2013-10-31, 19:06
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns
Jag har köpt för en hel del, dock inte så mkt som du tänkt köpa för. Har handlat allt via kapiton. Lagt in ca 15k per gång och handlat för.

Inga problem förutom att vissa uttag varit lite sega.
Lycka till!
Jag tror Kapiton skulle funka bra också. Kapiton är något dyrare än amerikanska sidor just nu dock, så det kan vara värt att jämföra priserna efter växlingsavgifter etc. Dessutom så skulle det inte gå att köpa den mängden på Kapiton utan att priset skulle börja stiga just nu, men sprider man ut köpet under en tid så bör det gå bra.

140.000 SEK ~= 100 BTC
http://bitcoincharts.com/markets/kptnSEK.html
Köper man 100 BTC direkt så får man den sista för ca 1500 SEK.
Citera
2013-10-31, 19:16
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Jag tror Kapiton skulle funka bra också. Kapiton är något dyrare än amerikanska sidor just nu dock, så det kan vara värt att jämföra priserna efter växlingsavgifter etc. Dessutom så skulle det inte gå att köpa den mängden på Kapiton utan att priset skulle börja stiga just nu, men sprider man ut köpet under en tid så bör det gå bra.

140.000 SEK ~= 100 BTC
http://bitcoincharts.com/markets/kptnSEK.html
Köper man 100 BTC direkt så får man den sista för ca 1500 SEK.
Jag har aldrig behövt identifiera mig på kapiton. Om det nu betyder ngt för dig som ska köpa. Tror det gäller insättningar på 20k eller mer, men inte säker.
Citera
2013-10-31, 22:21
Medlem
Hur mycket dyrare är det än t.ex. Kapiton att köpa Bitcoins via följande: Köpa Ukash och lösa in det på virvox, växla det till eur, växla eur till den där "egna" valutan som finns där för att slutligen växla den "egna" valutan till bitcoins?
Blir det mycket dyrare (men desto mer anonymt)?
Citera
2013-11-01, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlympusMons99
Jag är lite sugen på att investera runt 140 000kr i btcs, men hur går jag bäst till väga. De svenska sajter man kan köpa på verkar väldigt små och lite halvsuspekta. Är det Mt.Gox som gäller för så pass stora belopp?

Jag skulle handla dem via Safello om det är så mycket pengar det handlar om. De är det enda Bitcoinföretaget som verkar någolunda seriöst och dessutom ger dig kvitto. Du får inget kvitto hos någon annan vad jag vet.
Citera
2013-11-01, 14:18
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Jag är lite sugen på att investera runt 140 000kr i btcs, men hur går jag bäst till väga. De svenska sajter man kan köpa på verkar väldigt små och lite halvsuspekta. Är det Mt.Gox som gäller för så pass stora belopp?

Med tanke på att det är problem att få ut sina pengar från MtGox, så är det väl en mindre bra ide. Även själva grundkonceptet hamnar också under en mindre bra ide.
Citera
2013-11-01, 15:54
Medlem
72mms avatar
Citat:
Jag köpte coins för 100k för inte så länge sedan, köpte via Kapiton (bg-transfer 2 x 50k) varpå jag förde över bitcoins till MtGox (lite högre kurs där och lägre avgifter) där jag handlade lite med dem fram och tillbaka. Jag har inte behövt verifiera något av kontona.

Borde väl föra över mina coins till en egen adress för säkrare lagring, som det är nu måste jag ju lita på MtGox.
Citera
2013-11-01, 16:33
Medlem
Var skaffar jag en bitcoin plånbok/wallet? Vilken är bäst?
Citera
2013-11-01, 18:42
Medlem
speedfisters avatar
vart kan man handla med bitcoins?
Citera
2013-11-02, 12:31
Medlem
nilosands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Jag köpte coins för 100k för inte så länge sedan, köpte via Kapiton (bg-transfer 2 x 50k) varpå jag förde över bitcoins till MtGox (lite högre kurs där och lägre avgifter) där jag handlade lite med dem fram och tillbaka. Jag har inte behövt verifiera något av kontona.

Borde väl föra över mina coins till en egen adress för säkrare lagring, som det är nu måste jag ju lita på MtGox.

Behöver man skicka in massa personuppgifter för att kunna köpa via kapiton? Eller är det bara att regga konto och sätta in pengar från vanligt bankkonto?
Citera
2013-11-02, 12:37
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilosand
Behöver man skicka in massa personuppgifter för att kunna köpa via kapiton? Eller är det bara att regga konto och sätta in pengar från vanligt bankkonto?
Jag reggade bara konto och förde över från vanligt bankkonto via bankgiro. Jag tror dock de har en över gräns (100k tror jag) för hur mycket du kan föra över utan att ha ett verifierat konto.

BTCX är ännu enklare då du kan köpa direkt utan konto, bara genom att föra över via tex Swish.
Senast redigerad av 72mm 2013-11-02 kl. 12:39.
Citera
2013-11-02, 13:52
Medlem
Soulsurfers avatar
Glömde bort sina bitcoins- blev miljonär

"För fyra år sedan köpte norrmannen Kristoffer Koch bitcoins till ett värde av 172 kronor, och tänkte sedan inte mer på det. I år blev han påmind om köpet – och upptäckte att han var miljonär."

http://www.dn.se/ekonomi/glomde-bort...blev-miljonar/

http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article17754493.ab
Citera
2013-11-02, 14:04
Medlem
annanmedlems avatar
http://yro.slashdot.org/story/13/11/...xcept-the-feds
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto