2014-03-26, 02:55
Medlem
JahLoves avatar
asso finns de ingen sida man kan få bitcoins Direkt genom att sätta in cash från SEB t.ex ?
jag har SEB, men överallt så är det "Bankgrio" o då tar det X antal timmar...
Citera
2014-03-26, 08:23
Medlem
Fruity Freshs avatar
http://i.imgur.com/620nfSO.jpg

Det här är stort! Första stora svenska retailern?

EDIT: Tvåa på bollen...
Senast redigerad av Fruity Fresh 2014-03-26 kl. 08:28.
Citera
2014-03-26, 08:36
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
bli inte som denna dock

http://cdn.memegenerator.net/instances/500x/43115497.jpg

Trådens kreative konstnär. Fullständigt lysande!
Citera
2014-03-26, 08:39
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Trådens kreative konstnär. Fullständigt lysande!

hahaha, inte jag som gjort den där dock
Citera
2014-03-26, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JahLove
asso finns de ingen sida man kan få bitcoins Direkt genom att sätta in cash från SEB t.ex ?
jag har SEB, men överallt så är det "Bankgrio" o då tar det X antal timmar...

Har du Swish? Isåfall vända dig till btcx.se eller localbitcoins.com där du kan få bitcoins utbetalda inom 1-2 timmar.
Citera
2014-03-26, 15:18
Medlem
Davidparkers avatar
Läste flera som inte vill verifiera sig på t.ex. Safello på grund av rädsla fastän de bara vill långtidsinvestera. För er som ska långtidsinvestera kan vara lugna. Det är endast om man köper varor med btc som man då är ABSOLUT SKYLDIG till att skatta/eller om man ska växla in sina btc till någon valuta. Något som egentligen borde vara självklart.
Citera
2014-03-26, 22:10
Medlem
anre24s avatar
Någon som testat handla med BitCoin på Webhallen?
Citera
2014-03-26, 23:12
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Om vi leker med tanken att bitcoin kostar 3000$ om 3 år och börserna i världen kraschar. Det är då bitcoin kommer ställas inför den slutgiltiga frågan. Kan bitcoin konkurrera med guldet om alla de rädda pengar som skall in någon annanstans än på aktiemarknaden.

Därför är det så otroligt viktigt att oseriösa aktörer sållas ut och att när kraschen kommer är förhoppningen att bitcoin anses ganska stabilt.

Vid ett sådant scenario tror jag bitcoin når 10.000$

Det är dit jag siktar i ett första steg. Här gäller det att vara jävligt långsiktig.

Vad tror panelen. Hur kommer bitcoin påverkas av en börskrasch?

Jag tror inte att bitcoin skulle krascha tillsammans med börsen. Om den inte skulle göra det eller klara av att hålla pris nivån någorlunda stabilt. Då tror jag som du att vi skulle se ett rally till mycket högre priser. Först skulle den nog gå ner det intressanta skulle vara vad som händer sen.

Jag tror inte bitcoin kommer att konkurrera med guldets stabilitet ännu på ett tag. Men det är ett intressant att följa prisutvecklingen för båda! 1 bitcoin var ju nästan värd mer än 28gram guld i december.

Men nu leder guldet igen $1300 och bitcoin ungefär $580 det vore ganska otroligt, om det någonsin sker, att få se en bitcoin gå till ett högre pris än ett ounce guld.
Citera
2014-03-26, 23:34
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Men nu leder guldet igen $1300 och bitcoin ungefär $580 det vore ganska otroligt, om det någonsin sker, att få se en bitcoin gå till ett högre pris än ett ounce guld.

Tänk på tillgång och efterfrågan. OM vi nu för resonemangets skull säger att bitcoin skulle bli väldigt populärt som betalningsmedel (pga sina för ändamålet väldigt fina egenskaper), så till den milda grad att totala antalet bitcoins värderas till, låt säga en tiondel av allt guld. Antalet uns guld som finns i cirkulation är nog runt 5 miljarder (här uppskattas det till 10 miljarder, men jag tycker beräkningen verkar hög) och om vi då för sakens skull, bara för att ha en siffra, säger att ett uns guld värderas till $1000 får vi en totalsumma på 5 000 miljarder dollar.
Skulle då bitcoinsen totalt värderas till 500 miljarder dollar, och antalet vara ca 20 miljoner (och till dess är det sisådär tjugo år, så den här räkneövningen är vinklad till guldets fördel) så blir då varje bitcoin värd $25 000, dvs 25 gånger så mycket som ett uns guld.

Många om och men inblandade, men det räcker alltså att bitcoinsen tillsammans värderas till en 250-del så mycket som guldet för att de ska "kosta lika mycket". Och, notera att de tusentals, kanske hundratusentals, bitcoins som gått förlorade sedan det första blocket skapades inte är inräknade...
Citera
2014-03-27, 01:57
Medlem
Arbetarbroders avatar
Om jag vill köpa bitcoin nu, sent en onsdagkväll såhär. Hur lång tid skulle det ta innan jag hade fått mina sek i bitcoins?
EDIT. Menar givetvis från en av de etablerade bitcoinställerna och inte från en privatperson
Senast redigerad av Arbetarbroder 2014-03-27 kl. 01:59.
Citera
2014-03-27, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Om jag vill köpa bitcoin nu, sent en onsdagkväll såhär. Hur lång tid skulle det ta innan jag hade fått mina sek i bitcoins?
EDIT. Menar givetvis från en av de etablerade bitcoinställerna och inte från en privatperson

Ikväll skulle jag säga om du inte använder bankgiro. Det tar väl en dag för det att gå igenom.
Citera
2014-03-27, 02:27
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsyketSviker
Ikväll skulle jag säga om du inte använder bankgiro. Det tar väl en dag för det att gå igenom.

Jaha, där ser man. Det förvånar mig lite att det inte finns någon snabb handel med Bitcoin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in