Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Hamster
Hur köper man enklast BT, finns det någon bra guide? Har inte lyckats hitta någon tydlig tycker jag. Är ute efter att det ska gå så snabbt och smidigt som möjligt!
Om jag var du skulle jag köpa via tradehill.com. de tar en avgift på 0,54% för alla trades. I jämförelse med mtgox.com som tar 0,6%, men som har tio gånger större volym. För att få den lilla rabatten (i jämförelse med 0,6%) måste man använda en referens-kod från någon. Du får gärna använda min!
https://www.tradehill.com/?r=TH-R114202tradehill har också avgiftsfri SEPA transfers inom eu vilket gör dem ett självklart val om man skulle vilja föra tillbaka pengar. mtgox tar 2% avgift för SEPA-överföringar ifrån dem. (Alla konton man gör SEPA transfers med som inte är baserade på euro utan till exempel svenska kronor tar utöver detta en liten avgift för växlingen mellan SEK och EUR, men det är ju som på forex också...)
När det gäller snabbhet så ska det på tradehill enligt dem ta 1-3 arbetsdagar med SEPA (mtgox 2-3). Men jag har inte testat att göra överföringar med dem än. Man får ju också en varm mysig känsla i magen stödja en underdog... Den senaste gången jag gjorde en överföring från mtgox tog det 3 veckor vilket var ganska frustrerande, men en annan gång tog det 5 dagar.
Man kan se typ alla exchanges här med trading-volymer etc www.bitcoinwatch.com
Efter att ha hållit på med bitcoins en del så märker man hur snårigt det nuvarande banksystemet är.