 22:52
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleDolanPls
Kan starkt rekommendera att köpa ukash på närmaste pressbyrå (Man får lite skumma blickar när man köper ukash för mer än 500kr, men splitta era köp och slå sedan ihop koderna på deras hemsida om ni nojjar).

Gå sedan in på ukash hemsida för att konvertera din SEK- kod till en EUR- kod.

Gå sedan till mercabit.eu och lös in din Euro- kod mot bitcoins. Avgiften är "10.5% over mtgox EUR daily high, or more 0.12btc for every transaction".

Ange din Silk Road adress, logga ut från SR och logga sedan in igen efter en timme.

Walla.

Avgiften må vara hög, men klart värt det imo.

Jag försökte detta förut men varje gång jag skulle registrera mig så sket det sig med captchan. Och sen har jag försökt sätta in pengar på cashU med min ukash. Funkade inte det heller. Jag har bara stött på problem och skit med min ukash.
Citera
2013-02-27, 22:53
Medlem
Värt att investera i bitcoins för att sälja om nån månad? Dom verkar ju gå stadigt upp, kostade 100kr vid årsskiftet.. jävlar om man hade slagit till då
Citera
2013-02-27, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av markusefter
Värt att investera i bitcoins för att sälja om nån månad? Dom verkar ju gå stadigt upp, kostade 100kr vid årsskiftet.. jävlar om man hade slagit till då
Känner detsamma, minns när de kostade 80kr/st

SKulle säga avvakta under de kommande 24 timmarna och se hur kursen stiger. Om all time high går över 220 inom den tiden skulle jag säga avvakta, annars kör!
Citera
2013-02-27, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncleDolanPls
Känner detsamma, minns när de kostade 80kr/st

SKulle säga avvakta under de kommande 24 timmarna och se hur kursen stiger. Om all time high går över 220 inom den tiden skulle jag säga avvakta, annars kör!
Nä kommer inte våga iallafall, tänkte det mer som en rolig tanke
Något som visar på sikt att dom kommer gå ner?
Citera
2013-02-27, 23:23
Medlem
Luftfrikadelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markusefter
Nä kommer inte våga iallafall, tänkte det mer som en rolig tanke
Något som visar på sikt att dom kommer gå ner?

Vad andra har skrivit i tråden tidigare så brukar BTC stiga stiga stiga sen droppa satan och sen stiga stiga stiga stiga igen sen dropp.

Det ända som håller uppe BTC är väl SR?
Citera
2013-02-28, 01:27
Medlem
nån som har swedbank och använder sig av bitstamp? verkar som swedbank har bannat denna banken.. kan inte skicka pengar dit längre
Citera
2013-02-28, 02:10
Medlem
Ny rekordnotering på Mt.Gox: 32.76 USD/BTC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här