2013-11-27, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandarinen1234
Skulle någon kunna förklara för mig vad detta är? Har äntligen fått lite tid över så jag kan lägga ner några timmar på att komma ifatt om detta fenomen.

Mvh

http://letstalkbitcoin.com/e61-lets-...for-new-users/
Citera
2013-11-27, 20:46
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
http://sv.wiktionary.org/wiki/kkr

Tack och adjö

Wow, vilket bevis. Så du uttalar inte k som kilo?

Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
On Topic:
Aktuell graf?

Många försöker självklart nu få folk att tro att kursen ska dyka.
Citera
2013-11-27, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandarinen1234
Skulle någon kunna förklara för mig vad detta är? Har äntligen fått lite tid över så jag kan lägga ner några timmar på att komma ifatt om detta fenomen.

Mvh

Här finns lite bra information på svenska. Håll musen över "om bitcoin" så finns det lite att välja på.

http://www.bitcoin.se/
Citera
2013-11-27, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
K uttalas kilo (och betyder 1000, ja) och därför blir det väldigt lustigt om man skriver 12 kkr, vilket jag uttalar som 12 kilokronor, inte 12 tusen kronor. Kg uttalas kilogram, km uttalas kilometer osv. Men du menar att kkr ska uttalas tusen kr?

Håller med om att "kkr" låter lustigt (eftersom tkr är vedertaget i sverige), men så var det väl inte det jag skrev heller?
Senast redigerad av Tobbesvensson 2013-11-27 kl. 20:56.
Citera
2013-11-27, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbesvensson
Håller med om att "kkr" låter lustigt, men så var det väl inte det jag skrev heller?
10kkr borde väl betyder 10 miljon? Tio tusen tusen kr.
Citera
2013-11-27, 20:57
Medlem
72mms avatar
Citat:
Klar som fan vi är i ekonomins värld. Varför skulle inte bitcoin vara en del av den?
Bitcoin är en teknisk innovation. Ett protokoll. Att den råkar ha direkta implikationer för finansvärlden är en bisak. Det är mig fullständigt obegripligt att ekonomer inte ens verkar kunna klassificera företeelser på ett intelligent vis.

Citat:
Jag fattar inte riktigt vad du menar att jag ska jämföra. Om bitcoin blir stort har enbart med folket att göra. Jag är säker på att folket kommer göra ett klokt val.
Jämför för och nackdelar med Bitcoin när det används i egenskap av någon av de listade punkterna. Att analysera funktionalitet, skalbarhet, säkerhet, effektivitet och kostnad för en teknologi måste väl vara ganska grundläggande för att kunna göra en bedömning av inneboende värde för något? Eller är det för tekniskt tänkande?
Citera
2013-11-27, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
10kkr borde väl betyder 10 miljon? Tio tusen tusen kr.

Nja, 10k(tusen)kr. Eller tio tusen tusen "r"
Citera
2013-11-27, 21:29
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Ouch...
http://www.theguardian.com/technolog...ite?CMP=twt_gu

En person minar 7500 BTC år 2009. Han glömmer sedan bort det och slänger hårddisken, och inser det inte förrän nu. Så någonstans på en soptipp utanför Wales ligger nu en hårddisk värd 7,5 miljoner USD.

Vad kan kostnaden för att gå igenom alla hårddiskar på en soptipp tänkas vara?

Det hela får en att börja fundera över hur vanligt digitala "Bitcoin-skattjakter" skulle bli om priset fortsätter gå upp. Jag tänker mig folk som följer minsta lilla spår efter plånböcker som förmodats vara helt borta.
Citera
2013-11-27, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
[*]Kreditkort[*]PayPal[*]Banköverföringar[*]Guld[*]Traditionell bank[/list]Jag tror att det kommer bli en ganska tuff match för alla de punkterna vid bara en enda procents penetration för Bitcoin.

Guld är GULD, brudar vill ha guld och om inte det är tillräckligt så används det inom elektronik.

Varje Bitcoin är som ett presentkort på USDollar och när knarklangarna ska växla in sina pengar kan regeringarna kräva krav på växlingssidorna så de verkligen kollar upp personer som sätter in stora summor pengar.

Vågar inte folk sälja knark med bitcoins så dör valutan utan tvekan.
Inte fan behöver man bitcoins för att köpa en tvättmaskin eller vad man nu vill ha,de som säljer tvättmaskinen växlar i så fall in pengarna till USDollar och så betalar nästa idiot en onödig avgift när han köper de bitcoinsen igen.
Citera
2013-11-27, 21:37
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Ouch...
http://www.theguardian.com/technolog...ite?CMP=twt_gu

En person minar 7500 BTC år 2009. Han glömmer sedan bort det och slänger hårddisken, och inser det inte förrän nu. Så någonstans på en soptipp utanför Wales ligger nu en hårddisk värd 7,5 miljoner USD.

Vad kan kostnaden för att gå igenom alla hårddiskar på en soptipp tänkas vara?

Det hela får en att börja fundera över hur vanligt digitala "Bitcoin-skattjakter" skulle bli om priset fortsätter gå upp. Jag tänker mig folk som följer minsta lilla spår efter plånböcker som förmodats vara helt borta.

hahahha brb ska dra till wales fan vad surt för han dock
Citera
2013-11-27, 21:40
Medlem
Undra när krachen kommer
Senast redigerad av Celuex 2013-11-27 kl. 21:49.
Citera
2013-11-27, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celuex
Undra när krachen kommer

Ja också vad fan tar sån tid ?

Ingen som känner någon som jobbar på NSA? De är tydligen väldigt vassa på att spionera och skulle väl kunna ta folks bitcoins om de ville det :P?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in