2013-11-11, 13:10
Medlem
sprutbajss avatar
Någon mer som har väntat ett tag på att få sin insättning registrerad på kapiton?
Citera
2013-11-11, 13:12
Medlem
justiceBEAVERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av montevideos
Hur kan bitcoin lanseras som anonymt om man måste skicka in ID kort och räkningar, samma skitkontroll som banker mao

Valutan är anonym, men dom som säljer det kan ju inte vara det. Om man inte hittar någon som skiter i det. Finns några olika där man kan fake regga sig. Bara att söka runt.
Citera
2013-11-11, 13:12
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av montevideos
Hur kan bitcoin lanseras som anonymt om man måste skicka in ID kort och räkningar, samma skitkontroll som banker mao
Finns flertalet sätt att få tag i coinsen som är helt anonyma, sen kan man alltid använda sig av tumblers för att göra sig själv extra säker

Localbitcoins~
, sen kanske även detta inlägg kan hjälpa dig lite =)
https://www.flashback.org/sp45673161
Citera
2013-11-11, 13:44
Medlem
Norpheuss avatar
Hade äntligen fått fram cash för att investera i Bitcoin och nu ser jag att det kostar typ 4 gånger så mycket som för ett par månader sedan. Tror ni det här är en tillfällig höjd eller ska man haka på så snabbt det går? Det gäller ju att ligga före de stora massorna, och de flesta har inte hört om bitcoin än.
Senast redigerad av Norpheus 2013-11-11 kl. 13:51.
Citera
2013-11-11, 16:12
Medlem
Supersnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprutbajs
Någon mer som har väntat ett tag på att få sin insättning registrerad på kapiton?

Jupp. Satte in i slutet av förra veckan och inte fått in något på sidan idag. Står ju på deras sida att dom "stänger av" insättning v.46 (denna vecka) men att om man satt in pengar innan så ska dom komma in... Bara hoppas det stämmer.

Det tycker jag är det tråkigaste just nu med bitcoins, det går liksom inte att köpa på en gång utan man måste hålla på med bankgiro och skit som alltid tar ett par dagar. Man vill ju liksom kunna köpa på en gång, men det går ju inte nu såvida man inte redan satt in pengar på sidan vid tidigare tillfälle.

Vet någon en sida där det faktiskt är möjligt med direktbetalning? Står på Safello att man kan direktbetala med Handelsbanken (som jag inte har), vet inte om det funkar dock.
Citera
2013-11-11, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Hade äntligen fått fram cash för att investera i Bitcoin och nu ser jag att det kostar typ 4 gånger så mycket som för ett par månader sedan. Tror ni det här är en tillfällig höjd eller ska man haka på så snabbt det går? Det gäller ju att ligga före de stora massorna, och de flesta har inte hört om bitcoin än.
Det är svårt att säga det har hoppat upp och ner mycket de senaste dygnen, att valutan blir mer känd behöver inte vara något positivt. Eventuellt motstånd mot valutan kanske också ökar
Citera
2013-11-11, 17:06
Medlem
WhiskeyTangos avatar
Citat:

Vi hade en liten korrektion igår, frågan är om den var tillräcklig eller det kommer en lite större dip snart. Hursomhelst tror jag inte vi kommer att få se någon störtdykning i stil med den i april, då marknaden inte längre står och faller med MtGox, så ett pris runt 100-150 USD kommer vi nog inte se igen. Det finns alldeles för stort köptryck nu, speciellt nu när kineserna börjar komma igång på allvar.

Hade jag inte redan investerat så hade jag gått in nu, så länge du inte kan betala med btc på Starbucks är du en early adopter
Citera
2013-11-11, 17:36
Medlem
MTGOX har en väldigt stor lagg just nu, tror att kraschen kan komma när som helst. Just nu "Mtgox trading engine lag: 81m 57s"

Tänker på denna låt : https://www.youtube.com/watch?v=K2ku1A5Ox8U
Senast redigerad av visman 2013-11-11 kl. 17:46.
Citera
2013-11-11, 18:03
Medlem
Klartos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Finns flertalet sätt att få tag i coinsen som är helt anonyma, sen kan man alltid använda sig av tumblers för att göra sig själv extra säker

Localbitcoins~
, sen kanske även detta inlägg kan hjälpa dig lite =)
https://www.flashback.org/sp45673161

Till var och en som vill testa på den metoden som du länkar vill jag dock gärna berätta hur det gick för mig med den metoden: https://www.flashback.org/sp45988059
Citera
2013-11-11, 18:05
Medlem
Isildurrrrs avatar
Eftersom jag inte kan posta i Silkroad-tråden (av för mig oklara orsaker), så frågar jag här. Finns det någon som på något vis fått tillgång till sina Bitcoins på Silkroad, eller blev alla "beslagtagna" av FBI? Det har ju hänt lite med kursen sedan dess så det vore intressant att veta, det kan handla om rätt mycket kapital för vissa.

Kan även tillägga en mer teknisk fråga: Hur går det till när FBI beslagtar bitcoins? Har de tillgång till dem och kan de teoretiskt sälja dem för dollar? Förvaras de "fysiskt" på hårddiskar, och existerar enbart där? Jag märker att mina kunskaper kring hur Bitcoin fungerar rent tekniskt är begränsade.
Citera
2013-11-11, 18:26
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isildurrrr
Eftersom jag inte kan posta i Silkroad-tråden (av för mig oklara orsaker), så frågar jag här. Finns det någon som på något vis fått tillgång till sina Bitcoins på Silkroad, eller blev alla "beslagtagna" av FBI? Det har ju hänt lite med kursen sedan dess så det vore intressant att veta, det kan handla om rätt mycket kapital för vissa.

Kan även tillägga en mer teknisk fråga: Hur går det till när FBI beslagtar bitcoins? Har de tillgång till dem och kan de teoretiskt sälja dem för dollar? Förvaras de "fysiskt" på hårddiskar, och existerar enbart där? Jag märker att mina kunskaper kring hur Bitcoin fungerar rent tekniskt är begränsade.
Egentligen så lagras inte bitcoins någonstans. Alla transaktioner lagras dock i "molnet", i blockkedjan. Så alla kan se hur många bitcoins som tillhör varje adress. Det som man själv kan lagra på hårddisk är kryptonycklar som bevisar äganderätten till en viss adress. Dessa lagras vanligtvis på hårddiskar, men kan egentligen lagras hur som helst. Om du har en kryptonyckel som tillhör en viss adress så kan du bevisa för alla andra att du har rätt att spendera från den adressen och därmed genomföra en transaktion. Det är också genom att komma över dessa nycklar som du kan sno bitcoins från någon annan.

Det som hänt i Silk Roads fall är att FBI på något sätt kommit över de hårddiskar som de lagrade sina kryptonycklar på, troligtvis rent fysisk tillgång. En del av dessa nycklar verkar dock ha varit skyddade med lösenord då FBI bara kunde ta 27 000 BTC först. Men några veckor senare kunde de även claima 144 000 BTC till. Hur de lyckats med det är det ingen som vet just nu. Antingen har Ulbricht haft ett dåligt lösenord, han kanske hade skrivit ner det någonstans eller så gav han det till FBI i utbyte mot någon deal.

Hur som helst så har FBI skickat dessa coins till en egen adress som bara de själva har nycklarna till nu, så det är rätt kört att få tag i dem för alla utomstående.

Dock är det lite intressant att fundera över hur FBI själva har löst säkerheten kring dessa bitcoins. Jag kan tänka mig att det finns någon tekniker på FBI som funderar över att ta långsemester utomlands just nu.
Citera
2013-11-11, 18:59
Medlem
vizuals avatar
Citat:

skulle säga att om du får bitcoins för mindre än $300 så är det ett rätt bra pris och under $250 så är det ett kanon pris

tror inte vi kommer gå under $200 nånsin igen

edit: $340 är nog inte helt fel heller
Senast redigerad av vizual 2013-11-11 kl. 19:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in