2014-07-04, 20:55
Bannlyst
Misstänker att en som skickar bitcoins till mig glömde bifoga en transaction fee. Hur länge kommer jag behöva vänta?
Citera
2014-07-04, 23:43
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesusofrave
Misstänker att en som skickar bitcoins till mig glömde bifoga en transaction fee. Hur länge kommer jag behöva vänta?
Skriv in din (eller hans) adress på blockchain.info och du kommer att kunna se transaktionen, så att du vet du antagligen inte blir lurad, även om du inte kan spendera mynten.
Citera
2014-07-05, 19:19
Medlem
orezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesusofrave

beror på hur mycket transaktionen tar, men ungefär 3 - 4 dagar har erfarna då jag av misstag glömt transaktionsavgiften på mindre summor.
Citera
2014-07-16, 12:08
Medlem
Tjena. Hur köper man bc anonymt o snabbt.
Hur skickar man bc anonymt o snabbt.
Hur tar man emot bc anonymt o snabbt.
Hur tar man ut bc till cash anonymt o snabbt.
Citera
2014-07-16, 22:21
Medlem
Tjena, du kan använda Android-appen Mycelium för att hitta någon i ditt område som vill köpa eller sälja bitcoin för kronor.

När du tar emot bitcoin kan du vara anonym genom att skapa en ny adress. När du skickar bitcoin är det svårare att vara anonym om mottagaren vet vem du är, t.ex. om du handlar i en webbutik. Det finns mix-tjänster som blandar dina bitcoin innan de skickas till den adress du angett men transaktionen kan sannolikt ändå spåras.
Citera
2014-07-16, 22:25
Medlem
Kul med en positiv ledare om Bitcoin i Corren.
Citera
2014-07-16, 23:56
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
https://i.imgur.com/Sgua9SV.jpg

Nu erbjuder Newegg 10% rabatt om man handlar med Bitcoin. Jag tror detta är början till en trend där tillräckligt många företag nu tar emot Bitcoin att man börjar konkurrera om bitcoinkunderna. Jag räknar med att fler teknikföretag lär följa Neweggs fotspår inom snar framtid, och då blir också bitcoins fördelar över andra betalningsmedel betydligt självklarare för icke bitcoinägare.
Citera
2014-07-19, 09:42
Moderator
HelgeBuks avatar
Dell hoppar på tåget!

http://www.dell.com/learn/us/en/uscorp1/campaigns/bitcoin-marketing?c=us&l=en&s=corp
Citera
2014-07-19, 15:33
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Dell hoppar på tåget!

http://www.dell.com/learn/us/en/uscorp1/campaigns/bitcoin-marketing?c=us&l=en&s=corp
Det intressantaste här är ju att Dell är leverantör till andra företag som accepterar bitcoin såsom Overstock, Newegg och Tigerdirekt. Dessa företag betalar i nuläget någon procent i avgift för att växla sina bitcoininkomster till USD genom antingen Coinbase eller Bitpay. Åtminstone Overstock sparar redan en andel av sina bitcoins istället för att växla in dem.

Steget är inte långt från att dessa företag helt enkelt ber Dell om en bitcoin-invoice för att betala sina leveranser någon gång för att spara in på växelavgiften som de annars är tvungna att betala. Både incitamenten och infrastrukturen finns där nu. De har redan bitcoinsen, och att använda dem är billigare än att växla dem. Dell har i sin tur ingen anledning att inte acceptera detta mer än eventuella administrativa problem. De har ju redan infrastrukturen för att acceptera bitcoins riskfritt. Det är mer eller mindre sak samma för Dells del, men det skulle kunna ge en PR-boost.

Edit: Ännu mer intressant blir det ju för internationella leverantörer såsom Webhallen. Istället för växling Bitcoin -> SEK -> USD så skulle de nu teoretiskt kunna eliminera en växling. Vinsten för detta skulle Webhallen och Dell kunna dela på genom avtal. Jag tvivlar dock på att Webhallen har någon större bitcoinvolym i dagsläget som skulle göra detta lönsamt.
Senast redigerad av 2_Thumbs_Up 2014-07-19 kl. 15:42.
Citera
2014-07-19, 16:01
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Edit: Ännu mer intressant blir det ju för internationella leverantörer såsom Webhallen. Istället för växling Bitcoin -> SEK -> USD så skulle de nu teoretiskt kunna eliminera en växling. Vinsten för detta skulle Webhallen och Dell kunna dela på genom avtal. Jag tvivlar dock på att Webhallen har någon större bitcoinvolym i dagsläget som skulle göra detta lönsamt.
Du har nog rätt i att Webhallens bitcoinvolym är begränsad, men å andra sidan så borde väl kostnaden för att betala med Bitcoin vara ganska låg?

Goda nyheter iallafall. Nog det största som hänt i Bitcoins historia.
Citera
2014-07-19, 16:14
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin
Du har nog rätt i att Webhallens bitcoinvolym är begränsad, men å andra sidan så borde väl kostnaden för att betala med Bitcoin vara ganska låg?

Goda nyheter iallafall. Nog det största som hänt i Bitcoins historia.
Ja absolut. Kostnaderna i det här fallet handlar nog främst om att man redan har etablerade avtal med sina leverantörer, och jag kan tänka mig att det är en ganska stor process att övergå till att betala med bitcoin för en minimal del av volymen.

Jag hoppas att Overstock övertalar Dell till att acceptera bitcoin från dem. Deras CEO är libertarian och verkar pusha bitcoin lika mycket av politiska skäl som för PR för sitt företag. Det skulle vara ett bra PR-drag för båda företagen, och om Dell väl har etablerat ett sådant samarbete med ett företag så borde man enkelt kunna utvidga det till flera företag. Och när man börjar få siffror på besparingarna kommer man ha incitament till att utvidga liknande avtal med sina leverantörer. Och ju mer detta sprider sig desto färre valutaväxlingar kommer man behöva göra.
Citera
2014-07-21, 21:01
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Här är en mycket läsvärd artikel från Stripe angående Bitcoins potentiella framtid.
https://stripe.com/blog/bitcoin-the-stripe-perspective
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in