2013-04-14, 15:37
Medlem
burreberres avatar
Låter intressant, ska försöka göra ett konto. Tänker använda en software wallet. Vilken av alternativen är bäst? Vad använder ni?
Bitcoin-Qt

Multibit

Armory

Electrum
Citera
2013-04-14, 15:45
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burreberre
Låter intressant, ska försöka göra ett konto. Tänker använda en software wallet. Vilken av alternativen är bäst? Vad använder ni?
Bitcoin-Qt

Multibit

Armory

Electrum
Jag skulle definitivt använda en klient med deterministisk plånbok. Då är det Armory eller Electrum du har att välja på i nuläget. Electrum är väldigt lättvikt medan Armory är den klient med sannolikt flest funktioner av alla. Så det är en smaksak vad du vill ha.
Citera
2013-04-14, 15:46
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyEndings
Låter mycket intressant då jag själv jobbar med utveckling. Någon som känner sig manad att dra igång något? PMa gärna

Jag är också utvecklare och har jobbat en del inom finans, arbeter nu på en bank. Personligen tror jag vi kan få se en del förändring inom den här branchen framöver.

.
Citera
2013-04-14, 15:48
Medlem
burreberres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Jag skulle definitivt använda en klient med deterministisk plånbok. Då är det Armory eller Electrum du har att välja på i nuläget. Electrum är väldigt lättvikt medan Armory är den klient med sannolikt flest funktioner av alla. Så det är en smaksak vad du vill ha.

Mest hobbygrej, hade inte tänkt att köpa bitcoins för alla mina besparingar, känns onödigt med Armory då (Tolkar det som att det är den klient med bäst säkerhet, av dom två. Rätta mig om jag har fel). Är det några attraktiva funktioner man får med i armory som man bör ta i beaktning?
Citera
2013-04-14, 15:53
Medlem
sharkbaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Glöm det

200+ igen innan juni.

Sanna mina ord.

Vad grundar du detta på?
Citera
2013-04-14, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sharkbait
Vad grundar du detta på?
Tänkte fråga det samma, vad tusan får dig att tro detta?
Citera
2013-04-14, 15:57
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleDolanPls
Bitcoins kommer att ligga på detta pris under det kommande året, iom att 100 000 nya bitcoins har kommit in i systemet.

För att två killar sålde 60.000 btcs, vilket skapade panik som gjorde att jättemånga andra sålde. --> lägre pris
Det kommer över 100.000 nya coins varje månad från mining. Marknaden har kunnat absorbera detta tidigare utan problem. Dock ska man komma ihåg att även om bitcoins inflation är konstant procentuellt så varierar den i värde med kursen. Med dagens pris på 100 USD så behövs det 10.000.000 nya USD varje månad bara för att absorbera de coins som minas (förutsatt att de säljs). Dubblas kursen så dubblas också detta värde.
Citera
2013-04-14, 16:00
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burreberre
Mest hobbygrej, hade inte tänkt att köpa bitcoins för alla mina besparingar, känns onödigt med Armory då (Tolkar det som att det är den klient med bäst säkerhet, av dom två. Rätta mig om jag har fel). Är det några attraktiva funktioner man får med i armory som man bör ta i beaktning?
Armory har typ alla funktioner man kan tänka sig. Det som jag anser är mest attraktivt är offline-transaktioner. Du har alltså två datorer varav den ena är online, men utan förmåga att spendera pengar. Den som är offline kan signera transaktioner som du för över till den andra datorn via USB eller liknande och sedan skickas transaktionen ut på nätet.
Citera
2013-04-14, 16:11
Medlem
kemisksubstanss avatar
Hej
Jag har letar överallt men hittar inte hur man handlar med bitcoins.
Jag har reggat mig på kapation och överfört pengar dit, hur gör jag för att handla?
På den sidan där jag ska handla så står det bara:

Send 0.0948 bitcoins to:
1HjUwor79SmXRmoRGigwEGJYW5uWREUDtd
Citera
2013-04-14, 16:14
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyEndings
Låter mycket intressant då jag själv jobbar med utveckling. Någon som känner sig manad att dra igång något? PMa gärna
Mina programmeringskunskaper är tyvärr väldigt dåliga. Jag har dock lite idéer som jag definitivt tror på och skulle kunna bidra på annat sätt. Kunskap om Bitcoin har jag också.

Jag har framförallt en idé som skulle kunna förenkla köp av bitcoins, och som inte kräver särskilt mycket programmering över huvud taget. Vi kanske kan bolla lite tankar i alla fall.
Citera
2013-04-14, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kemisksubstans
Hej
Jag har letar överallt men hittar inte hur man handlar med bitcoins.
Jag har reggat mig på kapation och överfört pengar dit, hur gör jag för att handla?
På den sidan där jag ska handla så står det bara:

Send 0.0948 bitcoins to:
1HjUwor79SmXRmoRGigwEGJYW5uWREUDtd

Först för du över SEK till kapiton via bankgiro, sen klickar du på "trade" och buy. Då står en rekommendationskurs du kan köpa till, och håller du dig till den så brukar köpet gå igenom snabbt.

När du sedan har funds i BTC kan du skicka till valfri address mha "withdraw" och "withdraw bitcoins". Klistra in 1HjUwor79SmXRmoRGigwEGJYW5uWREUDtd i addressfältet och 0.0953 på amount.
Citera
2013-04-14, 16:49
Medlem
HappyEndingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Mina programmeringskunskaper är tyvärr väldigt dåliga. Jag har dock lite idéer som jag definitivt tror på och skulle kunna bidra på annat sätt. Kunskap om Bitcoin har jag också.

Jag har framförallt en idé som skulle kunna förenkla köp av bitcoins, och som inte kräver särskilt mycket programmering över huvud taget. Vi kanske kan bolla lite tankar i alla fall.

Ja, bolla på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in