2013-10-31, 13:44
Bannlyst
hoppas jag gjorde rätt med att sälja av BTC's när den låg på 230$ ..svårt att tro att det kommer stiga något mer...

fast sen har jag ju ett regnmoln ovanför huvudet vart jag än går och allt går sönder när jag tar på det. så säg aldrig aldrig. ^^
Citera
2013-10-31, 15:00
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIGITALLY-IMPORTED
hoppas jag gjorde rätt med att sälja av BTC's när den låg på 230$ ..svårt att tro att det kommer stiga något mer...

fast sen har jag ju ett regnmoln ovanför huvudet vart jag än går och allt går sönder när jag tar på det. så säg aldrig aldrig. ^^
Hur mycket gick du in med och till vilken kurs? Då du köpte alltså.

Hur mkt vinst?
Citera
2013-10-31, 15:40
Medlem
Tänkte växla till mig några bitcoins..

Men hur är det med skatten? Någon vänlig som kan upplysa en nybörjare om hur det ligger till?
Citera
2013-10-31, 17:24
Medlem
Jag har skickat bitcoins till min nya adress på Multibit.
Det har nu gått 24 timmar och jag kan se på Blockchain.info att transaktionen är gjord.
Men jag ser inga bitcoins i min plånbok på MultiBit. Vad fan? (Ja jag har rätt plånbok uppe). Någon som vet vad som är fel?
Citera
2013-10-31, 17:28
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drulife
Jag har skickat bitcoins till min nya adress på Multibit.
Det har nu gått 24 timmar och jag kan se på Blockchain.info att transaktionen är gjord.
Men jag ser inga bitcoins i min plånbok på MultiBit. Vad fan? (Ja jag har rätt plånbok uppe). Någon som vet vad som är fel?
Står det att du är online och synkroniserad längst ner till vänster i Multibit?
Citera
2013-10-31, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Står det att du är online och synkroniserad längst ner till vänster i Multibit?

Ja :/
Det här känns sjukt skumt
Citera
2013-10-31, 17:42
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ja :/
Det här känns sjukt skumt
Och du har skickat till en adress i fliken "Ta emot" hoppas jag, och inte i fliken "skicka"?
Citera
2013-10-31, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Och du har skickat till en adress i fliken "Ta emot" hoppas jag, och inte i fliken "skicka"?
Ja, jag tryckte på Ta emot-fliken och kopierade den adressen som står där till höger om "Dina adresser".
Tack för tipsen fortsätt med kommentarer så kanske källan till problemet hittas snart :P

Jag kan tillägga att det är skickat från Kapiton, och detta är en av två av mina senaste Kapiton-utskick som krånglar. Dels den jag tagit upp nu här, som visserligen syns på Blockchain men som inte vill dyka upp på MultiBit. Dels en annan, till en annan adress, som inte överhuvudtaget syns på Blockchain.
Citera
2013-10-31, 18:12
Medlem
Jag är lite sugen på att investera runt 140 000kr i btcs, men hur går jag bäst till väga. De svenska sajter man kan köpa på verkar väldigt små och lite halvsuspekta. Är det Mt.Gox som gäller för så pass stora belopp?
Citera
2013-10-31, 18:32
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ja, jag tryckte på Ta emot-fliken och kopierade den adressen som står där till höger om "Dina adresser".
Tack för tipsen fortsätt med kommentarer så kanske källan till problemet hittas snart :P

Jag kan tillägga att det är skickat från Kapiton, och detta är en av två av mina senaste Kapiton-utskick som krånglar. Dels den jag tagit upp nu här, som visserligen syns på Blockchain men som inte vill dyka upp på MultiBit. Dels en annan, till en annan adress, som inte överhuvudtaget syns på Blockchain.
Du kan pm:a mig din bitcoinadress som du använt om du vill, så kan jag se hur det ser ut på blockchain. Du kan posta den här också om du inte bryr dig om anonymiteten.
Citera
2013-10-31, 18:46
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlympusMons99
Jag är lite sugen på att investera runt 140 000kr i btcs, men hur går jag bäst till väga. De svenska sajter man kan köpa på verkar väldigt små och lite halvsuspekta. Är det Mt.Gox som gäller för så pass stora belopp?
Mt Gox är stora och halvsuspekta. :P

Jag skulle lita mer på Bitstamp än Mt Gox iaf trots att de ligger i Slovenien, och de har mer än tillräckligt med volym för din transaktion. Det borde fungera med en mindre svensk exchange också, men deras volym är såpass låg att du bör sprida ut köpet på några dagar. Dock så finns det ingen exchange jag litar på till 100% så med din summa skulle jag nog dela upp transaktionen i flera mindre så inte hela kapitalet utsätts för tredjepartsrisken.

Sen vill du ju ha ett bra pris också. Det kan skilja sig lite från olika sidor. Du kan jämföra volym och pris på olika sidor här.
http://bitcoinwatch.com/

När du valt en exchange bör du nog kolla upp vad de har för regler för identifiering också innan du genomför transaktionen.

Lycka till.
Citera
2013-10-31, 18:55
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlympusMons99
Jag har köpt för en hel del, dock inte så mkt som du tänkt köpa för. Har handlat allt via kapiton. Lagt in ca 15k per gång och handlat för.

Inga problem förutom att vissa uttag varit lite sega.
Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in