2012-10-15, 01:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stompz
Okej som jag förstod det då.

Rekommenderat pris är ofta för högt, kolla köp och sälj-ordrar som finns och lägg dig nånstans därimellan, om det inte finns nån säljorder som är låg nog för vad du tycker är rimligt.

Generellt, lägger du ett köpbud på 5-10% över kursen på MtGox borde du få avslut rätt snart.
Citera
2012-10-16, 15:09
Medlem
Yo dawgs, ber om ursäkt för min tardighet på direkten. Men jag köpte 7 bitcoins från Btcx.se och har fått ett mail om att ordern är slutförd. Men min plånbok gapar tom ändå. Måste jag göra något för att mina bitcoins ska dyka upp eller har dom rövkört mig?

// Da main dawg
Citera
2012-10-16, 17:45
Medlem
raven101s avatar
Fan vad det skiftat senaste dagarna. Innan helgen låg 1 btc på 90 kr idag 85. När ska man sälja tro?
Citera
2012-10-16, 19:03
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tehdawg
Yo dawgs, ber om ursäkt för min tardighet på direkten. Men jag köpte 7 bitcoins från Btcx.se och har fått ett mail om att ordern är slutförd. Men min plånbok gapar tom ändå. Måste jag göra något för att mina bitcoins ska dyka upp eller har dom rövkört mig?

// Da main dawg
Vilken bitcoinklient använder du? Den officiella klienten måste ladda ner hela blockkedjan så troligtvis har det blocket där din transaktion inte laddats ner ännu. Enligt http://blockchain.info/ så finns det för tillfället 203574 block. Du kan söka på din adress där och se om btcx har skickat bitcoinsen. Hittar du den i blockkedjan så är det bara att vänta tills alla block är nedladdade (står längst ner i hörnet i klienten) så kommer transaktionen att dyka upp.

Det finns också lättviktsklienter som inte behöver hela blockkedjan och därmed funkar direkt.
Citera
2012-10-17, 21:15
Medlem
D.H.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.H.
För er som använder eller tänkt använda Kapiton kan det vara värt att läsa detta inlägg på bitcoin.se-forumet. Jag har själv ingen erfarenhet av Kapiton så jag tar inte ställning i frågan men det låter som att man kanske ska tänka till innan man skickar över några större summor.

"Efter flera mail fram och tillbaka, så kommer jag med förslaget att mina vänner ska höra av sig till kapiton.se för att verifiera att det är de som skickat över pengarna till mitt konto för Sebastian på kapiton.se vill varken ge mig pengar eller bitcoins på kontot, han vill heller inte skicka tillbaka pengarna."

"Sebastians sida www.kapiton.se 4500:- kastade i sjön, som ligger på hans konto. Kommer antagligen aldrig få tillbaka de pengarna heller."

I rättvisans namn vill jag bara meddela att Sebastian nu har svarat på detta och ger en helt annan bild av situationen.
Citera
2012-10-17, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.H.
För er som använder eller tänkt använda Kapiton kan det vara värt att läsa detta inlägg på bitcoin.se-forumet. Jag har själv ingen erfarenhet av Kapiton så jag tar inte ställning i frågan men det låter som att man kanske ska tänka till innan man skickar över några större summor.

"Efter flera mail fram och tillbaka, så kommer jag med förslaget att mina vänner ska höra av sig till kapiton.se för att verifiera att det är de som skickat över pengarna till mitt konto för Sebastian på kapiton.se vill varken ge mig pengar eller bitcoins på kontot, han vill heller inte skicka tillbaka pengarna."

"Sebastians sida www.kapiton.se 4500:- kastade i sjön, som ligger på hans konto. Kommer antagligen aldrig få tillbaka de pengarna heller."

Jag kan bara beklaga din avsaknad av källkritik, jag ser nämligen inte alls varför du ansåg att detta uppenbara skitsnack var värt att repetera.

Att denna anonyma individ känner till mitt för- och efternamn, säger sig vara bestulen av ej färre än tre bankgiröverföring (läs: jättespårbara pengar) och ändå kommer fram till den underliga slutsatsen att han inte kommer återfå pengarna står på egna ben och kan efter minimal slutledningsförmåga i sin helhet förkastas som uppenbara lögner.

Kapiton har 1500+ användare, har haft fler än tusen insättningar och fler än 250 uttag (Bitcointransaktioner inte medräknade). De senaste 30 dagarna har volymen totalt uppgått i en halv miljon kronor och inom en snar framtid kommer den hundratusende ordern att placeras. Trots dessa siffror finns det bara ett enda utlåtande som är rakt igenom negativt: allt detta bör tala för sig själv.

När jag inatt upptäckte denna kritik skrev jag något som med lite fantasi bör kunna tas för en förklaring tillika svar.

/ Sebastian

Edit: D.H. Vänligen ignorera till viss del mina förolämpningar, de var på sin höjd till hälften allvarligt menade.

Edit2: Nu tar jag visserligen Nikssons påstående ur sitt sammanhang, men tilläggas bör att man generellt sett gjort något väldigt konstigt (korkat, komiskt) om man alls kan påstå sig blivit blåst på tre olika penningöverföringar, oavsett sammanhang.
Senast redigerad av Kapiton 2012-10-17 kl. 22:17.
Citera
2012-10-17, 21:42
Medlem
Mannomorths avatar
Jag har nu lite frågor ang Bitcoin, då jag inte vill föra över pengar till ett företag som "omvandlar" min valuta till Bitcoins eftersom jag anser att det bekämpar en del av Bitcoins ledord (anonymitet).

Därför skulle jag vilja ist köpa bitcoins face-to-face, har hittat lämplig sig som erbjuder en sådant möte mellan säljare och köpare, men skulle någon kunna förklara för mig exakt hur en sådan transaktion skulle gå till?

Mvh
Manno
Citera
2012-10-17, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannomorth
Jag har nu lite frågor ang Bitcoin, då jag inte vill föra över pengar till ett företag som "omvandlar" min valuta till Bitcoins eftersom jag anser att det bekämpar en del av Bitcoins ledord (anonymitet).

Därför skulle jag vilja ist köpa bitcoins face-to-face, har hittat lämplig sig som erbjuder en sådant möte mellan säljare och köpare, men skulle någon kunna förklara för mig exakt hur en sådan transaktion skulle gå till?

Mvh
Manno
Jag har visserligen ingen erfarenhet med sådana transaktioner, men spontant skulle jag gissa att en sådan transaktion sker hemma hos denne. Du medtar med valfri metod en Bitcoinaddress till vilken säljaren från sin dator för det överrenskommna beloppet. Ett annat av mängder med alternativ vore exempelvis mobiltelefon till mobiltelefon.

En Bitcoin-check är ett mer obskyrt alternativ; en sådan skulle kunna ges ett värde med exempelvis en mobiltelefon. mobiltelefon till Bitcoin-address antingen manuellt inskriven eller införd med QR-kod.

Enklast är nog att fråga vald säljaren, det finns mängder av alternativ och jag tror inte någon kan påstås vara standard.

Råkar du ha en Androidtelefon finns det gott om plånboksmjukvaror: Bitcoinspinner är exempelvis lättanvänt och minimalt men lämnar dig ändå helgarderad.
Citera
2012-10-17, 23:39
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannomorth

Mvh
Manno
Om du är den som ska köpa bitcoins så behöver du egentligen bara en bitcoin-adress och en internetuppkoppling. Hur han som ska föra över bitcoinsen till dig gör är helt upp till honom. Ge honom adressen, låt han göra sitt och kolla så att transaktionen har gått igenom på blockchain.info.

Om ni båda har en smart phone så är det definitivt det simplaste alternativet, men fråga säljaren vad han föredrar.

Ett annat anonymt sätt att skaffa sig bitcoins är att göra det som valutor är till för, nämligen att sälja saker eller tjänster. Säljer du något och skickar det med post så behöver inte ens köparen veta vem du är. Samma sak gäller ifall du säljer tjänster över internet. Du kan även sälja items från online-spel på https://ogrr.com/ Jag har också sett folk erbjuda mindre summor bitcoins för att hjälpa till med översättningar av deras bitcoin-relaterade program o.s.v.
Senast redigerad av 2_Thumbs_Up 2012-10-17 kl. 23:44.
Citera
2012-10-18, 20:51
Medlem
80-talists avatar
Vad har hänt med btcx.se? Slutförde en transaktion i söndags, och fortfarande har inga coins trillat in. Och inte svarar de på mina mail heller.
Citera
2012-10-18, 22:42
Medlem
80-talists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80-talist
Vad har hänt med btcx.se? Slutförde en transaktion i söndags, och fortfarande har inga coins trillat in. Och inte svarar de på mina mail heller.

Never mind, det löste sig!
Citera
2012-10-19, 03:28
Medlem
Mannomorths avatar
Tack så mycket för hjälpen, återkommer när transaktionen är genomförd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in