Citat:
Ursprungligen postat av D.H.
För er som använder eller tänkt använda Kapiton kan det vara värt att läsa
detta inlägg på bitcoin.se-forumet. Jag har själv ingen erfarenhet av Kapiton så jag tar inte ställning i frågan men det låter som att man kanske ska tänka till innan man skickar över några större summor.
"Efter flera mail fram och tillbaka, så kommer jag med förslaget att mina vänner ska höra av sig till kapiton.se för att verifiera att det är de som skickat över pengarna till mitt konto för Sebastian på kapiton.se vill varken ge mig pengar eller bitcoins på kontot, han vill heller inte skicka tillbaka pengarna."
"Sebastians sida
www.kapiton.se 4500:- kastade i sjön, som ligger på hans konto. Kommer antagligen aldrig få tillbaka de pengarna heller."
Jag kan bara beklaga din avsaknad av källkritik, jag ser nämligen inte alls varför du ansåg att detta uppenbara skitsnack var värt att repetera.
Att denna anonyma individ känner till mitt för- och efternamn, säger sig vara bestulen av ej färre än tre bankgiröverföring (läs: jättespårbara pengar) och ändå kommer fram till den underliga slutsatsen att han inte kommer återfå pengarna står på egna ben och kan efter minimal slutledningsförmåga i sin helhet förkastas som uppenbara lögner.
Kapiton har 1500+ användare, har haft fler än tusen insättningar och fler än 250 uttag (Bitcointransaktioner inte medräknade). De senaste 30 dagarna har volymen totalt uppgått i en halv miljon kronor och inom en snar framtid kommer den hundratusende ordern att placeras. Trots dessa siffror finns det bara ett enda utlåtande som är rakt igenom negativt: allt detta bör tala för sig själv.
När jag inatt upptäckte denna kritik skrev jag något som med lite fantasi bör kunna tas för en förklaring tillika
svar.
/ Sebastian
Edit: D.H. Vänligen ignorera till viss del mina förolämpningar, de var på sin höjd till hälften allvarligt menade.
Edit2: Nu tar jag visserligen Nikssons påstående ur sitt sammanhang, men tilläggas bör att man generellt sett gjort något väldigt konstigt (korkat, komiskt) om man alls kan påstå sig blivit blåst på tre olika penningöverföringar, oavsett sammanhang.