2014-06-26, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
När traditionella valutor är påtvingade och stängda är Bitcoin helt frivilligt och öppet. Detta möjliggör nya former av studier för ekonomer och forskare. Ladislav Kristoufek på Karlsuniversitetet har studerat vad som driver bitcoinvärdet och menar att detta skulle vara omöjligt att genomföra för traditionella valutor p.g.a. deras stängda och hemliga natur:

Ja helt riktigt, naturligtvis är det på det viset att öppenheten gör det möjligt att göra en socio ekonomisk analys som kanske inte varit möjlig tidigare. Det är spänannde tycker jag, men viktigt kanske att man får upppfattningen om hur stor omsättningen är av BCs, hur många köp/sälj trans som körs varje dag. Liknande försök har ju gjorts på olika universitet, ett slags spel med imaginära dollar, o dt visar ju ganska tydligt på människans dubbelnatur. En knasig aspekt är ju att många ekonomer antar att människan alltid handlar rationellt kring sina pengar, men så har ju visats gång på gång att så är inte fallet. En annan aspekt är att de flesta ekonomer antar att folk är ärliga, men det är ju ofta så att de inte är det ?

En stor del är impulsiva och det är väl bra det - annars skulle ju ekonomierna stå stilla tror jag,
alla kan ju inte bli kapitalister, och kanske inte villl det heller, pga att de är dåliga i matte tex ?

Jag har en stenrik bank-kompis men jag kan inte påstå att han alltid tänker rationellt

Citat:
Kreditkort är en 50-talsteknik som bygger på "pull" istället för Bitcoins "push". Man märker ganska snabbt att upplägget för kreditkorten är helt vansinnigt om man tänker efter en minut. Man ger alltså varje handlare åtkomst till sitt bankkonto där de ska hämta den summa pengar vi kommit överens om. Inget hindrar dem att senare hämta mer pengar på ditt konto om de önskar. Istället för att förhindra detta så har kreditkortsföretagen gigantiska bedrägeriavdelningar som betalar tillbaka pengar om du skulle råka ut för ett bedrägeri.

De 75000 kr som jag nämnde kom tillbaka, polisen tog ligan, det var jättebelopp som de hade förskingrat/skimmat.

Alltså om jag har ett företag AliBabaAB och säljer krimskrams och pärlemorklädda rövkliare och tar betalt i BC och så har jag försäkrat mig hos TrögHansa. Men så blir jag blåst på mina 30 000 BCs, -- Nu ställer jag in en skadeanmälan hos TrögHansa. - Skit på dig svarar dem, du har inget bevis på att du nånsin ägt pengarna, elrl var de tagit vägen ?

Allting är ju anonymt, eller hur ?

Alltså det här med valutor, kreditkort och andra värdepapper bygger på att det finns återförsäkringar i en kedja, efter varandra...

- Men såvitt jag kan se så har BC inte någon sådan mekanism, eller hur ? Det finns ingen som kan stödköpa BC om kursen faller ?

Citat:
Alla fiatvalutor är designade att bara hålla under en begränsad tid eftersom de bygger på att skulderna hela tiden ökar och ökar. Det finns inte pengar nog att återbetala alla gemensamma skulder. En fiatvaluta lever i genomsnitt i 27 år. I Zimbabwes fall gick det bara mycket snabbare. Jag läste nånstans att som nyfödd amerikan är man i genomsnitt skuldsatt för 1,4 miljoner dollar.

Donald Trump (jag tycker egentligen att han är en dryg idiot, men det är vad jag tycker), har gjort ngra mkt bra program som talar om att USA och medelamerikanen egentligen är rika som troll, helt enkelt för att det finns massor av tillgångar i USAs ekonomi som inte är upptagna i budgeten, tex bara fastighetsvärdena mm. Programmen är sevärda för han resonerar väldigt filosofiskt kring vad som är värdefullt, och visar på större ekonomisk insikt än han annars visat i andra sammanhang.

Det finns en skitkul Kalle Anka film om att Joakim von Anka kommer till ngn gudsförgäten ö där det inte finns ngra pengar alls. Men att infödingarna börjar använda kapsyler som betalningsmedel, rätt som det är är cirkusen med spekulation igång. Den är mycket sevärd, fast jag vet e 17 om den kan laddas hem, Duck Tales tror jag den heter. Möjligen finns den på Pirate Bay ?

En annan grej som är skum i våra finans system är frågan om koldioxid skatterna mm, dvs olika slags miljöavgifter osv. Jaghar varit ganska insatt i miljöfrågor förut... Låt oss säga att allting tickar på med att skatten ansamlas till stora fonder, om en 20-30 år är de kanske så jäkla stora att de kan utgöra en avsevärd kapitalist-maktfaktor i samhället. De kommer också att användas för spekulationscirkusar - Tänk på de sk löntagarfonderna ?

Det ligger i människans natur att försöka spekulera kring framtiden, ellr hur ?

De här koldioxid skatterna skulle väl bäst kunna användas som en slags buffert/räntebuffert för att köpa energi tex gas/olja/bensin/kol för att ta ner räntan på köpen, för energi lär vi behöva även i framtiden (trots alla miljö-utopister som tror annorlunda)

Risken med dessa miljöfonder är tror jag att de blir kanske astronomiska efter en tid och de kan bli så stora att de utgör en kapitalist-drake utan motstycke, dvs de kan styra o ställa i finansmarknaden - det kommer ju ändå att sitta människor bakom de där fonderna,

Så jag tror att de blir mera av en mycket stark ekonomisk faktor än en sann miljöfaktor.

Sen BC förutsätter ett fungerande internet, men det finns många platser där det inte finns, nåja om man nu kan tåla att betala ca 35kr/minut för en slö satellit uppkoppling förstås ??

Jag tror att BC tillsvidare kommer att vara en kuriosa artikel.

Sen det här med spekulation kommer alltid vara ett problem, men man skulle kunna ta ner spekulationsivern om världens finans institut kunde enas om en block-tid på kanske 8 timmar, det kompenserar isåfall de olika tidszonerna här på jorden, och när börserna öppnar på olika platser.

Dvs en centraliserad server som tar emot en köp/säljorder, lagrar den i 8 timmar, sen genomför
ordern. Det skulle få bukt med en del osunt beteende på börserna. Kurserna skulle fortfarande variera, men i långsammare takt.

Förr så använde man kontanter men inte var det så att man köpte dollar på förmiddagen o sålde dem sen på eftermiddagen ? Allting var lugnare då.

Ja det finns mycket att fundera på ja - Framtiden lär bli spännande hur man än tänker
Citera
2014-06-26, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orez
...
Det snygga är att ingen gör något åt det, bankerna vill slippa kontanhanteringen men ingen aktör skapar ett svenskt kortsystem eftersom visa/mastercard fungerar i princip hela världen. Det läskiga är att man sätter hela distributionen av pengar mellan säljare och köpare i händerna på enorma amerikanska företag.

Ja de är så sabla rädda för kontanter så jag sagt åt dem att de kan ge mej alla kontanterna om de är så rädda för dem ? Det är sjujäkla löjligt alltihopa - samtidigt är Svenska Riksbanken ena riktiga flatlöss när det gäller detta. Hanteringen av kontanter är ju en fråga om att upprätthålla förtroendet för kronan, och det har alltid varit så. Till o med kung Gustav Vasa ojade sig över att det var så dyrt att producera/hantera pengar, nåja de hade ju de här koppar-dalern som vägde många kilogram

Och väldigt hårda straff för tex sedelförfalskningar mm.

Att rån inträffar är ju ofrånkomligt, finns det inga kontanter så blir rånbytena istället smycken o mobiltfner och liknande ? Själva rånrisken blir ju så att säga bara utspädd ?

Bankerna blir ändå inte skyddade även om de tagit bort kontanterna helt, det räcker ju med en ny form av IT-rån, - Dvs en bov kommer in på banken med AK-47an o ett stulet leg o sticker upp i nyllet på kassören och ber att få överfört 2 millle på ett BC-konto ? Eller hur ? Hela mekanismen bakom ett rån kommer man inte ifrån ?

Tjopp - pengarna försvunna o blivit till bitcoin...

Det har alltid varit staten som stått för kostnaden att vakta och trycka sedlar, och i sanningens namn så skulle de stå för kostnaden för kreditkorten, ellr hur ? Eftersom de jämställer kortet med kontanter ?

Så varje svensk fick ett gratis kreditkort, ellr hur ? Ingen skulle behöva betala de drygt 200 kr för kortet sm bankerna tar ?

Det här med kortavgifter mm är ju rena rama skimmeriet alltihopa, - bankerna torde inte kunna visa att de har de kostnaderna för hanteringen. Och har förmodligen inte en susning själva vart kosingen tar vägen ?

Riksbanken har heller inte lagt ngn möda på att utreda om vad kreditkorten innebär i det långa loppet. Man vet ju helt klart från andra länders ekonomier att införande av kreditkorten alltid inneburit en uppgång av handeln, dvs att fler transaktioner görs, att pengarna snurrar fortare helt enkelt. Det blir fart på kommersen helt enkelt.

Egentligen skulle ju VISA MASTERCARD i Sverige vara ett eget finansiellt institut, men att de så att säga använde sig av deras teknik ändå ? Tänk om VISA MASTERCARD skulle bli sura på oss svenskar och stänga av Sverige ttillfälligt som man gjorde mot Ryssland elr var det Ukraina ?

Risken med VISA MASTERCARD är som sagt att de är enorma amerikanska företag som vi inte har så mycket insyn i - ej heller Federal Reserve kanske vet något ? Risken finns ju att ngn idiot i ledningen på VISA MASTERCARD liknande George Soros får en snilleblixt och med deras enorma kapitalreserv kan rentav sänka ett helt lands ekonomi ? Pga spekulation ? Elller köpa alla ex av Vakttornet, ellr imaginära guldgruvor av Mugabe ?
Citera
2014-06-27, 02:36
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Men så blir jag blåst på mina 30 000 BCs,
Varför gav du bort 30k bitcoin i förtroende? Jag tror inte du ska ta hand om ett företag med 30k bitcoin.

Likt mycket annat är det hursomhelst inte ett problem. Att detta missförstås är logiskt eftersom vi alla är födda rätt in i ett system som 1) låtsas skydda medborgaren 2) låtsas att det är naturligt nödvändigt (det var endast nödvändigt tack vare tekniska begränsningar/decentraliserat tillit).

Har vi inte synat bluffen under vår uppväxt (vilket vi antagligen inte har) kommer det ta tid innan krypto generar ett "ja jävlar.. va dumt". Men det kommer.
Citat:
Sen BC förutsätter ett fungerande internet, men det finns många platser där det inte finns,
Precis allt talar för att vi rör oss mot global tillgång till internet. Din poäng är bakvänd: det är svårt att få fiat-kreditkort, och det lär inte förändras. Folk blir exkluderade från fiat-systemet, inte från krypto. Det är ett stort problem idag, och en enorm orättvisa krypto tvärt om rätar ut.

Citat:
Sen det här med spekulation kommer alltid vara ett problem,
Absolut inte. Om det är ett problem med bitcoins deflationära upplägg - vilket återstår att se - kommer det justeras.

Givet såklart att vi inte vill ha mycket spekulation/volatilitet, men då kan det inte rimligen förklaras som ett problem.

Det är viktigt att påminna sig själv om att vi i och med krypto går in i ett organiskt/bottom up system, det är såklart lätt att glömma då vi inte är vana att analysera dessa. Fiat är top down/statiskt och ansatser till analys görs därför väldigt annorlunda. Det går exempelvis att påstå att X alltid kommer vara ett problem med fiat, medans ett organiskt system får komplexare analyser och praktiskt taget obegränsad utfallsyta.
Senast redigerad av Trillske 2014-06-27 kl. 02:53.
Citera
2014-06-27, 11:55
Medlem
orezs avatar
Kan ju sätta upp en varning för er alla som lagrar Bitcoins i brainwallets, det finns en hel del botar som har koll på en massa olika brainwallets och överför tillgångarna så fort de dyker upp i dem.

Ett bra exempel på hur det kan gå
http://www.reddit.com/r/Bitcoin/comments/2955z7/who_the_fuck_sent_108_btc_to_the_correct_horse/

Det är speciellt wallets skapade med denna som anses vara osäkra!
http://brainwallet.org/

Det som anses vara säkert och användarvänligt är att ladda hem bitaddress.org och köra igång det på en dator som inte är uppkopplad mot internet och aldrig kommer vara uppkopplad, och sedan skriva ut på papper.
https://github.com/pointbiz/bitaddress.org/archive/master.zip

Fördelaktigt skapar men en wallet med BIP38-kryptering så du måste ange en nyckel för att kunna använda dig av tillgångarna. Ett annat sätt är att skapa en multisign wallet eller Split wallet

Skapa flera nycklar som måste kombineras för att få kontroll över tillgångarna. t.ex 3 olika nycklar var av 2 nycklar måste kombineras. Kan vara bra att sprida ut på flera olika fysiska ställen. Så brinner kåken upp så är inte risken att ens tillgångar är borta. Vill någon komma åt tillgångarna måste de söka upp nycklarna på två olika ställen, det räcker inte med att bara hitta en nyckel.
Citera
2014-06-28, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Varför gav du bort 30k bitcoin i förtroende? Jag tror inte du ska ta hand om ett företag med 30k bitcoin.....

Nej, det var ju bara ett hypotetiskt tankeresonemang, mot ren och skär dumhet finns ju ingen bot, eller hur ?

Hihi, jag läste om ngn som grävde i soptippen efter en kastad hårddisk för att få tag i sina BCs,
Ungefär som att jag s kulle sitta o sura att jag sullade bort frimärken för länge sen som idag skulle vara värt massor av kosing.

Nja, spekulation kan man ju inte komma ifrån, den som vinner på spekulation blir ju glad som ett troll som tex George Soros, den som förlorar, klagar ju o blir ju sur o kräver reglering. Att stoppa spekulation skulle ju innebära en kommunistisk ideologi, men även där fanns ju en form av intern penning-/förmåns- spekulation inom parti apparaten i tex forna östblocket. Eftersom det inte heller fanns ngn mycken insyn, så kunde de ha massor av hemliga konton och projekt på gång utan att det syntes utåt. Eftersom ingen hade koll på budgetarna.

Någon som fått tag i Duck Tales, Kalle Anka filmen ? Den är faktiskt kul - men PK-korrekta svenska tidningar tyckte att filmen var rasistisk för den utmålade infödingarna som dumma och lata (= vilket ju de var), och ville att den inte skullle sändas/ges ut. Filmen torde nog vara drygt 20 år gammal nu, - -- Idiotiskt,

Så fort man skildrar mänsklig dumhet och det kan anknytas till ett annat folkslag så är rasist spöket framme igen hos PK-Media ? Äh skit samma det var bara en parentes. Det hör ju inte hit i den här tråden...

Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Precis allt talar för att vi rör oss mot global tillgång till internet. Din poäng är bakvänd: det är svårt att få fiat-kreditkort, och det lär inte förändras. Folk blir exkluderade från fiat-systemet, inte från krypto. Det är ett stort problem idag, och en enorm orättvisa krypto tvärt om rätar ut.

Japp, men många områden kommer inte att kunna bygga ut internet i den omfattning som behövs. Isåfall skulle vi behöva massor av billiga satelliter, men som det ser ut nu, finns ingen sådan teknik, Man måste kunna öka bandbredden ngt alldeles extremt mycket för alla vill väl kunna ladda film osv

En del u-länder har ju betalningssystem via sms/mobtfn det är visserligen småbelopp som byter ägare, men även där så krävs ju täckning. I orostider så kan ju sabotage på såna gsm-master/anläggningar bli stora problem.

Om sådan här digitala valutor får ett stort genomslag kommer staterna att vilja ha en bit av kakan, de går ju miste om momsen osv, Och jag tror det blir ett ogörligt problem att lösa det utan regleringar. Staterna måste ju få in skatter till diverse allmänna ändamål.

SÅ då kan de beskatta internet som sådant, ellr hur ? Ungefär som den förhatliga media-skatten ? Så eftersom staten inte kan avgöra om en informationsbit har med BC att göra (allting är ju kryptat), så tar man skatt på all internet trafik, och vi får det inbyggt i elmätaren måntro ? Idiotisk tanke men den finns ju ?

Iofsig skulle ju tex svårt skuldsatta u-länder/människor sätta upp skuggbudgetar med e-valutor som bas o de behöver ju inte redovisa dem som tillgångar, och kan få sin egen interna ekonomi att snurra ändå, o dra ut på återbetalningarna ?

Citat:
Ursprungligen postat av orez
Kan ju sätta upp en varning för er alla som lagrar Bitcoins i brainwallets, det finns en hel del botar som har koll på en massa olika brainwallets och överför tillgångarna så fort de dyker upp i dem....

Jappså snart det finns monetära tillgångar så kan det ju bli försök tilll stöld, det är ju människans opportunistiska karaktär som sätter den moraliska kompassen, tyvärr. För tjuven är det ju trevligt...

Men men det finns ju en tanke som jag funderade på en del, det ä rju så att dollarns värde håller idag uppe världshandeln på ett helt ojämförbart sätt, i stort sett sedan östblockets fall. Och det är ju så att Federal Reserve kan sägas stå som garant för dollarns värde eller hur ?

Men FR kan inte beskatta andra länders handel med dollar, fastän de kanske borde göra det ? Om de kunde beskatta, kan de i så fall bygga upp mera i kapitalreserv, att hålla kursen stadig ?

Istället kunde FR ge ut en e-handel-dollar som de faktiskt kunde skimma (nåja beskatta), och det i sin tur skapade den kapital reserv de behöver för att vara garant.

Finns det ngra tendenser hos Kinas centralbank att göra deras valuta mer gångbar i utlandet ?

Indiens riksbank tex tror jag tillåter fortfarande inte ngn omfattande handel med valutan INR Rupies,
trots att den har en stor ekonomisk bas vad jag förstår.

Jag tror att stadiga kurser är egentligen bra för världsekonomin i det stora hela, köper jag en supertanker med råolja för 200 milj och den tar 4 veckor för att komma fram så villl jag inte betala 260 milj då, för att kursen sjunkit ? det är alltid ngn som vinner/ngn som förlorar i det här spelet,
o kan ställa budgetar på ända. Jag tycker att det är viktigare att hålla budgeten än att spekulera i valuta fluktuationer ?

Kanske vi ska återgå till koppardalern som betalningsmedel nu ?

Koppartjuvarna i södra Sverige är iafall långt före oss på det planet, - de är inte dumma nä ?
Citera
2014-06-28, 12:14
Medlem
72mms avatar
Citat:
Men men det finns ju en tanke som jag funderade på en del, det ä rju så att dollarns värde håller idag uppe världshandeln på ett helt ojämförbart sätt, i stort sett sedan östblockets fall. Och det är ju så att Federal Reserve kan sägas stå som garant för dollarns värde eller hur ?
Det är nog snarare tvärt om, det är världshandeln som håller dollarns värde uppe, speciellt då oljan. FR är officiell "garant" för värdet, ja. Men sedan 1971 är dollarn en fiat-valuta, så värdet är helt baserat på förtroende för valutan i sig.
Citera
2014-06-28, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Det är nog snarare tvärt om, det är världshandeln som håller dollarns värde uppe, speciellt då oljan. FR är officiell "garant" för värdet, ja. Men sedan 1971 är dollarn en fiat-valuta, så värdet är helt baserat på förtroende för valutan i sig.

Ja självklart är det ju så, FR kan ju inte ensam sköta allting, nä där e det förstsås alla andra banker som handlar med dollar som är intresserade av att kursen hålls någorlunda stabil. Det skapar ju förtroende för världshandeln som sådan ja. Hann inte utveckla tanken så mycket kring det här, Men det är nog inte så att alla frågar FR om råd ? Eller hur ?

I realpolitikens namn så fjäskar västländerna för araberna, och det är ju inte så himla konstigt med tanke på att de sitter på enorma tillgångar i olja. Skulle USA vilja stödja Israel fullt ut skulle de kanske agerat annorlunda. Men så snart USA fått fina oljekontrakt med araberna, ja då kan de gå ut o säja att de stödjer Israel. När nya kontrakt ska förhandlas igen, ja då är Israel inte värt ett piss i USAs ögon, realpolitik alltså. Men men USA och väst vet att världshandeln hålls igång med oljan o ch gasen, ja se på tex Ukraina och Ryssland.

Sen får vi gräva en tunnel te Norge och sno lite av deras gas och olja, så Sveriges finanser blir litta bättre

Jaghar varit på flera resor till bla Indien och det är ju rätt märkligt där, folk lever alltså på typ en dollar om dagen i de fattiga områdena, I somliga byar finns ingen el bla, o solpaneler kostar ju typ flera årslöner för en vanlig fattig - inte konstigt att stagnationen i de områdena riskerar att fortsätta.
I många år till.

Många av dem är ju analfabeter och skulle knappast fatta ett sådant här upplägg med virtuella plånböcker, krypton mm...

Iallafall så är det ju spännande med dessa nya e-valutor och man får ju följa med så gott det går.
Spännande tycker jag ! Ska kolla om jag kan stoppa BCs i madrassen ja ?

Nu har jag inte räknat på det men att BC är limit till bara 21 milj är i sig en godtycklig limit, man kunde lika gärna ha 128 bit flyttals aritmetik, det är bara att skriva sån kod,
som med allt annat det är bara att skriva om den ?
Citera
2014-06-29, 05:34
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Nej, det var ju bara ett hypotetiskt tankeresonemang, mot ren och skär dumhet finns ju ingen bot, eller hur ?
Nej, det gör det inte, men den premissen gäller även för ett centraliserat system.

Citat:
Japp, men många områden kommer inte att kunna bygga ut internet i den omfattning som behövs. Isåfall skulle vi behöva massor av billiga satelliter, men som det ser ut nu, finns ingen sådan teknik, Man måste kunna öka bandbredden ngt alldeles extremt mycket för alla vill väl kunna ladda film osv

En del u-länder har ju betalningssystem via sms/mobtfn det är visserligen småbelopp som byter ägare, men även där så krävs ju täckning. I orostider så kan ju sabotage på såna gsm-master/anläggningar bli stora problem.
Varför kommer inte områden kunna bygga ut internet?
I takt med att marknader blir mättade blir andra marknader intressanta. Om vi slipper armageddon-scenarion kan jag i princip lova att vi får närmare global täckning under vår generation. Huruvida alla kommer kunna ladda film vet jag inte, men nu är det ju lite simplare täckning som krävs.

Citat:
Om sådan här digitala valutor får ett stort genomslag kommer staterna att vilja ha en bit av kakan, de går ju miste om momsen osv, Och jag tror det blir ett ogörligt problem att lösa det utan regleringar. Staterna måste ju få in skatter till diverse allmänna ändamål.

SÅ då kan de beskatta internet som sådant, ellr hur ? Ungefär som den förhatliga media-skatten ? Så eftersom staten inte kan avgöra om en informationsbit har med BC att göra (allting är ju kryptat), så tar man skatt på all internet trafik, och vi får det inbyggt i elmätaren måntro ? Idiotisk tanke men den finns ju ?
Också ett icke-problem på lång sikt, för vad är "staten"? Det är bara en centraliserad funktion, en aggregerad beslutsnod. I ett decentraliserat samhälle finns ingen central uttalad/godtycklig makt. Precis vilken framtid vi får är ju svårt att säga, men rimligen blir det till viss del upplöst (fortsatt upplösning), till viss del nya centrala funktioner. Men vad som händer i och med krypto är att situationen blir transparent och vi slipper en massa abstrakta hierarkier. D.v.s. mindre risk att det uppstår centrala institutioner skapade av centrala institutioner skapade av centrala institutioner. Det är den typen av hierarkier som gör att många inte ens tänker på att "staten" bara en centraliserad form av mänsklighetens beslutsfattande, det vill säga dina och mina och alla andras beslut.

"Staten" kan alltså inte gå in och reglera en massa saker utan folkets vilja. Staten är folket och det kommer äntligen bli väldigt tydligt i takt med att utvecklingen fortskrider.

Detta har egentligen alltid varit sant, även i diktaturer och kungadömen. Det har bara varit mer abstrakt och oerhört mycket svårare för de individuella "delarna" att förstå sin del i helheten. Innan internet kunde delarna knappt ens kommunicera med varandra.
Senast redigerad av Trillske 2014-06-29 kl. 05:45.
Citera
2014-06-30, 00:59
Medlem
Vilken är den bästa/säkraste och billigaste siten för att att köpa bitcoins för runt en tusenlapp?

Rekommendera inte fybse för den är sämst.

Mycket tacksam för svar

mvh
Citera
2014-06-30, 03:58
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddler
Vilken är den bästa/säkraste och billigaste siten för att att köpa bitcoins för runt en tusenlapp?

Mycket tacksam för svar

mvh
Bitstamp utan tvekan. Det är däremot inte det enklaste, det är en viss process att bli godkänd och sedan ytterligare några dagar att föra över pengar. Men lätt värt det, de har varit exemplariska ganska länge nu.
Citera
2014-07-02, 21:30
Medlem
Klartos avatar
Citat:

Mycket tacksam för svar

mvh

Jag rekommenderar också Bitstamp. Stabilt och pålitligt, tryggt. Men som sagt, långt ifrån den snabbaste då det är en verifieringsprocess som ny medlem samt att det tar ett tag att genomföra en internationell betalning.
Citera
2014-07-03, 13:17
Medlem
orezs avatar
Citat:

Mycket tacksam för svar

mvh

Har kört Bitstamp sen jag började höra första rapporterna om att det var svårt att få ut tillgångarna från MT.GOX, såg till att bli verifierad på Bitstamp och handlade där istället. Har aldrig haft problem med Bitstamp, men är vaksam. Använd aldrig en exchange som en wallet, utan när du skall handla så för du över just då. Finns för stor risk att de försvinner från jordens yta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in