2013-09-02, 11:07
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashme
Någon som har använt sig utav "Kapiton", företaget känns legit och verkar ha funnits med ett tag. men jag tror att jag precis blev blåst av dem , på deras sida har dem även en fejkad kontakt formula. där man fyller i sitt ärende och sitt meddelande osv.(problemet är att hela skrivfältet är oklickbart) dom har dock en mail. frågan är om nån på andra änden ens läser det där. känner mig dum nu som har skickat massa pengar

Ja, jag och många andra har använt dom utan problem. Varför tror du att du blev blåst?
Citera
2013-09-02, 11:10
Medlem
Citat:
Någon som har använt sig utav "Kapiton", företaget känns legit och verkar ha funnits med ett tag. men jag tror att jag precis blev blåst av dem , på deras sida har dem även en fejkad kontakt formula. där man fyller i sitt ärende och sitt meddelande osv.(problemet är att hela skrivfältet är oklickbart) dom har dock en mail. frågan är om nån på andra änden ens läser det där. känner mig dum nu som har skickat massa pengar

Du kan va lugn. Det enda krux som finns är att det är ett enmanna företag där ägaren sökter alla transaktioner manuellt. Pengar du skickat till ditt konto bör vara användbara i bitcoin köp om några timmar. Lycka till!
Citera
2013-09-02, 12:26
Medlem
pozies avatar
Citat:
den mailen svaras det flitigt på, skrev en fråga dit och fick svar inom 1h :P
Citera
2013-09-02, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
den mailen svaras det flitigt på, skrev en fråga dit och fick svar inom 1h :P

jag har mailat dom två gånger idag utan svar. har meddelat dem nu om att en stämningsansökan kommer att göras mot dem om mina pengar inte visas eler är tillbaka tills på onsdag. känns dumt men vafan dom kan inte hålla på och blåsa folk
Citera
2013-09-02, 15:15
Medlem
pozies avatar
Citat:
jag har mailat dom två gånger idag utan svar. har meddelat dem nu om att en stämningsansökan kommer att göras mot dem om mina pengar inte visas eler är tillbaka tills på onsdag. känns dumt men vafan dom kan inte hålla på och blåsa folk
det där var bara otroligt löjligt, det har inte ens gått en dag och du hotar med att stämma dem? väx upp....
Citera
2013-09-02, 15:22
Medlem
vattenpipskamelens avatar
Citat:

Om du är löjlig nog att hota med stämning när det inte gått mer än 24 timmar så hoppas jag att dem skiter i ditt ärende. Dem gör massor av folk en RIKTIG tjänst för en viss betalning och här kommer du och kallar dem för scammers bara för att deras support verkar ligga efter i arbetet. Igår var ju även en söndag.
Citera
2013-09-02, 16:21
Medlem
annanmedlems avatar
Inte särskilt relaterat men touchar lite på ämnet och jag bara måste få dela med mig
http://gfx.svd-cdn.se/multimedia/dynamic/01076/nsa2_1076074c.jpg

(Viss del av nyttan med Bitcoins iaf. Fast den störa fördelen imho är ju att det inte produceras fler och följderna av det, låga transaktionsavgifter är ju toppen med.)
Citera
2013-09-02, 23:45
Medlem
MellowHighs avatar
EDIT: Hittade svaret på min förra fråga så jag passar på att ställa en ny. Om jag vill handla något för säg 1000 kr och jag köper bitcoins för de pengarna, hur skulle en eventuell sänkning i värde efter att jag köpt mina bitcoins påverka detta? Kommer priset på det jag vill handla att justeras i enlighet med sänkningen eller har jag helt plötsligt för lite pengar? Hoppas att ni förstår vad jag menar.
Senast redigerad av MellowHigh 2013-09-03 kl. 00:07.
Citera
2013-09-03, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MellowHigh
EDIT: Hittade svaret på min förra fråga så jag passar på att ställa en ny. Om jag vill handla något för säg 1000 kr och jag köper bitcoins för de pengarna, hur skulle en eventuell sänkning i värde efter att jag köpt mina bitcoins påverka detta? Kommer priset på det jag vill handla att justeras i enlighet med sänkningen eller har jag helt plötsligt för lite pengar? Hoppas att ni förstår vad jag menar.

Köp alltid bitcoins för en hundralapp extra, ifall Coinsen rasar så e de jobbigt när man får vänta 2 dagar på den sista 50 lappen som kan bli 200 eftersom aktien kan hinna sjunka mera, så så gör jag i alla fall. kastar alltid in en hundring extra och sen köper jag det jag ska snabbt sen när jag e klar låter jag mina "rester av bitcoins" ligga kvar så slipper jag en extra hundring varannan överföring. om vi snackar om överföringar på under 5000 kr... annars vet jag inte vad dom tar för avgifter...

mitt råd, sätt alltid in 100 extra, du kan hitta nåt mer kul du vill ha i värsta fall om du får en hundring över
Citera
2013-09-03, 00:54
Medlem
P-Orridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MellowHigh
Det beror helt på säljaren. Har han knutit sitt pris till en annan valuta så kommer bitcoinpriset justeras efter detta, annars kommer bitcoinpriset vara konstant.
Citera
2013-09-03, 01:42
Medlem
MellowHighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-Orridge
Det beror helt på säljaren. Har han knutit sitt pris till en annan valuta så kommer bitcoinpriset justeras efter detta, annars kommer bitcoinpriset vara konstant.

Makes sense, tack!
Citera
2013-09-03, 07:46
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-Orridge
Även om någon inte justerar priset efter annan valuta automatiskt så lär han göra det manuellt rätt snart. Allt annat är korkat.

Äger man bitcoins och priset går upp så tjänar man värde. Går bitcoin ner så förlorar man värde. Om någon inte justerar sina priser efter detta innebär det bara att han kommer sälja sina varor till överpris eller underpris. Då detta inte ligger i säljarens intresse kan man räkna med att alla priser kommer justeras efter bitcoins upp- och nedgångar förr snarare än senare. Hittar man någon som är dum nog att ta för lite betalt så har man tur, men man kan nog se det som en bonus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in