2015-01-17, 18:20
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Du kan se genomsnittet på confirmations via Blockchain.info. Den 14:e var genomsnittet 11 minuter och idag är det 8.
Med 8 menar du 8 minuter eller timmar?
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Då får tänka på att värdet på Bitcoin har gått ner en del den senaste tiden. De som minar har därför höjt tröskeln för vilka transaktioner de släpper igenom då belöningen har blivit lägre. Du får helt enkelt kompensera genom att höja din fee så släpps din transaktion in på första blocket.
Jasså, man kan göra det?`Då har jag lärt mig något nytt!
Men, är inte direkt så att jag har bråttom, tycker bara det är lite småskumt att det tar sådan jävla tid nu för tiden.
Tack för svaret!
Citera
2015-01-17, 20:02
Medlem
Trillskes avatar
Finns en risk att vi under en kortare period skulle få längre transaktionstider vid kraftigt prisfall (innan svårighetsgraden går ner).

Däremot tveksamt med så lång tid om du inte skickar gratis, och har inte hört något om långa tider överhuvudtaget i det här fallet, så det låter skumt.
Citera
2015-01-17, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Med 8 menar du 8 minuter eller timmar?
Om du klickar på länken så ser du att jag menar 8 minuter
Citera
2015-01-17, 23:26
Medlem
J.Boozes avatar
förra veckan kikakade jag på preev.com och då stod det att 1 BTC kostadet ca 2700kr SEK

idag står det att 1 BTC kostar runt 1990SEK (har inte exakta siffror)

nu kommer frågan.
hur kan denna valuta ens existera som praktisk handelsform?
det är ju alltid någon som vinner/förlorar stort vid varje köp.

säg jag köper 1g knark eller en mobiltelefon för 500kr, för dagens gällande valuta i BTC.

om en vecka kanske jag får 10g knark eller en ipad för samma summa

nästa vecka kanske jag får 0.1g knark eller en trisslott för samma summa.

jag måste ju missa något jag inte fattar men jag förstår bitcoin som teorietisk valuta men som praktisk valuta?
haha.

helt jävla galet.

snacka om att folk blir miljardärer på detta och att vi småköpare blir lidande.
Citera
2015-01-17, 23:30
Medlem
J.Boozes avatar
igårkväll satte jag in 295kr via Swish till BT.CX.
jag fick då ut 0.1727 BTC för det till min wallet där.

kommer denna plånbok ligga på detta beloppet även om samma belopp nästa vecka hade kostat mig 2kr? eller 2000kr?

i andra ord, skall jag köpa en tjänst värd 295kr, i BTC, och jag väntar säg 5 dagar, kommer de 295kr jag initialt satt in numera vara värda allt från 1kr till 200000kr? (teoretiskt nu)

jag tycker hela idén verkar sinnesjuk men något är det ju jag missar
Citera
2015-01-17, 23:46
Medlem
knatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze

kommer denna plånbok ligga på detta beloppet även om samma belopp nästa vecka hade kostat mig 2kr? eller 2000kr?

i andra ord, skall jag köpa en tjänst värd 295kr, i BTC, och jag väntar säg 5 dagar, kommer de 295kr jag initialt satt in numera vara värda allt från 1kr till 200000kr? (teoretiskt nu)

Ja du kommer ha kvar exakt samma mängd BTC i din wallet oavsett om en BTC är värd 200$ eller 2000$.
Bara du kan påverka när dina BTC ska växlas tillbaka till dollarz. Nu behöver du bara luta dig tillbaka och vänta på att miljonerna ska börja trilla över dig.
Citera
2015-01-17, 23:54
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:

Haha! Vad är det som verkar sinnessjukt? Det är väl hela idén med att spekulera?
Citera
2015-01-18, 00:19
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Haha! Vad är det som verkar sinnessjukt? Det är väl hela idén med att spekulera?

så då kan jag sälja mina 0,17 BTC nästa vecka (hypotetiskt) för det dubbla beloppet?
verkar som en veritabel anarki.
Citera
2015-01-18, 00:22
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini

nja, "riktiga " valutor och fonder och aktier kan inte ändras med 1000% på en vecka fram och tillbaka - om man inte är en riktig risktagare , såna som hoppar från wallstreet mot sin död

jag trodde BTC skulle rikta sig till "samhället at large" och inte risktagande.

fatta ångesten och köpa en pryl värd 500kr idag för 0.5BTC.

när den nästa vecka bara kostar 0.1BTC.

men okej. jag antar att det är därför folk (speciellt) dealers vill ha in sina pengar i BTC. it all makes sense now.
Citera
2015-01-18, 00:22
Citat:
så då kan jag sälja mina 0,17 BTC nästa vecka (hypotetiskt) för det dubbla beloppet?
verkar som en veritabel anarki.

Du har inte köpt någon tjänst, du har köpt en tillgång i ett ekonomiskt system.

Dina SEK kan vara värdelösa eller värda dubbelt så mycket nästa vecka, eller nästa år, även om det inte är så sannolikt.
Citera
2015-01-18, 00:23
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Du har inte köpt någon tjänst, du har köpt en tillgång i ett ekonomiskt system.

Dina SEK kan vara värdelösa eller värda dubbelt så mycket nästa vecka, eller nästa år, även om det inte är så sannolikt.

jag har ju köpt en valuta.

om jag sedan säljer valutan nästa vecka för det dubbla - vad är skillnaden?

det gick ju ner bara 1000kr senaste dagarna jag kickat på den för fan.
Citera
2015-01-18, 00:25
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
nja, "riktiga " valutor och fonder och aktier kan inte ändras med 1000% på en vecka fram och tillbaka - om man inte är en riktig risktagare , såna som hoppar från wallstreet mot sin död

Det är ju just därför det är så få som vågar investera i Bitcoins.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in