2013-01-22, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pangkaka
Orkar inte/är för trög för att fatta. Kan någon ge mig en detaljerad guide hur jag får btc och sen till sidan jag vil?
Mvh

Det här är ett sätt, men det finns många:
  1. Registrera dig på kapiton.se.
  2. Sätt in svenska pengar till Kapitons bank/plusgiro från din internetbank.
  3. Köp bitcoins på Kapiton.
  4. Ta fram den adress du vill betala bitcoins till. Den ser ut t ex så här: 1abc123asdasdasdasdasdasdasdasdasd
  5. Ta ut bitcoins från Kapiton till adressen.

Klart!
Citera
2013-01-22, 17:58
Medlem
Kan jag föra över pengar tiill sr direkt utan att ha en plånbok?
Mvh
Citera
2013-01-22, 19:38
Medlem
Vid registrering på btcx.se ska man ange en bitcoinadress. Hur fixar man en sådan? Blir det som ens "kontonummer"?
Citera
2013-01-22, 20:19
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxpytt
Vid registrering på btcx.se ska man ange en bitcoinadress. Hur fixar man en sådan? Blir det som ens "kontonummer"?
Skaffa en bitcoinklient eller en webplånbok (undvik den officiella klienten då den inte är riktad mot vanliga användare, den är mer en teknisk referens för andra utvecklare i dagsläget).

Ja, en adress kan liknas vid ditt kontonummer med några skillnader. De genereras lokalt på din dator och du kan ha hur många du vill. De är inte heller knutna till dig på något sätt. Man rekommenderas att använda en ny adress för varje transaktion (av sekretesskäl), men de går att återanvända. Allt du behöver för att skicka bitcoins till någon är en adress från den personen, ingen övrig info.
Citera
2013-01-22, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Skaffa en bitcoinklient eller en webplånbok (undvik den officiella klienten då den inte är riktad mot vanliga användare, den är mer en teknisk referens för andra utvecklare i dagsläget).

Ja, en adress kan liknas vid ditt kontonummer med några skillnader. De genereras lokalt på din dator och du kan ha hur många du vill. De är inte heller knutna till dig på något sätt. Man rekommenderas att använda en ny adress för varje transaktion (av sekretesskäl), men de går att återanvända. Allt du behöver för att skicka bitcoins till någon är en adress från den personen, ingen övrig info.

Tack för en bra förklaring
Citera
2013-01-22, 21:49
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
En normal bitcoinklient genererar adresser automatiskt åt dig, så du får en ny varje gång du tar emot coins på den aktuella, så det är inget man behöver tänka på. På så sätt är adressen mer än bara ditt konto. Den kan användas som en referens till en specifik transaktion också. Ska du ta emot coins från 10 vänner kan du ge dem en varsin adress så ser du vem som betalat. Framförallt är det mycket användbart för hemsidor/webshoppar då de kan ge en ny adress för varje medlem eller köp.
Citera
2013-01-23, 09:40
Medlem
JÄVLAR vad jag gjorde bort mig, köpte 8,4btc för 1100 på Kapiton igår!! 130kr st!
Citera
2013-01-23, 16:10
Medlem
Hur för man över bitcoins till riktigapengar ?
Citera
2013-01-23, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunstigjunker
Det här är ett sätt, men det finns många:
  1. Registrera dig på kapiton.se.
  2. Sätt in svenska pengar till Kapitons bank/plusgiro från din internetbank.
  3. Köp bitcoins på Kapiton.
  4. Ta fram den adress du vill betala bitcoins till. Den ser ut t ex så här: 1abc123asdasdasdasdasdasdasdasdasd
  5. Ta ut bitcoins från Kapiton till adressen.

Klart!

Har 990 sek på kapiton, men står "Balans 0 BTC 990 SEK
Tillgänglig balans 0 BTC 990 SEK" och fattar inte hur jag får ut btc av det. Provade att gå på "Ta ut bitcoins" men det står "Du har inte tillräckligt" hur lite jag än provar med.

Vad gör jag för fel?
Citera
2013-01-23, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pangkaka
Har 990 sek på kapiton, men står "Balans 0 BTC 990 SEK
Tillgänglig balans 0 BTC 990 SEK" och fattar inte hur jag får ut btc av det. Provade att gå på "Ta ut bitcoins" men det står "Du har inte tillräckligt" hur lite jag än provar med.

Vad gör jag för fel?

Du måste köpa btc innan du kan ta ut dem

För att köpa btc tryck på "HANDLA"

Skriv sedan in den mängd btc du vill ha och det pris du vill betala

Klicka köp.
Citera
2013-01-23, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lill.snorre
Du måste köpa btc innan du kan ta ut dem

För att köpa btc tryck på "HANDLA"

Skriv sedan in den mängd btc du vill ha och det pris du vill betala

Klicka köp.

Tusen tack för hjälpen.
Tror du det är värt att avvakta lite oh se om priserna sjunker eller?
Mvh
Citera
2013-01-23, 18:56
Medlem
Priset per BTC ligger på 134.3 nu! Känns otroligt dyrt, är det klokt att avvakta ett par dagar och se om det sänks? Vill helst köpa så snabbt som möjligt dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in