Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei
Okey fattade typ nu, förutom alla förkortningar och termer.
Bra tips det där med 50/50, nu är jag iofs inne på bitcoin världen för att tjäna pengar.
Vill ju såklart få ut så mycket som möjligt utav dem dock.
Men fick inte svar på min fråga, bör jag göra av med mina coins nu när jag har tillfälle till det. Lär ju inte gå upp nämnvärt över vad det låg på för några timmar sedan, inom de närmaste dagarna i alla fall?
Shitt 70kr skillnad i köp/sälj på kapiton. Är det ni som arbitragéat sönder kapiton eller? ^^
SL = Stopp Loss. Köp inte utan å fört ha ett nivå där du säljer om det går fel riktning så du inte får för stora förlust.
HS = Head And Shoulders pattern, TA analys signal
https://en.wikipedia.org/wiki/Head_and_shoulders_%28chart_pattern%29
Stöd / support är nivån där det är sannolikt att det stannar upp och kanske vänder om det går ned, motstånd är det samma bara på översidan.
Jag har inte arbitragéat kapiton på någon dager, just nu handlar jag endast via bitfinex.com och jag kommer bara sälja kapiton/köpa SEK om jag behöver SEK för å köpa mjölk eller guld eller något den nästa veckan. Men jag vet fler som skriver i den här tråden kör arb dar. Stor spread är resultat av för få som kör arb, vi behöver fler som gör det för å få en mer sane spread (spread på mtgox är jo typ $0.1-0.5, spread på mer än 10-20 kronor på kapiton betyder att det inte är ett välfungerande marknad).
Jag vill inte säga vad
du bör göra just nu, men som jag skrev så är*
jag ultralong BTC här (jag tror inte den HS i chartet slår till, och vi reagerade tillbaks till $118 just nu). Jag ser $135 som target här - men som jag skrev så är jag klar till å ta Stop Loss om vi snur ner.