2013-04-10, 16:36
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Hur många btc har du ?
Det håller jag för mig själv, men de jag har köpte jag i början av rushen 2011.
Citera
2013-04-10, 16:50
Medlem
y.ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Enligt vem? Om människor är beredda att betala x för y, så måste ju förstås att y är värt x, eller hur?
Det är skillnad på pris och värde.

Eftersom någon måste förlora pengar på bitcoin för att en annan ska tjärna pengar finns det ingen värdeökning bara en prisökning.
Citera
2013-04-10, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etnad11
Lite om bubblor:

Guld: Den ultimata Anti-Bubblan Del 1/2

Guld: Den ultimata Anti-Bubblan Del 2/2

Fast när vi snackar om BitCoin så kan vi inte snacka om en bubbla. Då dess värde har varit, är och kommer att bli: 0 (noll).

Är medveten om detta är en stor risk.
Jag är dock JÄVLIGT glad jag tog den för redan tagit ut insatsen plus bra vinst.
Har bara några Bitcoins kvar som jag har råd att förlora.

Jag har inte sålt mina för 0 så du får gärna förklara varför det inte skulle vara värt något?
Citera
2013-04-10, 17:12
Medlem
Etnad11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whockie
Är medveten om detta är en stor risk.
Jag är dock JÄVLIGT glad jag tog den för redan tagit ut insatsen plus bra vinst.
Har bara några Bitcoins kvar som jag har råd att förlora.

Jag har inte sålt mina för 0 så du får gärna förklara varför det inte skulle vara värt något?

"Know this, "the miners/developers of Bitcoins do never tell the owner that the Bitcoin has no intrinsic value, that judgment is reserved for the person you offer that currency to"!

Bitcoin Open Forum

Bitcoin Open Forum - Part 2

Bitcoin Open Forum - Part 3

Som sagt, det faktum att BitCoin är värt big fat 0 (zero), förhindrar inte idioten att köpa det. Märk väl, som jag sa tidigare: den sista idioten är inte född än.

Om ovanstående är svårt att förstå, don't worry, in due time, så kommer jag att lägga ut egen post om BitCoin på min blogg. På enkelförståelig svenska.
Citera
2013-04-10, 17:21
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
"Know this, "the miners/developers of Bitcoins do never tell the owner that the Bitcoin has no intrinsic value, that judgment is reserved for the person you offer that currency to"!

Bitcoin Open Forum

Bitcoin Open Forum - Part 2

Bitcoin Open Forum - Part 3

Som sagt, det faktum att BitCoin är värt big fat 0 (zero), förhindrar inte idioten att köpa det. Märk väl, som jag sa tidigare: den sista idioten är inte född än.

Om ovanstående är svårt att förstå, don't worry, in due time, så kommer jag att lägga ut egen post om BitCoin på min blogg. På enkelförståelig svenska.

Jag förstår inte varför värdet på bitcoin skulle vara noll. Anser du att SEK är värda noll med? Jag menar, du kan ju faktiskt köpa saker för bitcoin. Vad krävs för att bitcoin inte ska vara värt noll enligt dig? Varför är inte guld värt noll?
Citera
2013-04-10, 17:37
Medlem
Etnad11s avatar
Citat:
Jag förstår inte varför värdet på bitcoin skulle vara noll. Anser du att SEK är värda noll med? Jag menar, du kan ju faktiskt köpa saker för bitcoin. Vad krävs för att bitcoin inte ska vara värt noll enligt dig? Varför är inte guld värt noll?

SEK, som alla andra fiat valutor, är inte värt noll. Just pga. det faktum att det ÄR fiat, dvs. fiat as in "by government decree".

För att BitCoin inte skall vara värt noll så behöver det backas upp av nationalstaten (som SEK) eller bryta band med nationalstaten (som €).

Varför är inte guld värt noll? Det är en lång och tråkig historia min vän. En bra start hittar du dock under min signatur.
Citera
2013-04-10, 17:40
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
SEK, som alla andra fiat valutor, är inte värt noll. Just pga. det faktum att det ÄR fiat, dvs. fiat as in "by government decree".

Ok.

Citat:
För att BitCoin inte skall vara värt noll så behöver det backas upp av nationalstaten (som SEK) eller bryta band med nationalstaten (som €).

Varför är inte guld värt noll? Det är en lång och tråkig historia min vän. En bra start hittar du dock under min signatur.

Tack, jag klarar mig. Detta inlägget gjorde att jag tappade allt förtroende för dig. Adjö.
Citera
2013-04-10, 17:43
Medlem
Även om jag gillar Etnad så är han, liksom många andra ädelmetallsnissar, ganska så butthurt över att Bitcoin beter sig som guld och silver borde göra; stiga i värde extremt fort under ekonomiska kriser.

Hur det slutar får tiden visa men Bitcoin har liksom guld, det värde som människor är villiga att betala. Guld är inte annat än en sten i marken så som Bitcoin är en kod i en dator. Båda besitter liknande egenskaper vad gäller ökande av mängden, och kostnaden för att "gräva fram" respektive tillgång.
Citera
2013-04-10, 17:44
Medlem
Etnad11s avatar
Citat:
Ok.

Tack, jag klarar mig. Detta inlägget gjorde att jag tappade allt förtroende för dig. Adjö.

Tyvärr kan jag inte säga det samma.

Då jag hade 0 förtroende för dig från början så finns det ingenting att tappa.

PS
@bullgnome:

Butthurt?

Den var bra. Anyway, mitt lilla inhopp här, är ingenting annat än att plocka på mig lite karma.

"Do good things and good things happen to you, You know."
Senast redigerad av Etnad11 2013-04-10 kl. 17:54.
Citera
2013-04-10, 17:45
Medlem
Luftfrikadelles avatar
Citat:

Citat:
Ok.

För han är en pajas som tror att guld är värt något och att guldmyntfot systemet skulle vara räddningen på alla valutor. Det finns inte guld idag som skulle kunna backa upp systemet och nästan allt guld läggs på hög så varför skulle GULD vara värt något speciellt då???

Det som skulle kunna vara värt något är järn.

Inget är värt ett piss förrän Du sätter ett värde på det så enkelt är det.

Sen tror antagligen att det guld som finns på papper existerar på riktigt. Fan man kan handla med guld på börsen i flera ton som KAN tas upp ur marken men de existerar ej.

Fan ädelbögen dränk dig i guld!

http://www.zerohedge.com/news/2012-11-09/exclusive-bank-england-fed-no-indication-should-course-be-given-bundesbank

http://www.svd.se/naringsliv/branscher/energi-och-ravaror/riksbanken-har-inte-koll-pa-guldet_7841448.svd
Hon uppger att en mindre del av guldet finns i Sverige, men vill inte uppge i vilka andra länder guldet förvaras rent fysiskt.

Riksbanken och Riksrevisionen inventerar guldreserven som finns placerad i Sverige, men har ännu inte gjort någon liknande kontroll av den svenska guldreserv som befinner sig i utlandet. Sophie Degenne säger till DI att man inte gjort det för att ”de utländska centralbankerna sköter inventeringen själva. Sedan får vi kontoutdrag”

http://www.svd.se/naringsliv/branscher/energi-och-ravaror/nu-flyttar-tyskland-hem-sin-guldreserv_7830204.svd

Källa:
http://www.handelsblatt.com/politik/deutschland/reserven-bundesbank-will-deutsches-gold-zurueckholen/7629600.html

http://www.zerohedge.com/news/some-observations-bob-pisanis-visit-glds-vault

http://beforeitsnews.com/banksters/2012/09/chinese-discovered-fake-gold-bars-of-tungsten-in-2009-2431960.html
Senast redigerad av Luftfrikadelle 2013-04-10 kl. 18:02.
Citera
2013-04-10, 18:05
Medlem
lulz123s avatar
Bitcoin har droppat 35$ nu, krash på g?
Citera
2013-04-10, 18:07
Medlem
Etnad11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftfrikadelle
För han är en pajas som tror att guld är värt något och att guldmyntfot systemet skulle vara räddningen på alla valutor. Det finns inte guld idag som skulle kunna backa upp systemet och nästan allt guld läggs på hög så varför skulle GULD vara värt något speciellt då???

Det som skulle kunna vara värt något är järn.

Inget är värt ett piss förrän Du sätter ett värde på det så enkelt är det.

Den här pajasen tror inte på guldmyntfot. Den här pajasen anser dock att guld är värt något för att bland annat Europeiska Centralbanken (ECB) har det som NUMERO UNO under ASSETS på sin BALANCE SHEET. KAPISH, min vän?

Check this out:
http://www.ecb.int/press/pr/wfs/2013/html/fs130404.en.html

Spännande shit won't you say! Eller tråkig shit...

Anyway, denna pajasen kommer inte störa andra pajaser längre...om inte BitCoin dyker upp på en CB's balance shit...för då *ävlar kommer denna pajasen att dyka upp igen i BitCoin tråden.

PS
Ja, just det, järn är värt något. Det stämmer bra det. Å andra sidan:
Allt som glimmar är inte guld.

PS2
Citat:
Sen kommenterade du inte artiklarna jag visade ang guld som inte existerar eller guld som ingen räknar.

LOL Den som känner mig (mina post) kanske kan kommentera...

PS3
Ädelbög? Den har jag inte hört innan, Tack för den.

Puss å kram från ädelbögen!
Senast redigerad av Etnad11 2013-04-10 kl. 18:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in