2013-01-23, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pangkaka
Tusen tack för hjälpen.
Tror du det är värt att avvakta lite oh se om priserna sjunker eller?
Mvh

Tycker du ska köpa nu.

Man måste ju inte ta det rekommenderade priset i sin beställning. Jag fick 0,1btc för 120, 10kr under rek pris.
Citera
2013-01-23, 19:12
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Priset kan lika gärna gå upp som ner. Om det fanns någon sorts konsensus kring vad priset borde vara så skulle priset redan spekulerats upp/ner till den nivån. Behöver man bitcoins för att handla med så finns det ingen anledning att vänta. Det är bara att köpa på det billigaste stället man hittar. Är man inte intresserad av valutaspekulation så är det bästa man kan göra att använda sina bitcoins så snabbt som möjligt, så man exponeras för valutarisken så kort tid som möjligt.
Citera
2013-01-23, 19:31
Medlem
consultezs avatar
Hur snabbt är det möjligt att köpa bitcoins till sitt Silk Road-konto? Har väldigt bråttom
Tack på förhand
Citera
2013-01-23, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av consultez
Hur snabbt är det möjligt att köpa bitcoins till sitt Silk Road-konto? Har väldigt bråttom
Tack på förhand

1-2 dagar från diverse svenska sidor.

Varför har du så bråttom?
Citera
2013-01-23, 20:01
Medlem
consultezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lill.snorre
1-2 dagar från diverse svenska sidor.

Varför har du så bråttom?

Fan. Det finns inget annat sätt?

Behöver grejerna på fredag. Handlar inrikes och det skulle postas imorgon om jag skulle beställa idag.

Tur att man har framförhållning...
Senast redigerad av consultez 2013-01-23 kl. 20:08.
Citera
2013-01-23, 20:53
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:

Behöver grejerna på fredag. Handlar inrikes och det skulle postas imorgon om jag skulle beställa idag.

Du får försöka hitta någon som har bitcoins och är villig att sälja till dig. Bitcoinöverföringar går på sekunder. Det är banköverföringarna som tar tid.

Kolla på http://bitcoin-otc.com/ Där kan du hitta privatpersoner som säljer bitcoins, men jag vet inte hur enkelt det är då ingen vill bli lurad och kanske inte vill skicka bitcoins till dig innan de ser pengarna på sitt konto. Men du kan ju se om du hittar någon.
Senast redigerad av 2_Thumbs_Up 2013-01-23 kl. 21:02.
Citera
2013-01-23, 21:06
Medlem
Jag fattar inte hur Kapiton fungerar, jag har satt in pengar på kontot och vill köpa BTC, under trade väljer man ju hur mycket osv. Man kan även ändra priset, man får väl inte bestämma pris själv? Jag har valt att köpa och då står det STATUS : OPEN.

Jaha och nu? Sköter det sig själv nu eller hur gör man?

Tacksam för svar!
Citera
2013-01-23, 21:10
Medlem
Citat:

Jag frågade förut om det var någon som använt localbitcoins.com
Du kanske skulle prova det? Då får jag veta hur det funkar också. Det finns flera säljare runtom i Sverige registrerade.
Citera
2013-01-23, 21:23
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlasson
Jag fattar inte hur Kapiton fungerar, jag har satt in pengar på kontot och vill köpa BTC, under trade väljer man ju hur mycket osv. Man kan även ändra priset, man får väl inte bestämma pris själv? Jag har valt att köpa och då står det STATUS : OPEN.

Jaha och nu? Sköter det sig själv nu eller hur gör man?

Tacksam för svar!
Du lägger en order. Sedan får du vänta och se om någon annan accepterar din order.

Just nu ser Kapitons alla ordrar ut så här (längst ner):
http://bitcoincharts.com/markets/kptnSEK.html

Det finns en person som vill sälja ca 50 BTC för 140 kr styck, och så finns det flera köpordrar från 120 kr/BTC och nedåt. Säljarna vill givetvis ha så mycket som möjligt och köparna vill betala så litet som möjligt. Lägger du dig under 120 kr så hamnar din order bland de andras. Då får du vänta och se ifall någon kommer och säljer för det pris ni vill ha Lägger du dig över 120 kr så står du "först i kön" just nu om någon skulle komma in och vilja sälja direkt. Lägger du en order på 140 kr kommer du köpa direkt från den ordern som redan ligger.
Senast redigerad av 2_Thumbs_Up 2013-01-23 kl. 21:26.
Citera
2013-01-23, 21:27
Medlem
Förde över mina btc från kapiton direkt till SR vid 9.30. När borde dom vara inne på sr?

Edit, var visst inne nu
Senast redigerad av pangkaka 2013-01-23 kl. 21:33.
Citera
2013-01-23, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Du lägger en order. Sedan får du vänta och se om någon annan accepterar din order.

Just nu ser Kapitons alla ordrar ut så här (längst ner):
http://bitcoincharts.com/markets/kptnSEK.html

Det finns en person som vill sälja ca 50 BTC för 140 kr styck, och så finns det flera köpordrar från 120 kr/BTC och nedåt. Säljarna vill givetvis ha så mycket som möjligt och köparna vill betala så litet som möjligt. Lägger du dig under 120 kr så hamnar din order bland de andras. Då får du vänta och se ifall någon kommer och säljer för det pris ni vill ha Lägger du dig över 120 kr så står du "först i kön" just nu om någon skulle komma in och vilja sälja direkt. Lägger du en order på 140 kr kommer du köpa direkt från den ordern som redan ligger.
Aha då förstår jag, tur att jag inte köpte för 144kr som var rekommenderat pris. Testade 125 och det tog 30sek tills det var klart! Tack för svaret!
Citera
2013-01-23, 21:41
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pangkaka
Förde över mina btc från kapiton direkt till SR vid 9.30. När borde dom vara inne på sr?
En bitcoinöverföring sker på ett ögonblick, så Silk Road har redan dina bitcoins. Dock så fungerar Bitcoin som så att det finns en möjlighet att scamma folk genom att ta tillbaka bitcoins som nyss skickades (väldigt svårt men tekniskt möjligt). Så många handlare väntar på ett antal konfirmationer från bitcoinnätverket innan de accepterar en betalning. En konfirmation tar i genomsnitt 10 min och det vanligaste är att handlare nöjer sig med 1-6 konfirmationer (en bitcointransaktion är i princip bombsäker efter en konfirmation enligt mig, så 6 är ganksa overkill men ändå vanligt).

Jag vet dock inte hur många konfirmationer SR brukar vänta på, så om någon vet kan de gärna flika in med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in