2013-05-27, 15:21
Medlem
POMJUP53s avatar
Har för mig det finns en site som handlar vadsomhelst åt en bara man ger dem url:en till produkten och sen betalar dem i bitcoin(+fee självklart, men var inte fasligt hög). Det ska även ske anonymt och diskret. Nån som vet vad i helsike jag talar om?
Citera
2013-05-27, 16:22
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenkross
Finns även en tjänst som agerar mellanhand, tar betalt av dig i bitcoin och köper amazon-prylen för fiat åt dig.
http://all4btc.com/
Dock lägger de på 7% på växlingspriset.
Det är ju synd att det inte kommit längre ännu, jag vill ju handla direkt av butiker med bitcoin, jo jag vet att det finns massor av butiker. Men skulle vara skoj om ngn stor kedja i sverige skulle visa framfötterna.
Citera
2013-05-27, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POMJUP53
Har för mig det finns en site som handlar vadsomhelst åt en bara man ger dem url:en till produkten och sen betalar dem i bitcoin(+fee självklart, men var inte fasligt hög). Det ska även ske anonymt och diskret. Nån som vet vad i helsike jag talar om?
https://bitspend.net/
Osäker på om det funkar i Sverige...
Citera
2013-05-28, 10:26
Medlem
flashcatzs avatar
Ska köpa bitcoins för 8k och behöver dom innan helgen. Så har inte tid att skicka iväg bilder på pass och liknande för att bekräfta mig som det behövs på vissa sidor.
Så vilken tycker ni är bäst? Kapiton?
Citera
2013-05-28, 14:55
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashcatz
Ska köpa bitcoins för 8k och behöver dom innan helgen. Så har inte tid att skicka iväg bilder på pass och liknande för att bekräfta mig som det behövs på vissa sidor.
Med Kapiton borde du hinna få dina coins innan helgen om du agerar nu.
Har bara handlat där och har inget att klaga på.
Citera
2013-05-28, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashcatz

Jag satte in 1500 kr och då krävde dom ID så dom lär nog kräva det på 8000.
Citera
2013-05-28, 18:31
Medlem
en sak jag inte förstår... varför ska de ha foto på id?
känns liksom inte riktigt säkert det där på något sätt, lite som att om något år så går det runt någon med exakt samma id som jag.
alltså id-stöld helt enkelt.
Citera
2013-05-28, 22:49
Moderator
HelgeBuks avatar
En liten varning, eller åtminstone uppmaning att ta det lite försiktigt, för MtGox.
Jag gjorde en SEPA-överföring till deras polska konto för två veckor sen, det har gått 9 bankdagar sen dess och ännu inga pengar på mitt MtGox-konto. Så här lång tid har det aldrig tagit, brukade gå på 3-4 dagar.
Så har du bråttom, använd nån annan sida.
Just nu börjar jag bli lite nervös för att ö.h.t. få in pengarna...
Citera
2013-05-29, 01:36
Medlem
Hur lång tid tar det innan kapiton godkänner id kortet man skannat in? Det verkar gå sjukt segt...
Citera
2013-05-29, 19:34
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Jag gillar inte att posta charts men vad tycker ni om den här analysen?
http://i42.tinypic.com/2hzmfys.jpg
Att lagra sin plånbok offline, hur går man tillväga? Dvs att inte alls ha den exponeras mot internet. Hur sätter man upp en plånbok offline helst en på usb-sticka där man har merparten av coinsen och en på telefonen eller datorn där man kan förvara mindre summor. Tacksam för hjälp!
Citera
2013-05-29, 19:37
Bannlyst
De som med glädje köper denna svindelvaluta har bytt plats på arslet och huvudet.
Citera
2013-05-29, 21:10
Medlem
Dude30zs avatar
Har inte luftslottet kollapsat än?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in