2013-04-25, 23:29
Medlem
Jag tycker mig se att väldigt många sidor som erbjuder coins har börjat begära någon sorts verifikation (vilket går att förfalska) men mycket av grundtanken (anonymitet) blir ju luddig eller vad man ska kalla det.

Mvh
Citera
2013-04-25, 23:47
Medlem
HelleFs avatar
För er som tänkt handla något av värde för era Bits.
Låt Bitcoin vara som en jackvegas maskin på krogen.
Du stoppar in en hundring och hoppas på en dubbling, eller trippling, annars förlorar du allt.
Eller så går du till baren och köper det du vill ha direkt, och spelar för ev. växel..

//Helle
Citera
2013-04-26, 02:50
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Jag tycker mig se att väldigt många sidor som erbjuder coins har börjat begära någon sorts verifikation (vilket går att förfalska) men mycket av grundtanken (anonymitet) blir ju luddig eller vad man ska kalla det.

Mvh
Jo men det är ett måste pga anti-penningtvättlagar, man köper ju faktiskt BTC genom banker (tyvärr). Om man absolut inte vill verifiera sig så kan man ju skaffa nytt konto på sidan när man uppnåt gränsen för vad man får omsätta.
Citera
2013-04-26, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FooFighters
Jo men det är ett måste pga anti-penningtvättlagar, man köper ju faktiskt BTC genom banker (tyvärr). Om man absolut inte vill verifiera sig så kan man ju skaffa nytt konto på sidan när man uppnåt gränsen för vad man får omsätta.
Jo jag vet men ändå lite tråkigt.

Jag förde över pengar igår till Kapiton och lite mer alldeles precis. När jag går in på Historik och kollar SEK så står det att inga pengar kommit in. Jag använde bankgirot och det meddelandet som stod att man skulle använda.
Hur lång tid brukar det ta?

Önskar er lycka till med tradsen/trading'en, snart är jag också med i spelet
Mvh
Citera
2013-04-26, 11:07
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atzil
Men SERIØST køpte bitcoins før 13k, 30 minuter efter så droppar den 200:-
Ja och du hade ingen aning om att priset var ostabilt?

Du skulle köpa knark för 13000 kr istället för att spekulera i vad någon kunde vilja ge för dem vid ett annat tillfälle?
Citat:
Ursprungligen postat av kverty
På Mt.Gox, kan någon förklara kort vad det är som syns på grafen överst på sidan?
Volume
Open
High
Low
Close
Volume = Hur många bitcoins som har handlats (gissningsvis på ett dygn.)
Open = Kurs i början av mätperioden.
High = Högsta kurs för mätperioden.
Low = Lägsta kurs för mätperioden.
Close = Kurs i slutet av mätperioden / möjligen nu om det är senaste transaktion och handeln är öppen.
Citat:

Mvh
Grundtanken är väl inte anonymitet utan att inte ha någon centralbank och veta hur många pengar som fungerar och ett system för att kunna använda dem.

Det är väl möjligen att det snarare är så att pundare och diverse tror / vill att det skall vara anonymt när de andra vägarna inte är så intressanta att använda.

Eftersom historiken sparas går det att se VEMS pengar som användes var med eller skapas det liksom nya IDn så snart pengarna delas upp / används igen?

M.a.o. om någon legitimerar sig för ett köp av pengar och det registreras kan en transaktion av dessa pengar till en sida som säljer droger senare spåras i historiken?
Senast redigerad av annanmedlem 2013-04-26 kl. 11:13.
Citera
2013-04-26, 11:26
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kverty
På Mt.Gox, kan någon förklara kort vad det är som syns på grafen överst på sidan?

Grafen på mtgox är ett skämt. Ladda ner SierraCharts och betala dom $10/månaden för feeds. Du kan betala med bitcoins.

exempel, 15m just nu:
http://zyprexakills.ath.cx/chartsnst...rs_pattern.jpg

Kolla http://www.investopedia.com/terms/i/...dshoulders.asp

WE HAVE REVERSAL
Citera
2013-04-26, 11:46
Medlem
oyvindss avatar
http://www.bloomberg.com/video/under...N8V8WD92g.html
Citera
2013-04-26, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
[...]M.a.o. om någon legitimerar sig för ett köp av pengar och det registreras kan en transaktion av dessa pengar till en sida som säljer droger senare spåras i historiken?
Det vet jag inte. Jag tänker dock inte på köp utav droger utan att ha sina pengar på ett ställe där ingen ska ha möjlighet att spåra dom.

Har fortfarande inte fått in några pengar på Kapiton. Betalade igår kväll och idag på morgonen.
Citera
2013-04-26, 13:46
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Det vet jag inte. Jag tänker dock inte på köp utav droger utan att ha sina pengar på ett ställe där ingen ska ha möjlighet att spåra dom.

Har fortfarande inte fått in några pengar på Kapiton. Betalade igår kväll och idag på morgonen.
För tillfället har vi ju ingen förmögenhetsskatt så det är väl lugnt nu. Rapporterar de något så visst men det finns ju ingen som skall ha intresse i att söka eller registrera det just nu.

Som jag har förstått det får man en massa plånböcker eller vad det nu var som ens användare / nyckel får tillgång till? Jag antar att det eventuellt inte går för en utomstående att se vilka av dem som tillhör dig.

SweCrime .. I sådana fall tycker jag att det är bra att de frågar vad pengarna kommer ifrån. Trist att du lyckas få in dem på något vis alls =P
Citera
2013-04-26, 14:26
Medlem
oyvindss avatar
Bitcoin: world's fastest growing currency migrates off the internet - video

http://www.guardian.co.uk/technology...e-berlin-video

Berlin, ja, där kan man köpa öl eller kaffe med Bitcoins.
Citera
2013-04-26, 16:10
Medlem
oyvindss avatar
För dom som handlar större poster BTC aktivt:

http://forexmagnates.com/a-closer-lo...ding-platform/

Earlier this month we posted about Coinsetter, a New York based startup that is building a bitcoin trading platform that provides traders with leveraged trading and the possibility to short the digital currency. The company had just announced that it had closed a seed funding round of $500,000 that was led by leading bitcoin related Angel investors Barry Silbert and Jimmy Furland.
Citera
2013-04-26, 16:55
Medlem
Gicka666s avatar
Jag fick en fråga av en vän nyss som jag inte riktigt vet svaret på, någon här som kan hjälpa mig?

Kan moderkortet ta stryk av 2 gpuer som kör bitcoinmining?

Han har nämligen en dator med ett 680, men har även två 5870s vid sidan som han funderar på att sätta in och sätta bitcoinmining på, men han undrar om hans moderkort tar stryk av det?

Jag har inget vettigt svar då det iofs enbart är GPUerna som jobbar, kan PCI-e sloten ta stryk av det? (alltså slitas ut)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in