2013-01-17, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centitri
Pengarna brukar trilla in runt 18-19.00 hos Kapiton, så det är nog bara att vänta.

Angående att behöva legitimera sig så tror jag det bara handlar om när man överför större mängder pengar, typ över 10000 kr.

Okey. Det låter vettigt! Blev lite svettig ett tag där, även om det är ganska små summor det handlar om.
Citera
2013-01-17, 22:04
Medlem
Sopgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Bong
Ja det är normalt. Hos Swedbank kostar en internationell överföring 250 pix.

Rekommenderar att köpa direkt av någon i Sverige som vill sälja BTC, då blir 0 kr i avgift. Finns forum därute som matchar ihop säljare och köpare (kallas OTC, over-the-counter handel)

Bara hittat OTC-snack på https://bitcointalk.org/ och där verkar vara ont om svenskar som säljer i vart fall. Något fler tips på forum där det talas om köp/sälj av bitcoins? Gärna inrikes.

Men om man nu inte hittar någon som vill sälja till en direkt, är det Mtgox som har billigast avgift om man vill sätta in typ 5k sek? Svenska sidorna blir väl dyrare allihop?

Tacksam för svar.
Citera
2013-01-17, 22:46
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopgubbe
Bara hittat OTC-snack på https://bitcointalk.org/ och där verkar vara ont om svenskar som säljer i vart fall. Något fler tips på forum där det talas om köp/sälj av bitcoins? Gärna inrikes.

Men om man nu inte hittar någon som vill sälja till en direkt, är det Mtgox som har billigast avgift om man vill sätta in typ 5k sek? Svenska sidorna blir väl dyrare allihop?

Tacksam för svar.
Inget forum men https://localbitcoins.com/ listar säljare nära dig. Se till att trycka på knappen buy bitcoins längst upp, annars missar du många säljare. Det verkar dock som att priserna inte uppdateras med växelkursen, så du får nog dubbelkolla om de gäller.

P2P-handel med bitcoins är viktigt för att motstå den oundvikliga statliga attacken mot växelsiterna någon gång i framtiden.
Citera
2013-01-17, 22:49
Medlem
Fluxuss avatar
Vad är det som händer. En bitcoin kostar nu 111 kronor på Kapiton. Har gått och väntat på att priset ska falla så att jag kan köpa massor men nu ser det inte så ljust ut.

Kommer priset bara att öka och öka nu eller ska jag fortsätta vänta? Vad tror ni?
Citera
2013-01-17, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluxus
Vad är det som händer. En bitcoin kostar nu 111 kronor på Kapiton. Har gått och väntat på att priset ska falla så att jag kan köpa massor men nu ser det inte så ljust ut.

Kommer priset bara att öka och öka nu eller ska jag fortsätta vänta? Vad tror ni?

Precis som med vilken annan valuta som helst så är det knepigt att förutspå. Men fler och fler börjar ju handla med Bitcoins för det är jäkligt smidigt, så det kommer nog att vara en bra investering att bunkra lite nu. Jag funderar på att månadsspara en rätt stor klump i bitcoins.
Citera
2013-01-17, 23:50
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Orderboken har sett ut så här av och an i flera veckor nu.

http://mtgoxlive.com/orders?dark
Citera
2013-01-18, 01:49
Medlem
Ovcharkas avatar
  • Vad är det för nåt om att Swedbank har förbjudit Bitcoin-handel? Det har ju gått för sig förut...
  • Jävla priser! 100 spänn för en jävla BTC... Det är ju svindyrt. Men folk köper...
  • Bitcoin Nordic fortf. bäst?
Citera
2013-01-18, 01:57
Medlem
analogics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakedjunkie
mercabit.eu
Fockin nice. Länge velat prova SilkRoad men tyckt det vart för krångligt med alla banköverföringar hitådit.
Citera
2013-01-19, 01:12
Medlem
Hur köper jag Bitcoins from tex kapiton bitcoin nordic eller mtgox? Vill inte hålla på och byta/sälja och sån skit.

Vill kunna betala 100kr med mitt bank kort och få pengarna direkt till silkroad. Possible? Kan inte detta och vill ha det så lätt och snabbt som möjligt, spelar ingen roll om det kostar någon kr extra..
Senast redigerad av noziv 2013-01-19 kl. 01:16.
Citera
2013-01-19, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noziv
Hur köper jag Bitcoins from tex kapiton bitcoin nordic eller mtgox? Vill inte hålla på och byta/sälja och sån skit.

Vill kunna betala 100kr med mitt bank kort och få pengarna direkt till silkroad. Possible? Kan inte detta och vill ha det så lätt och snabbt som möjligt, spelar ingen roll om det kostar någon kr extra..

Använd telefon tjänsten swish och handla från btcx.se. Smidigt, enkelt och pengarna är på SR på bara några timmar.

EDIT: vet dock inte hur länge det tar på helger men antar att du har dom inom 24 timmar iaf.
Senast redigerad av sprangkorv 2013-01-19 kl. 09:34.
Citera
2013-01-19, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluxus

Jag tycker att priserna på Kapiton som regel ligger över Mt.Gox-priset, men det är väl vad man får betala för att slippa hålla på med internationella överföringar, väntetid, valutaväxling osv. Dock har priset stigit generellt under den senaste veckan, vilket har gett upphov till rekordnoteringar på Kapiton.

Är det någon som har provat localbitcoins.com ? Funkar det bra att träffa någon jeppe på stan och köpa/sälja?
Citera
2013-01-21, 12:01
Medlem
Orkar inte/är för trög för att fatta. Kan någon ge mig en detaljerad guide hur jag får btc och sen till sidan jag vil?
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in