2013-04-19, 15:35
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flumtrack
Är du helt säker? Vill inte förlora 1200 :/

EDIT: alltså jag har ju gjort själva beställningen, och fört över pengar och allt. Men det är inte bekräftat än, tar ju nån bankdag innan pengarna kommer in
Var skulle de ta vägen?
Citera
2013-04-19, 15:43
Medlem
flumtracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Var skulle de ta vägen?
Till svea*olam
Citera
2013-04-19, 15:56
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brevlund
Hur gör man för att handla med bitcoins med den kurs som gäller för sekunden?

Kursen enligt http://preev.com/btc/sek ligger för sekunden på 764 kr/bc, för 40 timmar sen låg den på 423kr/bc

Det du ser där är priset på MtGox last * USDSEK. Om du vill köpa till MtGox Last så måste du skaffa dig en konto på MtGox. Annars kan du själv kolla vad MtGox last * USDSEK blir och pröva å köpa till det priset på den lokale marknaden kapiton.se.

Att MtGox har ett pris betyder inte att andra marknader har någon som säljer till det priset, det är alltid en skillnad mellan MtGox, Kapiton, Btce, Bitstamp, Campbx, etc.
Citera
2013-04-19, 17:17
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Dåliga nyheter. Bitcoin stänger ner nu.

http://www.news.com.au/technology/biztech/bitcoin-exchange-bitfloor-shuts-down-trading/story-fn5lic6c-1226623544108

Edit: Jag är lite för snabb på att posta. Jag lästa artikeln i citerad form först, men de har ändrat artikeln nu. Detta är vad de skrev ursprungligen.

Citat:
BITCOIN has halted trading indefinitely and is promising to return everyone's money.

The virtual currency whose price has been fluctuating wildly over the last few weeks announced on its website that it must "cease all trading operations indefinitely...due to circumstances beyond its control".

The announcement comes after weeks of denial of service attacks and technical problems that led to severe price fluctuations.

"Unfortunately, our US bank account is scheduled to be closed and we can no longer provide the same level of USD deposits and withdrawals as we have in the past," wrote BitCoin founder Roman Shtylman.
"As such, I have made the decision to halt operations and return all funds.

"Over the next days we will be working with all clients to ensure that everyone receives their funds. Please be patient as we process your request."
Citera
2013-04-19, 17:17
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
Text

Ah tack för infon. Är medveten om det men grejen är att det verkar så krångligt att föra över pengar till Mtgox, därför jag började använda kapiton.
Latheten bedrog visheten med andra ord.
Dessutom tar det flera dagar innan pengarna kommer över, vilket är väldigt frustrerande då jag ofta behöver pengarna snabbt.
Men visst får väl kanske ta och sätta mig in i MtGox system, kan ju vara värt det om jag kommer fortsätta att handla med bitcoins vilket jag är osäker på i nuläget.

Ligger på strax 800 nu, ska man slå till eller?
Citera
2013-04-19, 17:27
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei
Ligger på strax 800 nu, ska man slå till eller?

Marknadsprat https://www.flashback.org/t2125720p7

Vi pratar i USD men kolla vad USDSEK är så vet du vad för nivån som är viktiga. Just nu har vi vad som börjar set ut som en HS med halslinja $111ish på 15 minuts chartet, om den slår till och vi går ner här är potential på en botten på $96. Själv är jag ultralong här, tar Stopp Loss $107.5. Om den här HSen inte slår till blir det många som kommer löpande efter.
Citera
2013-04-19, 17:35
Medlem
Nazipolizeis avatar
Ursäkta om jag är lite trög men kontentan av detta är alltså att bitcoins kommer rasa närmaste dagarna?
Eller har jag fått det om bakfoten...
Har köp nu, men frågan är om jag ska spendera dem nu så fort som möjligt eller vänta...
Det bara rasar, ingen känsla för affärer här inte
Senast redigerad av Nazipolizei 2013-04-19 kl. 17:48.
Citera
2013-04-19, 17:51
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursäkta om jag är lite trög men kontentan av detta är alltså att bitcoins kommer rasa närmaste dagarna?
Eller har jag fått det om bakfoten...
Har köp nu, men frågan är om jag ska spendera dem nu så fort som möjligt eller vänta...

> bitcoin
> frågar närmaste dagarna
> 2013
dude, really? det är bitcoin, på 7 dager har vi haft $120 -> $50.1 -> $136 -> $114 nu (low 50,01 high 136,43). Något som har range på $86 eller mycket över 100% måste man se i timmer, inte dagar.

Den HS har ser slår endast till om vi går under $110-111ish och vi är inte där. Om den inte slår till går vi tillbaks upp och testar motstånd $132.5. Om vi bryter ner tar jag själv SL på $107.5 om vi går ner ditt. Själv är jag long här.

Generellt tips: Om du är osäker på marknaden och inte vill ta positron så är 50%/50% fiat/BTC ett mycket bra utgångspunkt. Är du 50%/50% och det går ner kan du köpa mer för hälften, går det upp kan du sälja hälften.
Citera
2013-04-19, 18:08
Medlem
Nazipolizeis avatar
Okey fattade typ nu, förutom alla förkortningar och termer.
Bra tips det där med 50/50, nu är jag iofs inne på bitcoin världen för att tjäna pengar.
Vill ju såklart få ut så mycket som möjligt utav dem dock.
Men fick inte svar på min fråga, bör jag göra av med mina coins nu när jag har tillfälle till det. Lär ju inte gå upp nämnvärt över vad det låg på för några timmar sedan, inom de närmaste dagarna i alla fall?
Shitt 70kr skillnad i köp/sälj på kapiton. Är det ni som arbitragéat sönder kapiton eller? ^^
Citera
2013-04-19, 18:20
Medlem
varför vill bitcoin-qt ha en avgift när man skickar skitsummor och hur får man bort den avgiften?
Citera
2013-04-19, 18:21
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Okey fattade typ nu, förutom alla förkortningar och termer.
Bra tips det där med 50/50, nu är jag iofs inne på bitcoin världen för att tjäna pengar.
Vill ju såklart få ut så mycket som möjligt utav dem dock.
Men fick inte svar på min fråga, bör jag göra av med mina coins nu när jag har tillfälle till det. Lär ju inte gå upp nämnvärt över vad det låg på för några timmar sedan, inom de närmaste dagarna i alla fall?
Shitt 70kr skillnad i köp/sälj på kapiton. Är det ni som arbitragéat sönder kapiton eller? ^^

SL = Stopp Loss. Köp inte utan å fört ha ett nivå där du säljer om det går fel riktning så du inte får för stora förlust.

HS = Head And Shoulders pattern, TA analys signal https://en.wikipedia.org/wiki/Head_and_shoulders_%28chart_pattern%29

Stöd / support är nivån där det är sannolikt att det stannar upp och kanske vänder om det går ned, motstånd är det samma bara på översidan.

Jag har inte arbitragéat kapiton på någon dager, just nu handlar jag endast via bitfinex.com och jag kommer bara sälja kapiton/köpa SEK om jag behöver SEK för å köpa mjölk eller guld eller något den nästa veckan. Men jag vet fler som skriver i den här tråden kör arb dar. Stor spread är resultat av för få som kör arb, vi behöver fler som gör det för å få en mer sane spread (spread på mtgox är jo typ $0.1-0.5, spread på mer än 10-20 kronor på kapiton betyder att det inte är ett välfungerande marknad).

Jag vill inte säga vad du bör göra just nu, men som jag skrev så är*jag ultralong BTC här (jag tror inte den HS i chartet slår till, och vi reagerade tillbaks till $118 just nu). Jag ser $135 som target här - men som jag skrev så är jag klar till å ta Stop Loss om vi snur ner.
Citera
2013-04-19, 18:40
Avslutad
Hur lång tid tar det innan man har BTC på sitt konto när handlar på Mtgox?

Vad finns det för bra alternativ till Mtgox?

Hur går ni andra till väga? Köper ni billigare på en sida och dumpar dyrare på en annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in