2011-10-02, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Hamster
Hur köper man enklast BT, finns det någon bra guide? Har inte lyckats hitta någon tydlig tycker jag. Är ute efter att det ska gå så snabbt och smidigt som möjligt!

Om jag var du skulle jag köpa via tradehill.com. de tar en avgift på 0,54% för alla trades. I jämförelse med mtgox.com som tar 0,6%, men som har tio gånger större volym. För att få den lilla rabatten (i jämförelse med 0,6%) måste man använda en referens-kod från någon. Du får gärna använda min! https://www.tradehill.com/?r=TH-R114202

tradehill har också avgiftsfri SEPA transfers inom eu vilket gör dem ett självklart val om man skulle vilja föra tillbaka pengar. mtgox tar 2% avgift för SEPA-överföringar ifrån dem. (Alla konton man gör SEPA transfers med som inte är baserade på euro utan till exempel svenska kronor tar utöver detta en liten avgift för växlingen mellan SEK och EUR, men det är ju som på forex också...)

När det gäller snabbhet så ska det på tradehill enligt dem ta 1-3 arbetsdagar med SEPA (mtgox 2-3). Men jag har inte testat att göra överföringar med dem än. Man får ju också en varm mysig känsla i magen stödja en underdog... Den senaste gången jag gjorde en överföring från mtgox tog det 3 veckor vilket var ganska frustrerande, men en annan gång tog det 5 dagar.

Man kan se typ alla exchanges här med trading-volymer etc www.bitcoinwatch.com

Efter att ha hållit på med bitcoins en del så märker man hur snårigt det nuvarande banksystemet är.
Citera
2011-10-02, 20:48
Medlem
Kikade på tradehill, kostar 20 USD att sätta in pengar där. Känns rätt dyrt, eller?

De vill även ha all personlig information man kan tänka sig.
Senast redigerad av Herr.Hamster 2011-10-02 kl. 21:07.
Citera
2011-10-03, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Hamster
Kikade på tradehill, kostar 20 USD att sätta in pengar där. Känns rätt dyrt, eller?
jag syftade på EUR. men ja 20 för USD är bara sjukt.
Citera
2011-10-03, 07:30
Medlem
Vet inte riktigt hur jag kunde missa SEPA-överföringar. Men då blev det bra mycket mer överkomligt. Bör jag flytta mina köpta BTC till en egen wallet innan jag gör en betalningsöverföring eller är säkerheten densamme om jag gör det direkt från tradehill?
Citera
2011-10-03, 11:46
Medlem
Jag har slutat ha bitcoins på hårddisken då det känns för osäkert. En trojan kan lätt skicka iväg allihop. Sen är det ju mycket enklare att använda för transaktioner då, men jag har inte användning för det.
Citera
2011-10-06, 06:02
Medlem
Apocryphas avatar
Hur har det slagit igenom än så länge? Kan jag köpa något (förutom knark) inrikes i Sverige?
Vilka svenska affärer tar emot bitcoins?
Citera
2011-10-19, 13:01
Medlem
Apocryphas avatar
Vad händer med bitcoinsen? Är de inte inne längre?
Får vi se en mer stabil värdering nu efter den senaste nedgången?

Om det kommer igång någon slags utbredd handel med bitcoins som valuta så borde kursen bli lite stabilare.
Citera
2011-10-19, 16:13
Medlem
D-LAs avatar
Om någon sitter på bitcoins som de inte använder så tar jag gärna :19wyR1KzfgYwQy6kLqiziDHis5aztP79K1:

Är bara några enstaka bitcoins ifrån att kunna köpa något speciellt!

OnT: Vet någon orsaken till varför bitcoins sjunkit som de gjort? Dollarn?
Citera
2011-10-19, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D-LA
Om någon sitter på bitcoins som de inte använder så tar jag gärna :19wyR1KzfgYwQy6kLqiziDHis5aztP79K1:

Är bara några enstaka bitcoins ifrån att kunna köpa något speciellt!

Haha, klassiker. Jag passar på att flika in här då.

Om någon har lite SEK liggandes på ett bankkonto som "ni inte använder" så tar jag gärna dom:

SEB 5180-0065621
Citera
2011-10-20, 08:36
Medlem
D-LAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MSR206
Haha, klassiker. Jag passar på att flika in här då.

Om någon har lite SEK liggandes på ett bankkonto som "ni inte använder" så tar jag gärna dom:

SEB 5180-0065621

Haha, jag tänkte att om någon har de liggandes så what the hell!
Citera
2011-10-20, 11:02
Medlem
madchances avatar
Bitcoin när ett fiat-system som kommer krasha. Förmodligen när "Bitcoin 2" kommer och alla inser att sina bitcoins snart kommer bli värdelösa.

Systemet måste backas upp av någonting.
Citera
2011-10-20, 12:15
Medlem
Sockerbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-LA

Den var grovt övervärderad som resultat av en mediastorm som kom i samband med Silk Road, en hemside likt eBay som säljer knark och accepterar bara BitCoin som betalningsmedel. Sidan går även bara att komma åt via Tor-nätverket.

Innan bubblan så var BitCoin värt ungefär 1 dollar, det värdet hade den fått genom att långsamt öka i värde över flera månader. Att gå från 1 dollar till 30 dollar på ett par veckor är inte ett bra tecken.

Värdet rättas till just nu. Förmodligen kommer den att stanna på 1-2 dollar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in