Citat:
Ursprungligen postat av
bullgnome
Det blir ju snarare bättre iom. att det nu tillverkas ASIC som drar typ 60w men minar som för 10 GPU's.
Kraftfulla ASIC:s kommer att dra betydligt mer än 60W (Bitcoin developer Luke Dashjr has reported that he received the first Butterfly Labs ASIC to reach the hands of consumers. The device is still far from full capacity, pushing out only 25 GH/s at a power consumption of 180 watts
https://bitcointalk.org/index.php?topic=164457.0) och kommer göra att ännu mer energi mestadels slösas bort nästan helt i onödan.
Citat:
Ursprungligen postat av
bullgnome
Man kan ju också hävda att det går åt en jäkla massa energi för att gräva upp guld ur marken som sedan ska sitta i något kassaskåp som investering.
Visst men du behöver inte så mycket energi för att ha guldet i kassaskåpet.
Citat:
Ursprungligen postat av
bullgnome
Hur tänkte du där? Så om jag ser att min granne Hasse har fått ett paket i brevlådan, hur går jag tillväga för att hitta hans transaktion på blockchain?
Tror inte Hasse är rädd för om du får reda på att han fått ett paket, men myndigheterna kan ju relativt lätt koppla transaktionen & beställningen till leveransadressen.
Citat:
Ursprungligen postat av
bullgnome
Ärligt talat Nibiru. Du har påpekat vissa brister i bitcoin ja, men du återkommer till tråden dag efter dag för att pissa på fenomenet.
Jag pissar inte på fenomennet däremot på de giriga hypande tokstollar som tror att BTC kommer ta över världens ekonomier, sorry aint gonnna happen!