2012-10-19, 20:21
Medlem
D.H.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapiton
Jag kan bara beklaga din avsaknad av källkritik, jag ser nämligen inte alls varför du ansåg att detta uppenbara skitsnack var värt att repetera.

[...]

När jag inatt upptäckte denna kritik skrev jag något som med lite fantasi bör kunna tas för en förklaring tillika svar.

Jag länkade till ditt svar i meddelandet precis ovanför ditt här på Flashback för att förtydliga att jag inte tar ställning (vilket jag skrev redan i första meddelandet) och ge båda sidorna samma möjlighet att få säga sitt.

Jag känner varken dig eller den som skrev klagomålet och har ingen avsikt att snacka skit om folk. Ledsen om du känner dig orättvist behandlad men med tanke på hur många som blivit av med pengar i olika scams i Bitcoinvärlden så för jag hellre vidare information och uppmanar till försiktighet än att hålla tyst.

Har inget emot dig alls, låter som att det går bra för dig, så kör på och lycka till i fortsättningen.
Citera
2012-10-22, 16:52
Medlem
visst går det o köpa bc från btcx och få de överförd direkt till SR-acc ?
Senast redigerad av AceNasa 2012-10-22 kl. 17:43.
Citera
2012-10-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.H.
Jag länkade till ditt svar i meddelandet precis ovanför ditt här på Flashback för att förtydliga att jag inte tar ställning (vilket jag skrev redan i första meddelandet) och ge båda sidorna samma möjlighet att få säga sitt.
Jag skrev mitt inlägg bara minuter efter du länkade mitt svar, hann tyvärr inte se det. Uppskattar att du delade mitt inlägg också.

Citat:
Har inget emot dig alls, låter som att det går bra för dig, så kör på och lycka till i fortsättningen.
Det var här mitt missförstånd uppstod, lätt hänt i text. Skäms över mitt påhopp, verksamheter som rör Bitcoin granskas i allmänhet alldeles för lite - fortsätt med det! Uppskattar dina lyckönskningar, tack.
Citera
2012-10-22, 22:28
Medlem
WangHaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80-talist
Vad har hänt med btcx.se? Slutförde en transaktion i söndags, och fortfarande har inga coins trillat in. Och inte svarar de på mina mail heller.

Fan är otroligt sega just nu, fler än jag som väntat mer än 1 dag på Bitcoins?
Citera
2012-10-24, 17:43
Medlem
Någon som vet en hemsida som säljer billiga BTC och har öppet dygnet runt?
Citera
2012-10-25, 10:24
Medlem
Skinballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WangHao
Fan är otroligt sega just nu, fler än jag som väntat mer än 1 dag på Bitcoins?

Vet du om dom fortf är sega? Beställde just en mängd och skulle helst ha dem idag..
Citera
2012-10-25, 20:49
Medlem
FattigaShejkens avatar
Jag vill köpa bitcoins på mtgox och jag ska nu sätta in pengar, SEK, men jag vill inte förlora pengar för att jag tabbar mig så jag kommer hit för lite hjälp. Använder mig av Swedbank för övrigt.
Clearingnummer*845 (?)
Kontonummer*7365426 (?)
Mottagare*

Account Number: 845-7365426
Name Of Bank: Sumitomo Mitsui Banking Corporation
Branch Name (if required): Kichijoji
Bank address: Honcho 1-7-5, Kichijoji, Musashino, Tokyo, Japan, 180-0004

Är det "Sumitomo Mitsui Banking Corporation" som jag ska skriva in som mottagare eller?
Har för övrigt läst att de omvandlar ens SEK till EURO, är det sant? Kan jag se till så att det inte händer i så fall?
Citera
2012-10-25, 21:00
Medlem
D.H.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FattigaShejken
Jag vill köpa bitcoins på mtgox och jag ska nu sätta in pengar, SEK, men jag vill inte förlora pengar för att jag tabbar mig så jag kommer hit för lite hjälp. Använder mig av Swedbank för övrigt.
Clearingnummer*845 (?)
Kontonummer*7365426 (?)
Mottagare*

Account Number: 845-7365426
Name Of Bank: Sumitomo Mitsui Banking Corporation
Branch Name (if required): Kichijoji
Bank address: Honcho 1-7-5, Kichijoji, Musashino, Tokyo, Japan, 180-0004

Är det "Sumitomo Mitsui Banking Corporation" som jag ska skriva in som mottagare eller?
Har för övrigt läst att de omvandlar ens SEK till EURO, är det sant? Kan jag se till så att det inte händer i så fall?

Har aldrig fört över till deras japanska konto men de har säkerligen inte ett eget konto i SEK så pengarna lär konverteras på ett sätt eller annat, vilket brukar innebära avgifter. Skulle rekommendera att du väljer "Euro bank transfer" istället och för över till deras polska konto med en SEPA-överföring. Du skickar i euro och låter alltså din egen bank göra växlingen. Den enda avgift som tillkommer är mottagarbankens avgift på ett par euro.
Citera
2012-10-25, 21:55
Medlem
cbos avatar
Har intersango blivit riktigt sega att ta emot insättningar? förut tog det 2h eller liknande. nu står det att dom tar han om dem "daily" vad det nu innebär.. inte fått in några euro än iaf vilket jag borde.
Citera
2012-10-25, 23:20
Medlem
FattigaShejkens avatar
Citat:
Har aldrig fört över till deras japanska konto men de har säkerligen inte ett eget konto i SEK så pengarna lär konverteras på ett sätt eller annat, vilket brukar innebära avgifter. Skulle rekommendera att du väljer "Euro bank transfer" istället och för över till deras polska konto med en SEPA-överföring. Du skickar i euro och låter alltså din egen bank göra växlingen. Den enda avgift som tillkommer är mottagarbankens avgift på ett par euro.
Okej, tackar för tipset. Tyckte att det var lite konstigt med det japanska och allt med det.
Ska kolla upp det med SEPA nu då
Citera
2012-10-26, 01:57
Medlem
cbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cbo
Har intersango blivit riktigt sega att ta emot insättningar? förut tog det 2h eller liknande. nu står det att dom tar han om dem "daily" vad det nu innebär.. inte fått in några euro än iaf vilket jag borde.

Fick in dom under kvällen.
Citera
2012-10-26, 11:33
Medlem
FattigaShejkens avatar
Citat:
Skulle rekommendera att du väljer "Euro bank transfer" istället och för över till deras polska konto med en SEPA-överföring. Du skickar i euro och låter alltså din egen bank göra växlingen. Den enda avgift som tillkommer är mottagarbankens avgift på ett par euro.
Var hittar jag den funktionen?
Nvm, hittade något högt relevant...

"If you plan to do a EUR transfer from Europe, we strongly encourage you to send money via the Euro Bank Transfer deposit option. It is a much cheaper way to deposit, however it is only available to accounts that have a "verified" or "trusted" status."
Senast redigerad av FattigaShejken 2012-10-26 kl. 12:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in