Ett annat stort problem som verkligen stör mig är att bitcoin inte alls egentligen är intressant som handelsvaluta.
Det är helt enkelt inte lockande för företag att sälja något med prismärkningen tex, 0.00000754 bitcoin. På tok för krångligt och lockar inte direkt några köpimpulser.
Det folk kommer göra är att dyka ner i appen och slå bitcoin mot sin valuta.
Detta faktum är något som alla bitcoinbelivers jag känner väljer att helt blunda för.
Dom fattar men vägrar ta in. Så även jag.
Ev kan möjlighten ges att betala varan med bitcoin men en aktiv prismärkning med bitcoin tror jag inte vi får se.
Dessutom så kommer de flesta företag sälja vidare sina bitcoin omedelbart. Om bitcoin blir en sucess kommer det skapas mellanhänder. Typ
www.bitpay.com Dessa kommer per automatik utsätta sig för stora risker vid rörelser i valutan.
Så där ser jag en potientiell meltdown i kedjan.
Ska dessa företag försäkra bort sin valutarisk kommer det kosta mkt pengar. Och dessa måste tas någonstans ifrån.
En kryptovaluta som är anpassad efter handeln kommer nog på sikt. Men det är knappast bitcoin.
Är egentligen bitcoin så jävla smart uppbyggt egentligen?
Får vi inget stort genombrott i handeln så vad återstår då egentligen?
Visst, som en ren placering eller vid land to land transaktioner. Men det räcker inte för attnå min målkurs på 38.000$