Citat:
Ursprungligen postat av
zZzlacker
alltså antar detta är allmänna frågor men jag undrar ändå.
om jag köper bitcoins med ett visa/mastercard kort, hur länge tar det innan det är bitcoins....?
om jag sedan överför summan till ett annat bitcoin-konto, hur pass säker är det att den inte spårar(?)
visserligen har jag förstått att det är en mycket svår att spåra (om ens möjlig)
Alla sidor jag har sett är banköverföring, vilket inte är särskilt mycket skillnad i säkerhet mot visa dock.
Du kan helt skita i bitcoinsen på sätt och vis. Det du bör fokusera på är själva handelssiten, hur mycket du kan lita på dom, för det är just där säkerheten sätter käppar i hjulet, det är där de (om "de" har eller får tillgång till) kan spåra dig - de ser din transaktion under giltigt namn och sedan ser de vilken btc-wallet det överförts till och sedan följer de bara de offentliga BTC-transaktionerna.
Vill du vara mer säker kan du köpa bitcoins, skaffa ett anonymt visakort
www.instantlybank.com (gömd bakom proxy eller tor etc naturligtvis) sedan använda det visakortet för att göra en ny transaktion (om du nu hittar en sida som använder visa/mastercard, tror de båda bolagen bojkottar alla btc-trading siter för att btc är ett hot).
Då måste "de" först se den slutgiltiga BTC-transaktionen du inte vill att de ska se - sedan följa den till banken som ger ut anonyma kort - ha juridiskt makt (eller kunskap/by-proxy-makt-ala-usa till mer illegala metoder) att kräva/skaffa ut alla uppgifter de har om dig - hitta information om vilken wallet som sände in pengarna - följa dessa BTC-transaktioner till tradingsiten - ha juridisk makt (eller kunskap/proxymakt till mer illegala metoder) över tradingsiten för att ta reda på informationen om dig - beroende på om du krävs på riktigt ID eller en mer anonym tradingsida så har de dig där eller måste även ta steget att kontakta din bank.
Det absolut säkraste steget bör dock vara att köpa en miner, tex:
https://www.kncminer.com/products/neptune
I teorin bör den återbetala sig mellan 2v-2mån (ta med några skopor salt och läs på om det istället för att ta mitt ord om detta är ett alternativ för dig) allt efter det är plus. Kan du köpa den någorlunda anonymt bör dina coins vara helt anonyma och ospårbara till din person om du använder falsk information och tor för eventuell pool (i bästa fall behöver du inte ens använda en pool men är inte tillräckligt tekniskt insatt i hur mining fungerar för att veta om det lönar sig eller ens är ett realistiskt alternativ).