2013-11-10, 20:59
Medlem
Det kanske blir ett ''krig mot virituell valuta'' eftersom kriget mot droger håller på att trappas med. Skulle inte blivit förvånad om USA fattade det beslutet och om Sverige ''hängde på''.
Citera
2013-11-10, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freeblaze
Det kanske blir ett ''krig mot virituell valuta'' eftersom kriget mot droger håller på att trappas med. Skulle inte blivit förvånad om USA fattade det beslutet och om Sverige ''hängde på''.

Jo om nu inte bankerna i USA redan köpt upp 80% av alla BC och ser en ny möjlighet till att tjäna pengar på det :P
Citera
2013-11-10, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Derp321
Jo om nu inte bankerna i USA redan köpt upp 80% av alla BC och ser en ny möjlighet till att tjäna pengar på det :P

Räkna inte med att bankerna kommer lobba för bitcoin. Bankerna har inga sådana incitament, det inrättade bankväsendet tjänar mer på att Bitcoin inte växer och vill därför givetvis behålla status quo.
Citera
2013-11-10, 23:03
Medlem
Har ett par frågor ifall någon har ork att besvara.

Är safello dyrare än kapiton eller missförstår jag något?
kapiton 1727sek
safello 237 eur=2050 sek

Om jag vill köpa på kapiton så kostar det just nu 1727 sek vill jag sälja så är det 1635 sek. Eller det står "rekomenderat pris".
Är mellanskillnaden på 5,3% en avgift som uppstår varje gång jag köper/säljer?

Om jag köper en BTC på safello kan jag då enkelt överföra denna till tex kapiton eller någon annan handlare, eller kostar detta något?

Vilken handlare är bäst tycker ni?
Citera
2013-11-10, 23:05
Medlem
En till fråga, tar det i ett nytt inlägg.

Ni som läst på om litecoin tror ni det kan bli något?

Ni som handlat, vart gjorde ni det och fungerade det bra?
Citera
2013-11-10, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lPhone

Om jag köper en BTC på safello kan jag då enkelt överföra denna till tex kapiton eller någon annan handlare, eller kostar detta något?

Ni som handlat, vart gjorde ni det och fungerade det bra?

Kan bara svara på dessa två frågor.

1. Föra över BTC mellan olika sidor är enkelt och kostar i vissa fall litegrann. Du har en deposit-adress på sidan du vill föra över dina BTC till, anger den på sidan du vill flytta dina BTC från och sen tar det en stund så är transaktionen klar.

2. Har endast handlat på btcx.se . Banköverföring till ett kontonummer ( då använde dom länsförsäkringar, dom kanske byter ibland. Jag vet inte). Fungerade väldigt bra, tog lite för lång tid enligt min mening för dom att ge mig mina BTC så jag använde deras support-chat så fixade han där det medans jag skrev med honom.
Citera
2013-11-11, 01:34
Medlem
Hittade en sida där man gratis kan tjäna bitcoins - http://free-btc.net.tf/
Citera
2013-11-11, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lPhone

Är safello dyrare än kapiton eller missförstår jag något?
kapiton 1727sek
safello 237 eur=2050 sek

Om jag vill köpa på kapiton så kostar det just nu 1727 sek vill jag sälja så är det 1635 sek. Eller det står "rekomenderat pris".
Är mellanskillnaden på 5,3% en avgift som uppstår varje gång jag köper/säljer?

Vilken handlare är bäst tycker ni?

Ja du kan enkelt föra över pengar via dina "plånböcker". När du är inne på kapiton tryck på "orderdjup" så ser du sälj och köp ordrar. Du kan alltså sätta ditt pris själv tex när du ska sälja så kan du knappa in 2000kr/btc och sedan matchas den med en köp order om det finns någon som lagt en köp order på 2000kr/btc. Om det inte finns någon som matchar så ligger den kvar och är till salu tills någon köper den, systemet kastar nog tillbaka ordern om den ligger för länge utan napp.

Jag tror att det är så det funkar Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2013-11-11, 07:55
Medlem
stefffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wulbari
Känns lite sisådär att bifoga sitt ID och personbevis, eller? Inte så ultimat om Bitstamp blir hackat.

Vad menar du nu? Du har väl egentligen inget val om du ska bli "verified" på bitstamp. Vill du inte ta en kopia på ditt id-kort och en kopia på något som visar din adress, gör det inte... Ingen som tvingar dig :P

Står även på personbeviset man skriver ut hos skatteverket "detta är inte en giltig id-handling".
Citera
2013-11-11, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stefffe
Vad menar du nu? Du har väl egentligen inget val om du ska bli "verified" på bitstamp. Vill du inte ta en kopia på ditt id-kort och en kopia på något som visar din adress, gör det inte... Ingen som tvingar dig :P

Står även på personbeviset man skriver ut hos skatteverket "detta är inte en giltig id-handling".

Menar bara; finns det några alternativ?

Undviker helst det, men om det inte går att undvika är det väl bara att skicka in och vara glad.
Citera
2013-11-11, 11:27
Medlem
Illuzionzs avatar
Vilken bitcoinsida tar ut minst avgifter när man ska köpa bitcoins?
Citera
2013-11-11, 13:02
Medlem
montevideoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wulbari
Menar bara; finns det några alternativ?

Undviker helst det, men om det inte går att undvika är det väl bara att skicka in och vara glad.

Hur kan bitcoin lanseras som anonymt om man måste skicka in ID kort och räkningar, samma skitkontroll som banker mao
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in