2014-12-03, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finkledinkle
Jag säger inte det här för att vara dryg men om du behöver fråga om mining vid det här laget så är det inget för dig.

Tiden då gemene man kunde mina är långt förbi och försök inte ens ge er in i det om ni inte verkligen vet vad ni gör, speciellt "cloud mining" - det är 100% bullshit och kommer ALDRIG ge ROI.

Och även om det emot alla odds ger ROI (t.ex. bitcoins stiger i värde) så hade ni tjänat mer på att bara köpa bitcoins och hålla istället för att köpa "cloud mining".

hehe det går, får ut ca 0.7 Bitcoins i veckan roi gjorde jag för en månad sedan ;;P proof of payment ;

https://blockchain.info/address/1Avx5D53idDHtfRM8ZCQQAoPZUBeQr4N2L

har köpt mer mh/s då och då därav så har därför fått ut lite olika mängder ^^

pm för detaljer
Citera
2014-12-03, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orez
Kolla några inlägg tillbaka i tråden så finner du denna
(FB) Bitcoin - Ny e-valuta med P2P-teknik - Helt anonymt!

Annars kan du välja här ifrån också, prova runt lite
https://bitcoin.org/en/choose-your-wallet

Tack så mycket!
Citera
2014-12-03, 21:22
Medlem
Vart kan jag köpa bitcoins anonymt/säkert och snabbt och lätt?
Citera
2014-12-04, 21:54
Medlem
Enklaste och snabbaste stället jag har hittat är BTCX, ingen inloggning men man behöver ange sina uppgifter och betalar med swish.

https://btcx.se/
Citera
2014-12-06, 10:31
Medlem
Fireballzzzs avatar
Har ca 400kr i btcs, vart säljer jag dem, snabbast och smidigast? Lyckas inte sälja från ngn sida.
Citera
2014-12-06, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fireballzzz
Har ca 400kr i btcs, vart säljer jag dem, snabbast och smidigast? Lyckas inte sälja från ngn sida.

Har du provat via Localbitcoins.com? Annars testa där..
Citera
2014-12-07, 01:23
Medlem
Blygfisens avatar
Helt färsk inom BTC fronten.
I vilket fall behövde jag komma åt BTC snabbt. Köpte för 1500kr vilket gav 0.48194055 BTC / 1355.78kr.

Är detta ett normalköp av BTC, finns det billigare vägare att gå igenom? Köpet gick smidigt som attan, så inga klagomål så sett.
Citera
2014-12-07, 13:09
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
Helt färsk inom BTC fronten.
I vilket fall behövde jag komma åt BTC snabbt. Köpte för 1500kr vilket gav 0.48194055 BTC / 1355.78kr.

Är detta ett normalköp av BTC, finns det billigare vägare att gå igenom? Köpet gick smidigt som attan, så inga klagomål så sett.
Omöjligt att veta eftersom priset går upp och ner hela tiden. Köper du genom en svensk sida kan du vara säker på att du betalar en hög avgift. Billigaste är genom en internationell exchange som t.ex. Bitstamp.
Citera
2014-12-07, 14:07
Medlem
Hejsan!
Tänkte ladda ner Electrum.

https://electrum.org/download.html

Är inne på sidan nu men vet inte vilken länk jag ska klicka på.. Jag har Mac och det finns flera olika länkar.

Tacksam för hjälp!! Förstår mig inte riktigt på sånt där..
Citera
2014-12-07, 16:29
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FooFighters
Omöjligt att veta eftersom priset går upp och ner hela tiden. Köper du genom en svensk sida kan du vara säker på att du betalar en hög avgift. Billigaste är genom en internationell exchange som t.ex. Bitstamp.
Köpte på BTCX, oreggad.

Blir det billigare att skapa konto, nu var maxöveringen 2000kr.
Bitstamp, leverar de lika snabbt som BTCX, tog max 15min innan jag hade mina BTC.
Citera
2014-12-07, 20:32
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ashtr
Hejsan!
Tänkte ladda ner Electrum.

https://electrum.org/download.html

Är inne på sidan nu men vet inte vilken länk jag ska klicka på.. Jag har Mac och det finns flera olika länkar.

Tacksam för hjälp!! Förstår mig inte riktigt på sånt där..
Ta "Executable for OS X" så får du ner en enda fil som du sedan installerar.

Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
Köpte på BTCX, oreggad.

Blir det billigare att skapa konto, nu var maxöveringen 2000kr.
Bitstamp, leverar de lika snabbt som BTCX, tog max 15min innan jag hade mina BTC.
Nej, du måste göra en internationell överföring så det tar 1-2 bankdagar, samt att du måste verifiera dig med ID. Men priset är lägre, så kan man planera sina BTC-köp ett par dagar innan så finns ingen anledning att använda de svenska ockersidorna.
Citera
2014-12-07, 21:33
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FooFighters
Ta "Executable for OS X" så får du ner en enda fil som du sedan installerar.

Nej, du måste göra en internationell överföring så det tar 1-2 bankdagar, samt att du måste verifiera dig med ID. Men priset är lägre, så kan man planera sina BTC-köp ett par dagar innan så finns ingen anledning att använda de svenska ockersidorna.

Tack för svar.
Skiljer det mycket mellan BTCX kontra Bitstamp?
Eller skifter denna valuta så pass snabbt att ena dagen är den andra billigare?

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in