2013-05-03, 17:01
Medlem
onekinds avatar
Den 28:e april så beställde jag och betalade order för 1100kr hos Btcx.se, 5 dagar senare och 10st "påminnelsetryck" så har det fortfarande inte förts över bitcoin till mitt SR konto. Det har dragits från banken, men inte kommit in som bitcoins. När jag söker på min SR-bitcoin-adress så står det att den inte har använts överhuvudtaget.

Jag har tryckt på Ta bort betalning, och verifierat att jag vill ta bort betalningen, men jag kommer till en blank sida hos btcx.se då. När jag trycker på länken igen nu efter att ha tryckt så står det "Order XXXXXX deleted".

Vad händer nu - får jag tillbaka mina pengar? Hur lång tid? Om inte, vad gör jag då?

Mvh
Citera
2013-05-03, 17:11
Medlem
justiceBEAVERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onekind
Den 28:e april så beställde jag och betalade order för 1100kr hos Btcx.se, 5 dagar senare och 10st "påminnelsetryck" så har det fortfarande inte förts över bitcoin till mitt SR konto. Det har dragits från banken, men inte kommit in som bitcoins. När jag söker på min SR-bitcoin-adress så står det att den inte har använts överhuvudtaget.

Jag har tryckt på Ta bort betalning, och verifierat att jag vill ta bort betalningen, men jag kommer till en blank sida hos btcx.se då. När jag trycker på länken igen nu efter att ha tryckt så står det "Order XXXXXX deleted".

Vad händer nu - får jag tillbaka mina pengar? Hur lång tid? Om inte, vad gör jag då?

Mvh

Maila dom, dom är helt värdelösa på den sidan. Dom påstod att jag fyllt i fel flera gånger, fast jag hade printscreen som visa att jag hade gjort rätt.
Citera
2013-05-03, 17:21
Medlem
onekinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justiceBEAVER
Maila dom, dom är helt värdelösa på den sidan. Dom påstod att jag fyllt i fel flera gånger, fast jag hade printscreen som visa att jag hade gjort rätt.

Är inte helt säker på vilken mail det är jag ska maila, kan du skicka i PM?
Citera
2013-05-03, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qnaserisqnasig
Är det någon som vet varför Bitcointalk är nere?

Något slags problem med domänen. Du kommer åt sidan om du går in på 109.201.133.65.
Citera
2013-05-03, 18:28
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-Media
Är det här slutet för ... Bitcoin?
Nej.
Citera
2013-05-03, 18:53
Medlem
HappyEndingss avatar
Stör mig på prisskillnaden på Kapiton och Bitstamp, man vill ju köpa till ett vettigt pris nu när kursen går ner.

Trodde folk arbade friskt?
Citera
2013-05-03, 19:18
Medlem
HappyEndingss avatar
Nu är det 200 kr skillnad, löjligt ju.
Citera
2013-05-03, 19:45
Medlem
Santadunks avatar
Om man har en Bitcoinadress som man vill överföra BTC till, kan man göra det på någon svensk bank, gå in och uppvisa BTC adressen och föra över pengar på det sättet, eller måste det ske via Internet?
Citera
2013-05-03, 19:51
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Om man har en Bitcoinadress som man vill överföra BTC till, kan man göra det på någon svensk bank, gå in och uppvisa BTC adressen och föra över pengar på det sättet, eller måste det ske via Internet?
Varför skulle du göra det på en bank?
Citera
2013-05-04, 00:55
Medlem
Var tvungen att verifiera mig när jag skulle göra min första insättning på kapiton. Är det samma grej hos mtgox också? Tyckte det verkade sjukt krångligt att sätta in pengar hos mtgox också. Om man vill sätta in pengar på mtgox, hur gör man då? Ska man göra en bg eller pg betalning, eller något annat? Vad är SWIFT? Som sagt, sjukt krångligt! Någon som kan hjälpa mig?

Edit: finns det någon annan btc bank där man inte behöver verifiera sig som funkar bra?
Senast redigerad av Hashmonstret 2013-05-04 kl. 01:01.
Citera
2013-05-04, 06:38
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hashmonstret
Var tvungen att verifiera mig när jag skulle göra min första insättning på kapiton. Är det samma grej hos mtgox också? Tyckte det verkade sjukt krångligt att sätta in pengar hos mtgox också. Om man vill sätta in pengar på mtgox, hur gör man då? Ska man göra en bg eller pg betalning, eller något annat? Vad är SWIFT? Som sagt, sjukt krångligt! Någon som kan hjälpa mig?

Edit: finns det någon annan btc bank där man inte behöver verifiera sig som funkar bra?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Society_for_Worldwide_Interbank_Financial_Telecomm unication

Du gör väl en betalning till utlandet.
Citera
2013-05-04, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hashmonstret

Du gör en SEPA-betalning. Detta kostar inte lika mycket (ofta gratis via internetbank) som en vanlig internationell money transfer. Viktigt att du skickar i EUR och att du skriver rätt i meddelanderutan. Ring din bank och hör hur du ska göra om du är osäker. All information hittar du på mtgox på funding options.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in