2013-10-30, 20:49
Medlem
Etnad11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Var inte fånig.

För det första kan man ju enkelt sätta namn på delar av bitcoin om man enklare vill prata om mindre summor. Man pratar ju redan om mBTC (milli-bitcoin) och "satoshi" (den minsta möjliga mängden 0.000 000 01 BTC). Så det är ju inte något reellt problem. Problemet kommer ju först om en "satoshi" blir för stor för att handla med.

För det andra så kommer troligtvis inte varor att prissättas med BTC inom överskådlig framtid. Troligare är att du kommer att köpa en öl prissatt i någon lokal valuta, men betala med BTC. Kursomräkningen görs då och där.

Är detta svaret menat som sarkasm?
Citera
2013-10-30, 21:01
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnad11
Är detta svaret menat som sarkasm?
Eh, nej. Bara argumentation för varför det inte skulle vara ett reellt problem med en BTC-kurs på en miljon eller så...
Citera
2013-10-30, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x0m
Hur lång tid brukar det ta för en överföring från tex. Kapiton till en wallet i multibit? Väntat några timmar nu

Vet inte om Kapiton bara är seg nu ikväll?
Jag har skickat två överföringar, till två olika adresser. Inget har kommit fram till någon av dem.
Citera
2013-10-30, 21:53
Medlem
Arslens avatar
Jag kommer förmodlingen skaffa Armory, frågan jag har är bara hur användarvänligt det är för mig som inte är speciellt kunning inom dessa områden.
Citera
2013-10-30, 22:08
Medlem
x0ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drulife
Vet inte om Kapiton bara är seg nu ikväll?
Jag har skickat två överföringar, till två olika adresser. Inget har kommit fram till någon av dem.

Funkade direkt för mig, och en transaktion på vift...
Citera
2013-10-30, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x0m
Funkade direkt för mig, och en transaktion på vift...

Jag skickade först en transaktion som gick igenom.
Sedan skickade jag en till transaktion, till samma adress, som fortfarande inte syns på Blockchain.
Sedan skickade jag en transaktion till min Multibit. Där syns fortfarande inget men när jag däremot kollar upp adressen på blockchain verkar det vara på gång. Men vanligtvis brukar det ju synas på MultiBit direkt, även om det inte är 100% färdigt.

Bör jag vara orolig? Tänker speciellt på min andra transaktion till en och samma adress som fortfarande inte syns.
Citera
2013-10-31, 06:39
Medlem
För i satans slynistiska helvete, mina två senaste transaktioner syns fortfarande inte, var typ 12 timmar sen nu jag skickade dem. Vad i helvete? Till den ena adressen syns inte överföringen överhuvudtaget. Till den andra så syns överföringen och den har många bekräftelser, men ÄNDÅ ser jag den inte i min MultiBit-plånbok.
Vad fan skall man göra? Första gången det krånglar för mig.
Citera
2013-10-31, 12:02
Medlem
Vet inte om jag postar detta fel nu, Men undrar om jag som fattig student gör rätt i att köpa bitcoins? har 1500 och det är allt jag har, är chansen större att jag tjänar än gå back om jag köper bitcoins för allt? även fast jag kanske får 1 coin eller något :P
Citera
2013-10-31, 12:14
Medlem
xposeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ectomorphen
Vet inte om jag postar detta fel nu, Men undrar om jag som fattig student gör rätt i att köpa bitcoins? har 1500 och det är allt jag har, är chansen större att jag tjänar än gå back om jag köper bitcoins för allt? även fast jag kanske får 1 coin eller något :P

Vänta tills de har lagt sig lite om du ska köpa, rätt så högt nu på cirka $196 per BTC.
Citera
2013-10-31, 12:25
Medlem
Etnad11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Eh, nej. Bara argumentation för varför det inte skulle vara ett reellt problem med en BTC-kurs på en miljon eller så...

Sarkasm igen? Eller ironi?
Citera
2013-10-31, 12:30
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnad11
Sarkasm igen? Eller ironi?
Nivån var givetvis tagen ur luften och tilltagen för att påvisa poängen; att även om kursen stiger väldigt mycket (vilket den måste göra om man tror på Bitcoin som system) så fungerar delar av BTC fint som enhet.
Citera
2013-10-31, 12:39
Medlem
Köpte nyss bitcoins för första gången någonsin, använde swish på btcx till blockchain tog 30 minuter totalt
Trodde det skulle ta mycket längre tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in