2013-10-30, 13:34
Medlem
Etnad11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankanin
Tror ni att det skulle vara dumt att köpa 2 BTC och vänta några år tills det kanske är värt 100x mer?

Tror snarare man skulle skriva 50nBTC.

Vi lever i en galen värld med, komma skall, ofattbar missalokering av kapital. 100x från dagens nivå? Go for it!

Bra ide! p (pico), n (nano), µ (micro), m (milli)....blir dock svårt å kalla sig BTC miljonär...
Citera
2013-10-30, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Ja eller så använder man Litecoin vilket har stigit en del i värde. 10ltc är värt 0.1btc sist jag kollade.

Haha en LTC är värd 0.01 BTC. LTC har tappat som fan, tidigare i år var det värt ~0.03 BTC. Hoppa av medans du kan
Citera
2013-10-30, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankanin
Vad är bättre med litecoin?
Det vet jag inte men vi pratade ju om att betala med bitcoin "cent", alltså små summor. Då tycker jag litecoin passar bättre på grund av det har ett lågt värde
Citera
2013-10-30, 14:50
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Det vet jag inte men vi pratade ju om att betala med bitcoin "cent", alltså små summor. Då tycker jag litecoin passar bättre på grund av det har ett lågt värde

Använder sig av en annan algorithm för kryptot isf SHA-256, och är konstruerad så att man fortfarande kan mina den med något annat än ASICs. Har andra blocktider mm som ett försök till att lösa bitcoins problem med hur snabbt block processas och hur stor bitchain blir.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cryptocurrencies
Citera
2013-10-30, 15:45
Medlem
GunnarBunkers avatar
MasterCoin, en utbyggnad på Bitcoin?
Det ska funka som ett överliggande protokoll på Bitcoinprotokollet för de som vill. Jag förstår faktiskt inte helt hur det fungerar, men det är en intressant idé!
Vad tror ni, kommer det att slå igenom?
https://bitcointalk.org/index.php?topic=265488.0
Citera
2013-10-30, 17:52
Medlem
Första bankomat öppnad för bitcoin:
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle17753099.ab
Citera
2013-10-30, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Haha en LTC är värd 0.01 BTC. LTC har tappat som fan, tidigare i år var det värt ~0.03 BTC. Hoppa av medans du kan
Då måste jag missförstå denna sidan där här står det att 10ltc är värt 0.11btc.
https://btc-e.com/exchange/ltc_btc

Fast.. såg nu att det står Price per LTC: 0.01082 och priset har jag ingen aning om.
Citera
2013-10-30, 18:35
Medlem
x0ms avatar
Hur lång tid brukar det ta för en överföring från tex. Kapiton till en wallet i multibit? Väntat några timmar nu
Citera
2013-10-30, 18:46
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x0m
Hur lång tid brukar det ta för en överföring från tex. Kapiton till en wallet i multibit? Väntat några timmar nu
En bitcoinöverföring kommer upp i Multibit omedelbart. Antingen så har det skett något fel på Kapitons sida så de inte skickat coinsen, eller så är det problem med brandvägg eller liknande på din sida så Multibit inte ser transaktionen. Sök på din bitcoinadress på blockchain.info så kan du se ifall det skett någon transaktion.
Citera
2013-10-30, 19:16
Medlem
x0ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
En bitcoinöverföring kommer upp i Multibit omedelbart. Antingen så har det skett något fel på Kapitons sida så de inte skickat coinsen, eller så är det problem med brandvägg eller liknande på din sida så Multibit inte ser transaktionen. Sök på din bitcoinadress på blockchain.info så kan du se ifall det skett någon transaktion.

Måste varit nått knasigt. Gick direkt nu, men det är en transaktion på vift dock. Får ta det imorgon. Tack för ditt svar!
Citera
2013-10-30, 19:18
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns
Ju mer jag läser av det du skriver desto mer övertygad blir jag om att du är Satoshi
Med tanke på att jag lärt mig allt jag kan om kryptografi tack vare Bitcoin så får någon se till att uppfinna en tidsmaskin för att det ska bli sant.

Nördar man in sig i något tillräckligt mycket så bör man kunna en del efter två år.

Citat:
Ursprungligen postat av danielwerner
Eller år 2009 när det låg på typ 5 kr styck. Lätt att vara efterklok.

Nu kan inte jag mycket om ekonomi egentligen, men som amatörfilosof så känns det ju rätt märkligt att ha en valuta som värd så mycket. Blir en valuta värd för mycket så begränsar det ju väldigt mycket vad man kan köpa för den.

Såvida de inte uppfinner bitcoin-cent, typ.
Det var betydligt lägre än så.
http://www.theguardian.com/technolog...rway-oslo-home

5 kronor borde gett dig åtminstone några 100 bitcoins år 2009.
Citera
2013-10-30, 19:19
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnad11
REA 50%: Endast 0,00000005 BC

Ser för mig skyltar i den lokala skobutiken. Äntligen kommer miniräknaren i mobilen till nytta!

PS: Hur lämnar man tips på restaurangen? Ja, 0,00010001 BC räcker tror jag...
Var inte fånig.

För det första kan man ju enkelt sätta namn på delar av bitcoin om man enklare vill prata om mindre summor. Man pratar ju redan om mBTC (milli-bitcoin) och "satoshi" (den minsta möjliga mängden 0.000 000 01 BTC). Så det är ju inte något reellt problem. Problemet kommer ju först om en "satoshi" blir för stor för att handla med.

För det andra så kommer troligtvis inte varor att prissättas med BTC inom överskådlig framtid. Troligare är att du kommer att köpa en öl prissatt i någon lokal valuta, men betala med BTC. Kursomräkningen görs då och där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in