2017-12-07, 20:10
Medlem
Jag har ingen erfarenhet av bitcoin mer än det jag har sett och läst.
Tror det var 2012 som jag hörde om en kille i norge som hade köpt för några hundra och blivit miljonär. Tänkte dp som många andra att man skulle köpa lite men det verkade för krångligt.
Men jag tycker fortfarande att det är spännande och vill att det ska lyckas. Men jag har ett par frågor.

1. Hur fungerar det när man köper saker med bitcoin? Kursen ändras ju som faaaaan.

2. Ni som investerar i bitcoin. Använder ni dom också som riktiga pengar? Tycker detta är väldigt viktigt att göra så valutan blir mer på riktigt. Annars är nog bubblan väldigt nära....
Citera
2017-12-07, 21:21
Medlem
Håller med om att valutan borde användas och vi borde försöka få med så många företag som möjligt att acceptera Bitcoin. Det leder även till mindre risk att myndigheter skulle få för sig att förbjuda valutan. Jag har tidigare handlat för Bitcoin på alla möjliga platser och butiker men numera slutat p.g.a dyra transaktionskostnader och långsamma och opålitliga överföringar samt att utvecklarna själva jobbar stenhårt för att Bitcoin inte ska användas i handeln. Fler och fler företag slutar att acceptera Bitcoin sen blocken blev fulla. Det enda Bitcoin har kvar är spekulation att någon annan kommer att köpa dina Bitcoin dyrare i framtiden.
"Bank the unbanked" var en slogan som användes mycket i Bitcoin-kretsar innan Blockstream bildades. Nu handlar det om något annat.

Vill du använda Bitcoin i handeln får du istället gå över till Bitcoin Cash vilket även kan spekuleras i eftersom BitPay och Coinbase har talat mellan raderna om att börja acceptera BCH.
Senast redigerad av TDKii 2017-12-07 kl. 21:25.
Citera
2017-12-08, 14:07
Medlem
DigitalNomadXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Håller med om att valutan borde användas och vi borde försöka få med så många företag som möjligt att acceptera Bitcoin. Det leder även till mindre risk att myndigheter skulle få för sig att förbjuda valutan. Jag har tidigare handlat för Bitcoin på alla möjliga platser och butiker men numera slutat p.g.a dyra transaktionskostnader och långsamma och opålitliga överföringar samt att utvecklarna själva jobbar stenhårt för att Bitcoin inte ska användas i handeln. Fler och fler företag slutar att acceptera Bitcoin sen blocken blev fulla. Det enda Bitcoin har kvar är spekulation att någon annan kommer att köpa dina Bitcoin dyrare i framtiden.
"Bank the unbanked" var en slogan som användes mycket i Bitcoin-kretsar innan Blockstream bildades. Nu handlar det om något annat.

Vill du använda Bitcoin i handeln får du istället gå över till Bitcoin Cash vilket även kan spekuleras i eftersom BitPay och Coinbase har talat mellan raderna om att börja acceptera BCH.
.... Och sen kom lightning nätverket och plötsligt blir det möjligt att spendera sina bitcoins snabbt och billigt i daglig handel

https://medium.com/@lightning_networ...d-f9d22b7b19c4
Senast redigerad av DigitalNomadX 2017-12-08 kl. 14:11.
Citera
2017-12-08, 19:38
Medlem
Den har tappat en del under senaste dygnet. Är det raset vi ser eller tar den bara ny sats för ytterligare rusning? Kommer det vara en bra idé att köpa efter ett ev fall? Borde vara det men det är ju också otroligt fler som är spekulanter nu än efter förra raset.
Citera
2017-12-08, 19:41
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SatanBaraAtillZ
Den har tappat en del under senaste dygnet. Är det raset vi ser eller tar den bara ny sats för ytterligare rusning? Kommer det vara en bra idé att köpa efter ett ev fall? Borde vara det men det är ju också otroligt fler som är spekulanter nu än efter förra raset.

Hittils har det alltid blivit en krasch, sedan en längre konsolidering, därefter skjuter priset åt helvete upp igen. Funderar på att försöka köpa bitcoin med ett underliggande värde på 1 miljon under nästa konsolidering, men risker är stor att man äter en stop loss så klart.
Citera
2017-12-09, 19:06
Medlem
Förklara gärna för en statare vad en konsolidering är i sammanhanget?
Den faller ytterligare nu. Skickligheten ligger naturligtvis i att veta när det är dags att köpa.

När är det?
Citera
2017-12-09, 19:24
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Förklara gärna för en statare vad en konsolidering är i sammanhanget?
Den faller ytterligare nu. Skickligheten ligger naturligtvis i att veta när det är dags att köpa.

När är det?

Skicklighet? Är snarare tur om man försöker hitta toppen/botten i BTC.

Tror nog att vi kommer droppa ner till 12k$ nu kommande dagarna och sedan ruschar vi till 20k$ lagom tills årsskiftet.
Citera
2017-12-11, 06:28
Medlem
Jag vet inte om jag frågat i denna tråd innan men är det praktiskt möjligt att handla på fyb-se nuförtiden?
Hur överför man pengar och hur lång tid tar ett köp?
Jag har för mig att de skrev för nåt år sen att om man ville sälja bitcoin för motsvarande 10 000 så skulle man räkna med x antal veckor eller månader innan affären var klar.
Citera
2017-12-12, 09:43
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Jag vet inte om jag frågat i denna tråd innan men är det praktiskt möjligt att handla på fyb-se nuförtiden?
Hur överför man pengar och hur lång tid tar ett köp?
Jag har för mig att de skrev för nåt år sen att om man ville sälja bitcoin för motsvarande 10 000 så skulle man räkna med x antal veckor eller månader innan affären var klar.

skit i FYB-SE.. dom har tyvärr blivit värdelösa imo. När dom startade för ett antal år sedan så var det "the place to go" men i dagsläget skulle jag säga localbitcoins.com. Busenkelt att köpa och sälja där.
Citera
2017-12-12, 22:07
Medlem
Enda anledningen att satsa på bitcoin just nu ser jag skulle vara att den blir globalt eftertraktad som handelsmedel, och då kan den stiga mycket mer.
Men varför skulle den bli det? Hur är det med de andra kryptovalutorna, vad har de för egenskaper som bitcoin har eller inte har?
Citera
2017-12-13, 19:34
Medlem
kato85s avatar
Skulle tro att Bitcoin nått sin ATH just nu,
Citera
2017-12-13, 19:49
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Enda anledningen att satsa på bitcoin just nu ser jag skulle vara att den blir globalt eftertraktad som handelsmedel, och då kan den stiga mycket mer.
Men varför skulle den bli det? Hur är det med de andra kryptovalutorna, vad har de för egenskaper som bitcoin har eller inte har?
De stora bankjättarna o kreditinstituten kommer aldrig se bitcoin som annat än ett pyramidspel, därav avsaknaden hos dessa. Goldman är enda som accepterar nu.

De andra kryptovalutorna bygger på polletter o inte coins. Därav andra möjligheter o expandera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in