2013-12-11, 20:33
Medlem
Jag har köpt o sålt mina bitcoins via Bitstamp, men numera måste man tydligen skicka in ID-kort på sig själv o faderulan.
Efter mycket tjat o gnat så har de lovat att om jag avslutar kontot så ska de skicka över mina bitcoins till min wallet och det jag undrar över nu är vars kan man handla anonymt?
Jag vägrar skicka in bevis på vem jag är, finns det någon bra site som inte tar hutlöst med pengar?
Citera
2013-12-11, 21:25
Medlem
alltså antar detta är allmänna frågor men jag undrar ändå.

om jag köper bitcoins med ett visa/mastercard kort, hur länge tar det innan det är bitcoins....?
om jag sedan överför summan till ett annat bitcoin-konto, hur pass säker är det att den inte spårar(?)

visserligen har jag förstått att det är en mycket svår att spåra (om ens möjlig)
Citera
2013-12-11, 21:31
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zZzlacker

om jag köper bitcoins med ett visa/mastercard kort, hur länge tar det innan det är bitcoins....?
om jag sedan överför summan till ett annat bitcoin-konto, hur pass säker är det att den inte spårar(?)

visserligen har jag förstått att det är en mycket svår att spåra (om ens möjlig)

Vet ej om det går att köpa vai visa eller mastercard nu för tiden.

Alltså. Varje transaktion som någonsin gjorts i bitcoinnätverkets historia finns lagrad. Dvs varje transaktion går att spåra hur lätt som helst. Det är publikt osv.
Kruxet är att knyta just dig till en transaktion.
Citera
2013-12-11, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fppE
Ingenting hindrar dig, kör på.
Jag tror det gör det. Annars hade tillräckligt många gjort det för att kurserna skulle bli utjämnade.

Hörde någon som hade en teori att Mtgox ständiga 7-10% högre värdering beror på att mtgox är väldigt svåra att få ut sina pengar på (lurendrejeri i mina ögon och gör det svårt för mig att förstå att någon ens använder sidan) - de har ju en maxgräns i månaden, men även utöver det ska de tydligen vara struliga när det kommer till utbetalningar.

Så summerat är $1 inte värt lika (dollarn alltså, inte bitcoinen) mycket på Mt.gox pga osäkerheten.
Citera
2013-12-11, 21:55
Medlem
Har kapiton enbart problem med att göra utbetalningar till kunder eller man man problem med att handla bitcoins på hemsidan? För annars så är det ju väldigt billigt att handla bitcoins där som man kan sedan skicka till valri address på en exchange.
Citera
2013-12-11, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Har kapiton enbart problem med att göra utbetalningar till kunder eller man man problem med att handla bitcoins på hemsidan? För annars så är det ju väldigt billigt att handla bitcoins där som man kan sedan skicka till valri address på en exchange.
Eftersom man inte kan sätta in pengar på Kapiton så är efterfrågan troligen låg, och då sjunker priserna.
Citera
2013-12-11, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Jag har köpt o sålt mina bitcoins via Bitstamp, men numera måste man tydligen skicka in ID-kort på sig själv o faderulan.
Efter mycket tjat o gnat så har de lovat att om jag avslutar kontot så ska de skicka över mina bitcoins till min wallet och det jag undrar över nu är vars kan man handla anonymt?
Jag vägrar skicka in bevis på vem jag är, finns det någon bra site som inte tar hutlöst med pengar?

Måste man köra med idkort oavsett summan på bitstamp? Då är det ju bara svindyra btcx och safello kvar, eller?
Citera
2013-12-11, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zZzlacker

Alla sidor jag har sett är banköverföring, vilket inte är särskilt mycket skillnad i säkerhet mot visa dock.
Du kan helt skita i bitcoinsen på sätt och vis. Det du bör fokusera på är själva handelssiten, hur mycket du kan lita på dom, för det är just där säkerheten sätter käppar i hjulet, det är där de (om "de" har eller får tillgång till) kan spåra dig - de ser din transaktion under giltigt namn och sedan ser de vilken btc-wallet det överförts till och sedan följer de bara de offentliga BTC-transaktionerna.

Vill du vara mer säker kan du köpa bitcoins, skaffa ett anonymt visakort www.instantlybank.com (gömd bakom proxy eller tor etc naturligtvis) sedan använda det visakortet för att göra en ny transaktion (om du nu hittar en sida som använder visa/mastercard, tror de båda bolagen bojkottar alla btc-trading siter för att btc är ett hot).
Då måste "de" först se den slutgiltiga BTC-transaktionen du inte vill att de ska se - sedan följa den till banken som ger ut anonyma kort - ha juridiskt makt (eller kunskap/by-proxy-makt-ala-usa till mer illegala metoder) att kräva/skaffa ut alla uppgifter de har om dig - hitta information om vilken wallet som sände in pengarna - följa dessa BTC-transaktioner till tradingsiten - ha juridisk makt (eller kunskap/proxymakt till mer illegala metoder) över tradingsiten för att ta reda på informationen om dig - beroende på om du krävs på riktigt ID eller en mer anonym tradingsida så har de dig där eller måste även ta steget att kontakta din bank.

Det absolut säkraste steget bör dock vara att köpa en miner, tex: https://www.kncminer.com/products/neptune
I teorin bör den återbetala sig mellan 2v-2mån (ta med några skopor salt och läs på om det istället för att ta mitt ord om detta är ett alternativ för dig) allt efter det är plus. Kan du köpa den någorlunda anonymt bör dina coins vara helt anonyma och ospårbara till din person om du använder falsk information och tor för eventuell pool (i bästa fall behöver du inte ens använda en pool men är inte tillräckligt tekniskt insatt i hur mining fungerar för att veta om det lönar sig eller ens är ett realistiskt alternativ).
Senast redigerad av Ui 2013-12-11 kl. 22:12.
Citera
2013-12-11, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Måste man köra med idkort oavsett summan på bitstamp? Då är det ju bara svindyra btcx och safello kvar, eller?

Tydligen. Förut så var det om man handlade under en viss summa så behövdes inte ID-kort, men nu kan jag inte föra över mina pengar någonstans eller ens mina bitcoins. De är låsta.
Jag kan fortfarande köpa o sälja men inte föra värdet ut från Bitstamp till min wallet eller till mitt riktiga bankkonto.
Citera
2013-12-11, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Kul att du använder dig av den mest oseriösa och uppenbart manipulerade börsen för att visa din point

Du påstod att Bitcoin aldrig åter skulle nå upp till 1000 dollar-sträcket. 6 dagar senare så hade den gjort det på Mt.Gox (låg på ca 1040). Jag frågade dig om du erkände att du hade fel. Du svarar inte på frågan och pratar dig ur den, så med andra ord, anser du att du inte hade fel?
Om den når upp till 1000-sträcket igen på Bitstamp då, anser du dig ha fel då? Eller vilken börs accepterar du?
Citera
2013-12-12, 01:47
Medlem
Någon som kan tipsa om en wallet där jag kan bara spara/förvara mina bitcoins? Alltså inte som varken kapiton eller fybse där man även kan casha till deg. Bara tryggt förvara dem.
Tack på förhand grabbar
Citera
2013-12-12, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yah00
Någon som kan tipsa om en wallet där jag kan bara spara/förvara mina bitcoins? Alltså inte som varken kapiton eller fybse där man även kan casha till deg. Bara tryggt förvara dem.
Tack på förhand grabbar

Bitcoins egna wallet?
Eller menar du en online? Då finns https://blockchain.info/sv/wallet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in